Hallo,
Goed, ik reed met mn auto, wilde terugschakelen, dus ik trapte de koppeling in. Echter kon ik de versnelling toen niet ontkoppelen. Wanneer ik de auto op het juiste toerental heb kan ik (met enig aandringen) wel schakelen, maar de koppelingspedaal doet niets meer. Kan hem nog gewoon intrappen, maar het doet gewoon niets.
Heb de remvloeistof bekeken, maar dat potje zit nog 90% vol. Daarom denk ik dat de koppelingscylinder kapot is, anders zou ik het niet weten. Klinkt dat reeel? Zou ik dat zelf kunnen vervangen? En wat zou dat grapje me bij de garage kosten?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lennie kijk eens bij het koppelingpedaal, Zit die duwstang nog op zijn plaats ? De kogelkop wil wel eens uit zijn bevestiging gaan als je aan het koppeling pedaal trekt. Groeten.
Ha,
Bedankt voor je reactie. Ik heb even goed gekeken en alles sluit nog prima aan. Toch bedankt voor je reactie Punt!
Gr Lennart
14 jaar
Voelt de tegendruk van het pedaal nog wel hetzelfde aan als normaal?
Zoja dan zal je denk ik een nieuwe koppelingsset nodig hebben.
Zoniet dan kan het ook aan de koppeling liggen,maar ook aan het hydraulische gedeelte,zoals de 2 koppelingscilinders of druklager (indien hydraulisch).
[quote=ricky]Voelt de tegendruk van het pedaal nog wel hetzelfde aan als normaal?
Zoja dan zal je denk ik een nieuwe koppelingsset nodig hebben.
Zoniet dan kan het ook aan de koppeling liggen,maar ook aan het hydraulische gedeelte,zoals de 2 koppelingscilinders of druklager (indien hydraulisch).[/quote]
tegendruk is inderdaad nog zoals die altijd was. Een koppelingsset, wat moet ik me daarbij voorstellen? Zowel wat is het als wat gaat het me kosten?
Gr lennart
14 jaar
En de tegendruk begint ook op hetzelfde punt en niet pas halverwege?
Koppelingsset bestaat uit drukgroep/koppelingsplaat en druklager,waarschijnlijk is er daarin inwendig iets stuk of de plaat blijft plakken waardoor de as van de versnellingsbak blijft meedraaien terwijl deze juist vrij moet komen van de motor als je de koppeling intrapt.
Rij even langs een garage en een beetje monteur kan dit zo zeggen tijdens een kleine proefrit.
Bedankt voor alle hulp. Ben zojuist al even naar een garage gereden, maar die hadden geen monteurs aan het werk vandaag.
Breng hem er maandag even naartoe, dan post ik de oorzaak/oplossing..
Gr Lennart
14 jaar
De gehele koppeling moet vervangen worden, aldus de man bij de garage.... Hij kon nog geen inschatting maken wat het ongeveer gaat kosten. Kunnen jullie dat wel?
En is dit een teken dat er meer groot onderhoud aan zit te komen??
14 jaar
[quote=LennieB]De gehele koppeling moet vervangen worden, aldus de man bij de garage.... Hij kon nog geen inschatting maken wat het ongeveer gaat kosten. Kunnen jullie dat wel?
En is dit een teken dat er meer groot onderhoud aan zit te komen??[/quote]
Iemand een idee?
14 jaar
Prijs van koppeling vervangen kan heel erg verschillen,bij de dealer hebben ze pakketprijzen en die kunnen je het zo vertellen,het is ook nog de vraag hoe het 2 massa vliegwiel er aan toe is en die is niet goed koop bij de dealer net als de koppeling.
Als ik jou was zou ik even rondbellen en vergelijk de prijzen van dealer en universele garage's.
Of er meer groot onderhoud aankomt kan ik niet zeggen,dat ligt aan de verdere staat van de auto,je kan bij de garage een diagnose laten doen wat er stuk is of wat er aan gaat komen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar