Ik heb sinds 2 maanden een vw golf van 96. Nu is het probleem dat de motor wel ronddraait maar niet Aanslaat.Brandstof pomp slaat wel aan..Wat kan evt het probleem zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
controleer of je wel vonk hebt bobine en ontstekingshuis gaan wel stuk heb je wel vonk controleer je de distributieriem of die wel op tijd staat is dit ook het geval kun je eens gaan compressie meten
Distibutieriem staat op tijd, motor liep voorheen altijd goed.
De auto viel uit toen ik voor een stoplicht stond en gaat sinds dien niet meer aan...
De brandstof toevoer lijkt niet goed te zijn, ik heb de bekabeling van de brandstof filter afgehaald en hier komt geen druppel benzine uit. Zou dit met een zekering of relait te maken kunnen hebben?
15 jaar
bekabeling van het brandstoffilter ? als hij op contact staat hoor je de pomp heel ff..dus iemand laten starten en kijken of er benzine uitkomt..
Zekering of relai kan ook,controleer dit eerst..
Ook kan de bdp sensor het probleem veroorzaken,dan heb je ook geen vonk.. ( en geen brandstof )
15 jaar
Zodra ik contact maak, hoor ik de pomp zodra de auto start komt er geen benzine uit.
De zekering en relais zijn in orde...
Kun je me s.v.p. uitleggen waar ik de bdp sensor kan vinden?
15 jaar
Geef me even de motorcode voor de juiste informatie..
15 jaar
Waar kan ik de motorcode vinden?
15 jaar
Op de sticker die in het onderhoudsboekje is geplakt of op de sticker op de kofferbodem ( zijn dezelfde )
Motor code is: 1h1 2e4 en bij de bougies maakt hij ook geen vonk..Hoe kan je de bobine testen?
15 jaar
Nee dat is de motorcode niet,je kunt me ook even het kenteken door mailen,dan kan ik zelf even kijken.
Als hij niet vonkt,kan de bdp sensor de boosdoener zijn ( geen signaal = geen vonk )
15 jaar
Via de mail kenteken gestuurd..Zit nieuwe bobine in maar start nog steeds nie..Waar zit de bdp sensor dan?
15 jaar
Motorcode is AEE
BDP Sensor kun je zo controleren :
[url=http://img401.imageshack.us/i/92248871.p...][img]http://img401.imageshack.us/img401/5879/...[/img][/url]
Deze zit zoals je ziet in de ontsteking geintegreerd :
[url=http://img136.imageshack.us/i/12571393.p...][img]http://img136.imageshack.us/img136/9457/...[/img][/url]
Gr Stefan
15 jaar
Normaal gesproken behoort het voltage van de bdp sensor 4.5 V te zijn.
Ik heb de bdp sensor doorgemeten en de multimeter geeft 10.5 V aan.
Zou het probleem hier in kunnen zitten? Zo nee, kan dit wel kwaad? En zo ja, hoe kan ik dit oplossen?
Alvast bedankt voor de reactie's...
15 jaar
Weet bijna zeker dat bobine stuk is . kwaal bij golf3
Vr Gr Stef
15 jaar
Contact aan. Bobinekabel loshalen en op een afstandje van massa houden. Middelste aansluiting van Hall gever kort aan massa tikken (stekker los) en kijken of er dan wel vonk is. Zo ja, dan is hall gever stuk of geen voeding/massa aanwezig.
bobine is al vervangen..Straks even kijken wat Arjan zegt..
15 jaar
Er staat het voltage dient min 4,5 V te zijn,en dat is dus goed.
Controleer de tekening eronder,meet met een ledje op pen 1 en 2,bedien de startmotor en kijk of deze knippert..doet hij dit niet,hall-gever kapot
15 jaar
Heeft de auto een toerenteller?
Zoja: komt deze wel in beweging bij het starten? Dan is de BDP-sensor (hall-sensor) ook niet stuk.
15 jaar
De toerenteller komt wel gewoon in beweging met starten..Niet hoog maar net als hoe die normaal stationair draait
15 jaar
Gewoon eerst even met het ledje controleren ( signaal )
15 jaar
ledje brand niet bij 1 en 2
15 jaar
Zojuist gemeten, bij 1 en 3 hebben we volledige accuspanning en bij 1 en 2 gebeurd er niks met het ledje.
De bedrading van deze multistekker, waar loopt deze precies heen?
Misschien zit er ergens een kink in de kabel???
15 jaar
Geen Knipperend ledje = geen puls = geen vonk = motor niet lopen = Hall-gever vernieuwen..
Ik neem aan dat je wel geprobeerd hebt met het ledje,dat je ook de startmotor even rond laat gaan en dan kijkt of hij knippert ?
15 jaar
Dat klopt, ik heb zojuist de BDP sensor vervangen (hall gever)...
Alle bougies vonken nu, alleen loopt de motor nog steeds niet.
Heb je misschien nog enig idee wat het nu zou kunnen zijn?
15 jaar
Als hij nu vonkt,moet je eens controleren of hij benzine krijgt,je kunt ook simpel weg een scheutje benzine de inlaat in gieten,of spuit er wat start pilot in,start of loopt hij dan wel even,zoeken we verder in de brandstof toevoer...
Heb je wel de bougiekabels in de goede volgorde terug erop gezet ? ( 1 3 4 2 en cilinder 1 = aan distributie zijde )
Gr Stefan
15 jaar
Stefan, kun je aangeven waar ik een scheutje benzine in kan gooien?
De bougiekabels zijn in originele volgorde terug gezet, tevens heb ik de sensor weer op de juiste tijd geplaatst.
Althans, aangedraait op tijd, terwijl de motor draaide en ook dit zonder resultaat..
alvast bedankt weer
15 jaar
volg even de slang van het luchtfilter,draai deze los,en schut er eens beetje benzine in..
Gr Stefan
15 jaar
Ok gaan we morgen even proberen...
15 jaar
We hebben de weerstand doorgemeten en dat was: 14.8 ohm zodra we de voedingsspanning controleren met een led lampje op aansluitpunt 1 en massa doet de led lamp niks. Wat zou het kunnen zijn? Dat met de benzine moeten we nog controleren.
15 jaar
Zojuist benzine in de slang onder het luchtfilter gedaan en ook zo start de auto niet.
Stefan heb je nog enig idee wat het nu zou kunnen zijn?
15 jaar
Zojuist één relais vervangen en nogmaals benzine in de slang gegooid.
Nu sloeg de motor bijna aan, ik denk dat de kans groot is dat het toch een brandstof probleem is, heeft iemand nog enig idee hoe dit op te lossen is? Zodra we de benzineslang onder de motorkap loskoppelen en starten spuit er brandstof uit de slang, dus het is echt een probleem tussen de slang en het blok in...
15 jaar
Tik eens op de injector tijdens starten. Of kijk eens of er benzine ingespoten wordt. Het is toch er toch een met 1 centrale injector (monopoint)
We gaan morgen eens kijken of tikken helpt, het zijn 4 verschillende injectoren...
Iemand anders nog enig idee?
15 jaar
We hebben getikt maar dat maakt niks uit..Met de brandstof hebben we ook geprobeert leek net of hij aan wilde slaan maar deed het uiteindelijk niet....Voor dat dit gebeurde voor de stoplicht heb ik al met ander pech gestaan heb er niks mee te maken denk ik want dat is allemaal vervangen..maar had met de ventilator te maken en koelsysteem..De auto moest ik altijd starten met een knop en startonderbreker..dat hebben we er allemaal tussenuitgehaald omdat er onodig toeters en bellen aan..Daarna deed hij het dus gewoon.En reed hij als een zonnetje.Tot voor het stoplicht dat hij er dus in 1 keer niks meer deed..
15 jaar
Iemand nog sugesties..Want we worden een beetje radeloos..Hij wilde bijna aanslaan maar dus toch niet op het laatst.Nog even ander vraagje..De multi meter van de injector om door te meten..met welk soort LED moeten we daarvoor gebruiken?Er is zelfs een monteur erbij wezen kijken en zelfs hij weet niet wat het is...
15 jaar
Meet eerst de brandstofdruk eens,deze moet ca 3 bar zijn zonder vacuum,met is dat ca 2,5
De weerstand van de injectoren moet tussen de 14 en 17 Ohm zijn.
Voedingsspanning controleren van injectoren,tussen 1 en massa,startmotor word bediend,led brand.
Signaal controleren tussen 1 en 2,startmotor word bediend,led knippert.
Wel de stekkers van de injectoren afhalen indien dit getest word.
Indien je niks meet,kan het aan de bedrading of aan het relai liggen.
Je kunt ook even op de motorregelmodule zelf meten.
Tussen 21 en massa > contact uit = accuspanning.
Tussen 23 en massa > contact aan = accuspanning.
Massa aansluiting,
Tussen 1 en massa > weerstand = 0
Injector 1 > ( kleur kabel ) > Groen > Motorregelmodule Pen 7
injector 2 > ( kleur kabel ) > Grijs/Groen > Motorregelmodule Pen 6
injector 3 > ( kleur kabel ) > Grijs/Rood > Motorregelmodule Pen 28
injector 4 > ( kleur kabel ) > Grijs/Blauw > Motorregelmodule Pen 4
Andere kabels van injectoren zullen rood zijn,( dus van elke injector 1 rode kabel ) gezekerd met 20 Amp ( F18 ) en gaat als het goed is naar pen 87 van het brandstofpomp relai.
Gr Stefan
15 jaar
Wat voor ledjes gebruik je daarvoor?
15 jaar
[quote=rockabilla]Wat voor ledjes gebruik je daarvoor?[/quote]
http://www.techzine.nl/f/u/3908.jpg
Wel een weerstand gebruiken en in serie plaatsen. Anders doet het heeeel even. Verder heeft Stefan je best goeie raad gegeven hoe je deze klus aan moet pakken.
Wij hebben gisteren de injectoren met een daarvoor bedoelde LEDlamp nagekeken.
Helaas licht de LEDlamp niet op zodra we de injectoren testen.
Heeft iemand nog enig idee wat er nu stuk zou kunnen zijn?
15 jaar
Ik neem wel aan dat je de ledlamp op de stekker hebt gehouden en niet op de injectoren zelf ( met los gekoppelde stekker ? ) je weet tenslotte maar nooit.
Heb je ook even de voedingsspanning en massa van de computer gecontroleerd ?
Begin er sterk aan te twijfelen dat de motorregelmodule de boosdoener is...de injectoren worden er overigens door aangestuurd.
15 jaar
Beste Stefan?
Zou het mogelijk zijn dat de auto in storing blijft staan na het vervangen van de bobine + de ontsteking?
Tevens hebben wij zelf ook het idee dat de motorregelmodule de boosdoener is...
15 jaar
Nee dat is niet mogelijk,in zoverre dat hij wel moet lopen,of hij dan goed loopt is een 2e..
Er kan bv altijd nog een fout in staan van een defecte sensor als deze nu vervangen is,maar dan zou hij op zijn minste aan moeten slaan.
15 jaar
Draait de benzinepomp nu wel of niet.
De benzinepomp draait wel.
Is de motorregelmodule eventueel door te meten?
Edit: al doorgemeten en deze geeft de juiste waardes aan...
15 jaar
Wat je nog eens kunt doen is nu niet met de ledlamp op de stekker van de injectoren meten maar op de computer zelf..meet je daar dal wel wat,ligt het aan de kabels,zo niet dan probeer maar eens een gebruikte comp op de kop te tikken,of te lenen,al is het maar even om te proberen. ( wel even aan het nummer houden dat erop staat )
De nummers van de aansluiting op de computer staat vermeld in mijn vorige bericht..( van de injectoren )
15 jaar
Ik wil iedereen hartelijk bedanken voor de hulp en met name Stefan.
We hebben het probleem gevonden, de rode draden van de injectoren waren onderbroken in de buurt van de zekeringkast. Nogmaals onze dank ik groot!
15 jaar
[quote=rockabilla]Ik wil iedereen hartelijk bedanken voor de hulp en met name Stefan.
We hebben het probleem gevonden, de rode draden van de injectoren waren onderbroken in de buurt van de zekeringkast. Nogmaals onze dank ik groot![/quote]
Kijk eens aan,mooi om te horen!
Stap voor stap alles na gelopen,en na lang zoeken het probleem toch uiteindelijk gevonden!
Mocht er nog eens wat zijn,je weet ons te vinden.
Bedankt voor de feedback!
Gr Stefan
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar