auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf III : koppeling slipt

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16v

ik bezit een golf 3 2.0 16v uit 1995
met het volgende probleem:
de koppeling slipt,
zelfs na het monteren van nieuwe onderdelen slipt de koppeling nog steeds.
koppeling grijpt niet eens aan, draait vrij tussen drukgroep en vliegwiel in,
ik snap er helemaal niets meer van!

ik heb al vervangen:

-koppelingsplaat
-drukgroep
-druklager
-vliegwiel
-geleidingshuis
-koppelingshefboom
-kogelpin
-veer/houder v.d koppelingshefboom
-alle pakkingen en keerringen

de onderdelen zijn allemaal gecheckt of het wel bij de motor hoort, en dat klopt ook.
motor en versnellingsbak zijn gecontroleerd of ze bij de auto en bij elkaar horen,, dit klopte ook.

ik hoop dat iemand weet wat hier aan de hand is
mvg
vincent

Geplaatst door

apetra (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Vincent

Toch zit er iets niet lekker..de koppeling is goed gemonteerd neem ik aan ??

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

hallo stefan

ja de koppeling is goed gemonteerd

gr vincent

apetra 0

15 jaar

Hallo vincent,

Laatst nog bij een ibiza gezien,de koppelingsset hoorde niet bij elkaar waardoor hij niet in de versnelling wou gaan,bij jou is het net het omgekeerde,ik vermoed dat het in de koppelingsset zit,is dat echt 100% in orde,moet het haast in de bak zitten..

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

hallo stefan

De koppelingset is de gene die volgens de vw dealer er in moet zitten dus ga ik verder kijken.

Gr Vincent

apetra 0

15 jaar

Vincent,

We zijn benieuwt,hou ons even op de hoogte,

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Kabelbediening ???? staat deze niet te strak ?????

Hydraulisch ???, komt de zuiger dan wel helemaal terug ?????

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

15 jaar

Ik lees ook dat de koppeling vrij draait tussen vliegwiel en drukgroep ? dat mag helemaal niet!en hier zal ook de fout zitten..

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

als jij je koppeling gemonteerd hebt en er zit verder nog niks aan mag de plaat absoluut niet verdraaien ten opzichte van de rest is dit wel zo hoef je niet verder te kijken dan zit er iets niet goed gemonteerd en wordt de plaat niet opgeklemd

Koppelingsplaat verkeerd om gemonteerd. Knap dat je dat voor elkaar krijgt.

Succes

Ralf

Ralf_Jensen 0
badge

15 jaar

dat lijkt mij niet als je hem dan zou starten krijg je wel zooooon krasgeluid[quote=Ralf_Jensen]Koppelingsplaat verkeerd om gemonteerd. Knap dat je dat voor elkaar krijgt.

Succes

Ralf[/quote]

[quote=Ralf_Jensen]Koppelingsplaat verkeerd om gemonteerd. Knap dat je dat voor elkaar krijgt.

Succes

Ralf[/quote]
Ralf

Uitlachen is niet nodig,zelf maak je zeker nooit fouten ?

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

is dit niet een SAC kopeling
zo ja dan is deze los geweest na montage en is gesteld
deze MOET je met speciaal gereedschap monteren en weer demonteren

CARS&MOTORS 0
badge

15 jaar

[quote=robby10030]dat lijkt mij niet als je hem dan zou starten krijg je wel zooooon krasgeluid[quote=Ralf_Jensen]Koppelingsplaat verkeerd om gemonteerd. Knap dat je dat voor elkaar krijgt.

Succes

Ralf[/quote]
[/quote]
Leuk dat je reagert Ralf

Maar de koppeling kan je niet verkeert om monteren en degene die niks doet kan geen fouten maken

Vincent

apetra 0

15 jaar

is de diameter waar de primaire as in moet wel dezelfde , heb je de nieuwe plaat eens over de as van de versnellingsbak geschoven?

Hooghe jozef 0

15 jaar

[quote=Hooghe jozef]is de diameter waar de primaire as in moet wel dezelfde , heb je de nieuwe plaat eens over de as van de versnellingsbak geschoven?[/quote]
Jozef

Volgens mij zit het probleem in de koppelings set zelf of de montage ervan,als hij de koppelingsplaat al kan verschuiven als alles gemonteerd zit,mag al niet..

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

precies[quote=stefan84][quote=Hooghe jozef]is de diameter waar de primaire as in moet wel dezelfde , heb je de nieuwe plaat eens over de as van de versnellingsbak geschoven?[/quote]
Jozef

Volgens mij zit het probleem in de koppelings set zelf of de montage ervan,als hij de koppelingsplaat al kan verschuiven als alles gemonteerd zit,mag al niet..

Gr Stefan[/quote]

als de kabel los is (of de hydrauliek piston) zit de plaat dan vast?

Hooghe jozef 0

15 jaar

zodra jij je drukgroep plaatst en vast draait moet de plaat vast zitten,of in ieder geval als de complete koppeling op het vliegwiel zit gemonteerd moet de plaat vast zitten (opgesloten zitten)als de kale motor op de grond ligt met koppeling zonder versnelingsbak of wat dan ook moet de plaat vast zitten (opgesloten zitten)de kabel of hydrauliek is er aleen om hem los te krijgen zodat hij vrij kan draaien

[quote=robby10030]zodra jij je drukgroep plaatst en vast draait moet de plaat vast zitten,of in ieder geval als de complete koppeling op het vliegwiel zit gemonteerd moet de plaat vast zitten (opgesloten zitten)als de kale motor op de grond ligt met koppeling zonder versnelingsbak of wat dan ook moet de plaat vast zitten (opgesloten zitten)de kabel of hydrauliek is er aleen om hem los te krijgen zodat hij vrij kan draaien[/quote]
Helemaal correct.
Daarna controleren of de prise as wel de juiste diameter heeft, en de juiste vertanding.



Ralf

Ralf_Jensen 0
badge

15 jaar

dit zou ik als eerste doen[quote=Ralf_Jensen][quote=robby10030]zodra jij je drukgroep plaatst en vast draait moet de plaat vast zitten,of in ieder geval als de complete koppeling op het vliegwiel zit gemonteerd moet de plaat vast zitten (opgesloten zitten)als de kale motor op de grond ligt met koppeling zonder versnelingsbak of wat dan ook moet de plaat vast zitten (opgesloten zitten)de kabel of hydrauliek is er aleen om hem los te krijgen zodat hij vrij kan draaien[/quote]
Helemaal correct.
Daarna controleren of de prise as wel de juiste diameter heeft, en de juiste vertanding.



Ralf[/quote]

Ralf

Klopt wat je zegt,maar ik zou eerst even het probleem verhelpen,dus dat de koppelingsplaat niet meer beweegt in aangedraaide toestand..

Vincent,

Heb je er inmiddels nog wat aan gedaan of heb je nog wat kunnen ontdekken ?

Demonteer de boel,ga naar de automaterialenzaak,en controleer de koppelingsset die je nu hebt met een andere die ze op voorraad hebben voor jou type motor..

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Hallo Vincent, Ik ben twee weken terug ook zo bezig geweest met een polo uit 97. Ik heb de bak er vier keer onderweg gehad. Ik had een nieuwe drukgroep gehaald volgens het kenteken van de auto, kan niet mis gaan zou je zeggen. Toen ik de bak er voor de vierde keer onderweg had ben ik radeloos naar het auto onderdelen bedrijf gegaan. Daar hebben ze mij een drukgroepset volgens het type nr en bouwjaar ingevoerd in de pc en mij deze laten proberen. Van deze set stonden de diafragma veren veel boller precies de afstand die nodig is om goed te koppelen. Ik raad je dus aan om met de drukgroepset terug te gaan want daar ligt voor 99,9% het probleem denk ik. Groet, Gerlof

Gerlof007 0

15 jaar

[quote=stefan84]Ralf

Klopt wat je zegt,maar ik zou eerst even het probleem verhelpen,dus dat de koppelingsplaat niet meer beweegt in aangedraaide toestand..

Vincent,

Heb je er inmiddels nog wat aan gedaan of heb je nog wat kunnen ontdekken ?

Demonteer de boel,ga naar de automaterialenzaak,en controleer de koppelingsset die je nu hebt met een andere die ze op voorraad hebben voor jou type motor..

Gr Stefan[/quote]
Hoi Stefan.

Ik heb eindelijk weer internet en kon door oveuren op mijn werk nog niet verder met sleutelen maar ieder een alvast bedankt voor de tips.

groetjes Vincent

apetra 0

15 jaar

Vincent..

Laat even weten als je verder gekomen bent,ben benieuwt..

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.