close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: koppelingspedaal blijft onderin

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TDI 130pk 6bak

Goedendag,

na thuiskomst wilde ik inparkeren, ik druk mijn koppelingpedaal in en zet de versnelling in zijn vrij. Wilde daarna in z´n achteruit zetten maar koppelingspedaal bleef op de bodem.
Eerder geen problemen gehad met schakelen of een slippende koppeling.
Kan het zijn dat het hydraulische cilindertje lek of kapot is?

Aanvulling,

na onderstaand verhaal naar de garage gebracht, deze heeft koppelingscillinder achter het pedaal en evenals het vloeistofresevoir vervangen.
Dit had geen effect. Garage zegt dat ook de koppelingscillinder op de bak zelf is vervangen maar dit had ook geen effect.Volgens hun kwam de vloeistof uit de bak zetten.
Nou is mijn vraag waar zit de tweede koppelingscillinder?op de bak of in de bak? als deze op de bak zit en beide koppelingscillinders zijn vervangen maar koppelingspedaal krijgt nog geen druk en blijft vloeistof uit de bak komen wat kan het dan zijn??

alvast bedankt.

mvg
Paul

Geplaatst door

Pauldh (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

zal een twee cilinder in je bak zitten die dan lek is... komt wel vaker voor binnen de vw branche.

mvg

blijegeit 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.