ik bezit een golf 3 2.0 16v uit 1995
met het volgende probleem:
de koppeling slipt,
zelfs na het monteren van nieuwe onderdelen slipt de koppeling nog steeds.
koppeling grijpt niet eens aan, draait vrij tussen drukgroep en vliegwiel in,
ik snap er helemaal niets meer van!
ik heb al vervangen:
-koppelingsplaat
-drukgroep
-druklager
-vliegwiel
-geleidingshuis
-koppelingshefboom
-kogelpin
-veer/houder v.d koppelingshefboom
-alle pakkingen en keerringen
de onderdelen zijn allemaal gecheckt of het wel bij de motor hoort, en dat klopt ook.
motor en versnellingsbak zijn gecontroleerd of ze bij de auto en bij elkaar horen,, dit klopte ook.
ik hoop dat iemand weet wat hier aan de hand is
mvg
vincent
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Vincent
Toch zit er iets niet lekker..de koppeling is goed gemonteerd neem ik aan ??
Gr Stefan
hallo stefan
ja de koppeling is goed gemonteerd
gr vincent
15 jaar
Hallo vincent,
Laatst nog bij een ibiza gezien,de koppelingsset hoorde niet bij elkaar waardoor hij niet in de versnelling wou gaan,bij jou is het net het omgekeerde,ik vermoed dat het in de koppelingsset zit,is dat echt 100% in orde,moet het haast in de bak zitten..
Gr Stefan
15 jaar
hallo stefan
De koppelingset is de gene die volgens de vw dealer er in moet zitten dus ga ik verder kijken.
Gr Vincent
15 jaar
Vincent,
We zijn benieuwt,hou ons even op de hoogte,
Gr Stefan
15 jaar
Kabelbediening ???? staat deze niet te strak ?????
Hydraulisch ???, komt de zuiger dan wel helemaal terug ?????
Groeten Marcel
Ik lees ook dat de koppeling vrij draait tussen vliegwiel en drukgroep ? dat mag helemaal niet!en hier zal ook de fout zitten..
Gr Stefan
15 jaar
als jij je koppeling gemonteerd hebt en er zit verder nog niks aan mag de plaat absoluut niet verdraaien ten opzichte van de rest is dit wel zo hoef je niet verder te kijken dan zit er iets niet goed gemonteerd en wordt de plaat niet opgeklemd
15 jaar
Koppelingsplaat verkeerd om gemonteerd. Knap dat je dat voor elkaar krijgt.
Succes
Ralf
dat lijkt mij niet als je hem dan zou starten krijg je wel zooooon krasgeluid[quote=Ralf_Jensen]Koppelingsplaat verkeerd om gemonteerd. Knap dat je dat voor elkaar krijgt.
Succes
Ralf[/quote]
15 jaar
[quote=Ralf_Jensen]Koppelingsplaat verkeerd om gemonteerd. Knap dat je dat voor elkaar krijgt.
Succes
Ralf[/quote]
Ralf
Uitlachen is niet nodig,zelf maak je zeker nooit fouten ?
Gr Stefan
15 jaar
is dit niet een SAC kopeling
zo ja dan is deze los geweest na montage en is gesteld
deze MOET je met speciaal gereedschap monteren en weer demonteren
[quote=robby10030]dat lijkt mij niet als je hem dan zou starten krijg je wel zooooon krasgeluid[quote=Ralf_Jensen]Koppelingsplaat verkeerd om gemonteerd. Knap dat je dat voor elkaar krijgt.
Succes
Ralf[/quote]
[/quote]
Leuk dat je reagert Ralf
Maar de koppeling kan je niet verkeert om monteren en degene die niks doet kan geen fouten maken
Vincent
15 jaar
is de diameter waar de primaire as in moet wel dezelfde , heb je de nieuwe plaat eens over de as van de versnellingsbak geschoven?
15 jaar
[quote=Hooghe jozef]is de diameter waar de primaire as in moet wel dezelfde , heb je de nieuwe plaat eens over de as van de versnellingsbak geschoven?[/quote]
Jozef
Volgens mij zit het probleem in de koppelings set zelf of de montage ervan,als hij de koppelingsplaat al kan verschuiven als alles gemonteerd zit,mag al niet..
Gr Stefan
15 jaar
precies[quote=stefan84][quote=Hooghe jozef]is de diameter waar de primaire as in moet wel dezelfde , heb je de nieuwe plaat eens over de as van de versnellingsbak geschoven?[/quote]
Jozef
Volgens mij zit het probleem in de koppelings set zelf of de montage ervan,als hij de koppelingsplaat al kan verschuiven als alles gemonteerd zit,mag al niet..
Gr Stefan[/quote]
15 jaar
als de kabel los is (of de hydrauliek piston) zit de plaat dan vast?
15 jaar
zodra jij je drukgroep plaatst en vast draait moet de plaat vast zitten,of in ieder geval als de complete koppeling op het vliegwiel zit gemonteerd moet de plaat vast zitten (opgesloten zitten)als de kale motor op de grond ligt met koppeling zonder versnelingsbak of wat dan ook moet de plaat vast zitten (opgesloten zitten)de kabel of hydrauliek is er aleen om hem los te krijgen zodat hij vrij kan draaien
15 jaar
[quote=robby10030]zodra jij je drukgroep plaatst en vast draait moet de plaat vast zitten,of in ieder geval als de complete koppeling op het vliegwiel zit gemonteerd moet de plaat vast zitten (opgesloten zitten)als de kale motor op de grond ligt met koppeling zonder versnelingsbak of wat dan ook moet de plaat vast zitten (opgesloten zitten)de kabel of hydrauliek is er aleen om hem los te krijgen zodat hij vrij kan draaien[/quote]
Helemaal correct.
Daarna controleren of de prise as wel de juiste diameter heeft, en de juiste vertanding.
Ralf
dit zou ik als eerste doen[quote=Ralf_Jensen][quote=robby10030]zodra jij je drukgroep plaatst en vast draait moet de plaat vast zitten,of in ieder geval als de complete koppeling op het vliegwiel zit gemonteerd moet de plaat vast zitten (opgesloten zitten)als de kale motor op de grond ligt met koppeling zonder versnelingsbak of wat dan ook moet de plaat vast zitten (opgesloten zitten)de kabel of hydrauliek is er aleen om hem los te krijgen zodat hij vrij kan draaien[/quote]
Helemaal correct.
Daarna controleren of de prise as wel de juiste diameter heeft, en de juiste vertanding.
Ralf[/quote]
15 jaar
Ralf
Klopt wat je zegt,maar ik zou eerst even het probleem verhelpen,dus dat de koppelingsplaat niet meer beweegt in aangedraaide toestand..
Vincent,
Heb je er inmiddels nog wat aan gedaan of heb je nog wat kunnen ontdekken ?
Demonteer de boel,ga naar de automaterialenzaak,en controleer de koppelingsset die je nu hebt met een andere die ze op voorraad hebben voor jou type motor..
Gr Stefan
15 jaar
Hallo Vincent, Ik ben twee weken terug ook zo bezig geweest met een polo uit 97. Ik heb de bak er vier keer onderweg gehad. Ik had een nieuwe drukgroep gehaald volgens het kenteken van de auto, kan niet mis gaan zou je zeggen. Toen ik de bak er voor de vierde keer onderweg had ben ik radeloos naar het auto onderdelen bedrijf gegaan. Daar hebben ze mij een drukgroepset volgens het type nr en bouwjaar ingevoerd in de pc en mij deze laten proberen. Van deze set stonden de diafragma veren veel boller precies de afstand die nodig is om goed te koppelen. Ik raad je dus aan om met de drukgroepset terug te gaan want daar ligt voor 99,9% het probleem denk ik. Groet, Gerlof
15 jaar
[quote=stefan84]Ralf
Klopt wat je zegt,maar ik zou eerst even het probleem verhelpen,dus dat de koppelingsplaat niet meer beweegt in aangedraaide toestand..
Vincent,
Heb je er inmiddels nog wat aan gedaan of heb je nog wat kunnen ontdekken ?
Demonteer de boel,ga naar de automaterialenzaak,en controleer de koppelingsset die je nu hebt met een andere die ze op voorraad hebben voor jou type motor..
Gr Stefan[/quote]
Hoi Stefan.
Ik heb eindelijk weer internet en kon door oveuren op mijn werk nog niet verder met sleutelen maar ieder een alvast bedankt voor de tips.
groetjes Vincent
15 jaar
Vincent..
Laat even weten als je verder gekomen bent,ben benieuwt..
Gr Stefan
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar