Volkswagen Golf III : koppeling slipt

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16v

ik bezit een golf 3 2.0 16v uit 1995
met het volgende probleem:
de koppeling slipt,
zelfs na het monteren van nieuwe onderdelen slipt de koppeling nog steeds.
koppeling grijpt niet eens aan, draait vrij tussen drukgroep en vliegwiel in,
ik snap er helemaal niets meer van!

ik heb al vervangen:

-koppelingsplaat
-drukgroep
-druklager
-vliegwiel
-geleidingshuis
-koppelingshefboom
-kogelpin
-veer/houder v.d koppelingshefboom
-alle pakkingen en keerringen

de onderdelen zijn allemaal gecheckt of het wel bij de motor hoort, en dat klopt ook.
motor en versnellingsbak zijn gecontroleerd of ze bij de auto en bij elkaar horen,, dit klopte ook.

ik hoop dat iemand weet wat hier aan de hand is
mvg
vincent

apetra

Geplaatst door apetra (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

24 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Vincent

Toch zit er iets niet lekker..de koppeling is goed gemonteerd neem ik aan ??

Gr Stefan

apetra (0), 14 jaar geleden

hallo stefan

ja de koppeling is goed gemonteerd

gr vincent

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Hallo vincent,

Laatst nog bij een ibiza gezien,de koppelingsset hoorde niet bij elkaar waardoor hij niet in de versnelling wou gaan,bij jou is het net het omgekeerde,ik vermoed dat het in de koppelingsset zit,is dat echt 100% in orde,moet het haast in de bak zitten..

Gr Stefan

apetra (0), 14 jaar geleden

hallo stefan

De koppelingset is de gene die volgens de vw dealer er in moet zitten dus ga ik verder kijken.

Gr Vincent

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Vincent,

We zijn benieuwt,hou ons even op de hoogte,

Gr Stefan

hellbat (0) PRO, 14 jaar geleden

Kabelbediening ???? staat deze niet te strak ?????

Hydraulisch ???, komt de zuiger dan wel helemaal terug ?????

Groeten Marcel

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Ik lees ook dat de koppeling vrij draait tussen vliegwiel en drukgroep ? dat mag helemaal niet!en hier zal ook de fout zitten..

Gr Stefan

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

als jij je koppeling gemonteerd hebt en er zit verder nog niks aan mag de plaat absoluut niet verdraaien ten opzichte van de rest is dit wel zo hoef je niet verder te kijken dan zit er iets niet goed gemonteerd en wordt de plaat niet opgeklemd

Ralf_Jensen (0) PRO, 14 jaar geleden

Koppelingsplaat verkeerd om gemonteerd. Knap dat je dat voor elkaar krijgt.

Succes

Ralf

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

dat lijkt mij niet als je hem dan zou starten krijg je wel zooooon krasgeluid[quote=Ralf_Jensen]Koppelingsplaat verkeerd om gemonteerd. Knap dat je dat voor elkaar krijgt.

Succes

Ralf[/quote]

stefan84 (0), 14 jaar geleden

[quote=Ralf_Jensen]Koppelingsplaat verkeerd om gemonteerd. Knap dat je dat voor elkaar krijgt.

Succes

Ralf[/quote]
Ralf

Uitlachen is niet nodig,zelf maak je zeker nooit fouten ?

Gr Stefan

CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden

is dit niet een SAC kopeling
zo ja dan is deze los geweest na montage en is gesteld
deze MOET je met speciaal gereedschap monteren en weer demonteren

apetra (0), 14 jaar geleden

[quote=robby10030]dat lijkt mij niet als je hem dan zou starten krijg je wel zooooon krasgeluid[quote=Ralf_Jensen]Koppelingsplaat verkeerd om gemonteerd. Knap dat je dat voor elkaar krijgt.

Succes

Ralf[/quote]
[/quote]
Leuk dat je reagert Ralf

Maar de koppeling kan je niet verkeert om monteren en degene die niks doet kan geen fouten maken

Vincent

Hooghe jozef (0), 14 jaar geleden

is de diameter waar de primaire as in moet wel dezelfde , heb je de nieuwe plaat eens over de as van de versnellingsbak geschoven?

stefan84 (0), 14 jaar geleden

[quote=Hooghe jozef]is de diameter waar de primaire as in moet wel dezelfde , heb je de nieuwe plaat eens over de as van de versnellingsbak geschoven?[/quote]
Jozef

Volgens mij zit het probleem in de koppelings set zelf of de montage ervan,als hij de koppelingsplaat al kan verschuiven als alles gemonteerd zit,mag al niet..

Gr Stefan

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

precies[quote=stefan84][quote=Hooghe jozef]is de diameter waar de primaire as in moet wel dezelfde , heb je de nieuwe plaat eens over de as van de versnellingsbak geschoven?[/quote]
Jozef

Volgens mij zit het probleem in de koppelings set zelf of de montage ervan,als hij de koppelingsplaat al kan verschuiven als alles gemonteerd zit,mag al niet..

Gr Stefan[/quote]

Hooghe jozef (0), 14 jaar geleden

als de kabel los is (of de hydrauliek piston) zit de plaat dan vast?

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

zodra jij je drukgroep plaatst en vast draait moet de plaat vast zitten,of in ieder geval als de complete koppeling op het vliegwiel zit gemonteerd moet de plaat vast zitten (opgesloten zitten)als de kale motor op de grond ligt met koppeling zonder versnelingsbak of wat dan ook moet de plaat vast zitten (opgesloten zitten)de kabel of hydrauliek is er aleen om hem los te krijgen zodat hij vrij kan draaien

Ralf_Jensen (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=robby10030]zodra jij je drukgroep plaatst en vast draait moet de plaat vast zitten,of in ieder geval als de complete koppeling op het vliegwiel zit gemonteerd moet de plaat vast zitten (opgesloten zitten)als de kale motor op de grond ligt met koppeling zonder versnelingsbak of wat dan ook moet de plaat vast zitten (opgesloten zitten)de kabel of hydrauliek is er aleen om hem los te krijgen zodat hij vrij kan draaien[/quote]
Helemaal correct.
Daarna controleren of de prise as wel de juiste diameter heeft, en de juiste vertanding.



Ralf

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

dit zou ik als eerste doen[quote=Ralf_Jensen][quote=robby10030]zodra jij je drukgroep plaatst en vast draait moet de plaat vast zitten,of in ieder geval als de complete koppeling op het vliegwiel zit gemonteerd moet de plaat vast zitten (opgesloten zitten)als de kale motor op de grond ligt met koppeling zonder versnelingsbak of wat dan ook moet de plaat vast zitten (opgesloten zitten)de kabel of hydrauliek is er aleen om hem los te krijgen zodat hij vrij kan draaien[/quote]
Helemaal correct.
Daarna controleren of de prise as wel de juiste diameter heeft, en de juiste vertanding.



Ralf[/quote]

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Ralf

Klopt wat je zegt,maar ik zou eerst even het probleem verhelpen,dus dat de koppelingsplaat niet meer beweegt in aangedraaide toestand..

Vincent,

Heb je er inmiddels nog wat aan gedaan of heb je nog wat kunnen ontdekken ?

Demonteer de boel,ga naar de automaterialenzaak,en controleer de koppelingsset die je nu hebt met een andere die ze op voorraad hebben voor jou type motor..

Gr Stefan

Gerlof007 (0), 14 jaar geleden

Hallo Vincent, Ik ben twee weken terug ook zo bezig geweest met een polo uit 97. Ik heb de bak er vier keer onderweg gehad. Ik had een nieuwe drukgroep gehaald volgens het kenteken van de auto, kan niet mis gaan zou je zeggen. Toen ik de bak er voor de vierde keer onderweg had ben ik radeloos naar het auto onderdelen bedrijf gegaan. Daar hebben ze mij een drukgroepset volgens het type nr en bouwjaar ingevoerd in de pc en mij deze laten proberen. Van deze set stonden de diafragma veren veel boller precies de afstand die nodig is om goed te koppelen. Ik raad je dus aan om met de drukgroepset terug te gaan want daar ligt voor 99,9% het probleem denk ik. Groet, Gerlof

apetra (0), 14 jaar geleden

[quote=stefan84]Ralf

Klopt wat je zegt,maar ik zou eerst even het probleem verhelpen,dus dat de koppelingsplaat niet meer beweegt in aangedraaide toestand..

Vincent,

Heb je er inmiddels nog wat aan gedaan of heb je nog wat kunnen ontdekken ?

Demonteer de boel,ga naar de automaterialenzaak,en controleer de koppelingsset die je nu hebt met een andere die ze op voorraad hebben voor jou type motor..

Gr Stefan[/quote]
Hoi Stefan.

Ik heb eindelijk weer internet en kon door oveuren op mijn werk nog niet verder met sleutelen maar ieder een alvast bedankt voor de tips.

groetjes Vincent

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Vincent..

Laat even weten als je verder gekomen bent,ben benieuwt..

Gr Stefan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.