auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Touran: koppelings probleem touran 2.0 tdi 2004

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 tdi

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn koppeling. Ik heb het gevoel dat hij niet genoeg, of helemaal niet ontkoppeld.

Het gaat om een touran 2.0 TDI 6 bak uit 2004

Het onderstaande is intussen vervangen, maar het probleem is nog niet verholpen.

Nieuwe koppeling incl drukgroep
nieuwe cilinder aan het pedaal
Nieuwe cilinder aan de bak
nieuwe leiding + ontlucht.

De ene keer kun je m intrappen en voelt het goed, en ontkoppelt hij ook, de andere keer is het net of je een spons intrapt, en kan het zijn dat het pedaal blijft hangen halverwege.

Heeft iemand enig idee wat er nog mis zou kunnen zijn?

Alle info is welkom

thanx
alan

Geplaatst door

sneakerhaed (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

zit volgens mij in de bedienig dus cilinders denk de hoofdcilinder bij pedaal

jan5047 0
badge

12 jaar

maar die zijn al vervangen, de cilinder aan het pedaal al 2x zelfs maakte geen verschil

sneakerhaed 0

12 jaar

Hallo, lijkt toch op lucht in het systeem, hoe heb je het systeem ontlucht ?

Soms wil het wel eens helpen de boel van onderaf te ontluchten, dus via de nippel op de nemer cilinder "naar boven ". Lukt dit ook niet, dan van bovenaf met een remvloeistof apparaat laten doorstromen, nippel dicht , 10x koppeling intrappen en wederom door laten stromen. Lukt dit weer niet dan nog maar eens de nemer cilinder op de bak vervangen.

Soms blijven er restjes van de defekte cupjes uit oude cylinders achter in de leidingen, dus systeem goed doorspoelen.

Juiste specificatie remvloeistof gebruikt ?

Groet Jan227

Jan227 30
badge

12 jaar

Hoi Jan,

Auto is in onderhoud bij iemand die monteur is bij VW, hoe hij heeft ontlucht weet ik niet precies, maar hij gaf wel aan ze op het werk bij hem er een speciaal apparaat voor hebben.

alle onderdelen zijn nog geen 3 weken geleden vervangen. de cilinder aan het pedaal is het makkelijkst, dus die voor een 2e keer vervangen (afgelopen week). Dit had geen effect, dus oude weer terug geplaatst. (de oude is dus nog geen 3 weken oud)

Ik zal hem iig aangeven de auto bij hem op het werk toch nog maar eens door te spoelen en ontluchten.

thanx

sneakerhaed 0

12 jaar

hallo,

vandaag de auto laten ontluchten met drukvat enz, tot 3x toe een 1/2 liter er door, kwam geen belletje lucht uit.

Wat er gebeurt is eigenlijk:

Je komt bij een stoplicht aanrijden, schakelt terug, geen probleem. druk je de koppeling in set je m in de 1 wil ook, je staat dan met de koppeling ingedrukt bij het stoplicht, en in eens zonder de koppeling los te laten voel je dat de auto begint te rollen, en dat hij dus niet meer geheel ontkoppelt. net of de druk wegvalt ergens in de leiding.

morgen toch maar weer een nieuwe cilinder aan het pedaal, en anders de bak weer los. we weten het echt niet meer...

Iemand nog ideeen?

met vr gr
Alan

sneakerhaed 0

12 jaar

Komt vaker voor bij deze type,s slecht te ontluchten vw heeft hiervoor speciale procedure voor.

Systeem dient wel met
remsysteemvul en ontluchtingsapparaat ontlucht te worden.

bert klein 290
badge

12 jaar

Ik ga er van uit dat het op de vag manier is gebeurt, mijn monteur is een vw monteur.
Hij heeft het materiaal van zijn werk meegenomen.

sneakerhaed 0

12 jaar

De leidingslangafdichting ook vervangen ivm valse lucht .
De hoofdkoppeling pomp komt wel volledig terug .
Koppelingspedaal vrij slag koppelingstift {verstelbaar }. juiste lengte.

Koppeling ontluchten zie: Elsa Win Reparatiebrochure Koppeling

bert klein 290
badge

12 jaar

Hoi,

Probleem opgelost, het vliegwiel is kapot gegaan nadat alle andere onderdelen waren vervangen

sneakerhaed 0

12 jaar

Deze drukte dan waarschijnlijk je druklager weer weg (druklager in de bak) waardoor je eerst de slag weer moest opbouwen door paar x te trappen.
Heb zelfde iets ook eens gehad en daarbij lag het aan de prise-as van de bak, deze had radiale speling en vliegwiel heeft standaard ook altijd wat radiale speling, hierdoor werd de koppelingsplaat radiaal bewogen wat hetzelfde effect had al jij nu. (Tip voor iemand anders).

ricky 10
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Touran of stel zelf een nieuwe vraag.