Volkswagen Passat: Koppeling&2MassaVliegwiel

Bouwjaar: 1997

Hallo iedereen,
Heb een Passat Tdi 110 pk,Ik wou jullie allemaal mededelen dat VW zijn naam zwart maakt door het plaatsen van zo'n 2massavliegwiel omdat ze onopgemerkt gewoon kapot gaan.Mijn ervaring 2 dagen geleden was netjes naar mijn ouders,terug naar huis start ik de auto en hoor allemaal bonken en rare geluiden onderin de auto komen voor 10 seconden lang,ik schrok me eigen dood.Ik schakel gewoon normaal naar huis en tijdens parkeren kon ik helemaal niets meer doen met mijn versnelling.Naar de garage(dachten alleen de koppelingset te vernieuwen)alles uit elkaar gehaald komen al de klinknagels van mijn vliegwiel eruit zetten,ze vielen gewoon op de grond,maakt niet uit als het nog een beetje meeviel met de prijs(imitatie kost al gauw 450 Euro).
Wat ik wil zeggen is dat deze grap mij ong. 800 Euro kostte,Ik wou het even kwijt en wil duidelijk maken dat ze(VW) niet erg betrouwbaar meer zijn.
Groetjes van MURAT

m.ikiz

Geplaatst door m.ikiz (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

arie549 (0) PRO, 19 jaar geleden

klopt helemaal dat vw's er niet beter op worden en al helemaal niet met het massa vliegwiel.

vooral de polo's 1.9d zijn veel gebruikers van vliegwielen.

heb er al verscheidene vervangen.

maar heb het nog nooit meegemaakt met een tdi motor, maar alles kan.

hiermee heeft vw echt een steekje laten vallen.

audia4 (0) PRO, 19 jaar geleden

http://www.problemcar.nl/index.php?topic...

Even in de gaten houden, en dan snel ook een setje van een ander type met normaal vliegwiel inbouwen.....

j.knoppers (0), 19 jaar geleden

Hoi,
Wij hadden een Passat Variant 1.9 TDI PD 85 kw.
In maart 2000 nieuw gekocht, we hebben er 115.000 km mee gereden en toen verkocht, omdat de auto voor ons te duur werd, onderhoud, aantal kmters en last but not least, u raadt het al de tweemassavliegwielen. Wij hebben er in deze korte periode, je praat over nauwelijks vier en een half jaar, drie keer een massavliegwiel moeten laten vervangen. Ook de complete koppeling werd dan maar meegenomen, dat was beter zo zei men.
Ook die eeuwige electronische storingen waren we meer dan zat.
Computer gaf een storing aan, storing bleek er niet te zijn, comp. werd gereset en vervolgens moet je voor de foutieve melding wel even ¤ 40,-- neertellen.
Wij zijn terug gegaan in de tijd. We hebben een Golf drie cabrio aangeschaft met een niet kapot te trappen 1.8i 66 KW.
Je kunt een hele hoop zelf en hebt in verhouding weinig electronica, heerlijk.
We blijven, we rijden het al meer dan dertig jaar, VW rijden.
Maar één conclusie kun je wel stellen, het is er zeker niet beter op geworden. De VW's worden niet meer gebouwd om erg lang mee te gaan of om weinig onderhoud te plegen.
In min optiek een domme set.

Groet Rico

P.S. een gewoon massavliegwiel monteren met een oude vetrouwde koppeling is inderdaad een optie. Hebben jullie adressen nodig van één van de beste diesel (TDI) monteurs, ik hoor het.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.