Het koppelingspedaal van de auto kwam niet helemaal terug nadat deze is ingetrapt (niet altijd trouwens). Hij schakelt verder wel gewoon en komt dus ver genoeg vrij , maar af en toe bleef de pedaal op de vloer zitten.
Het leek niet ernstig, maar de auto staat nu bij de garage. Daar hebben ze de werkcilinder vervangen maar nu is het probleem alleen maar erger geworden. De nieuwe werkcilinder gaat direct weer kapot namelijk en nu kan er niet meer met de auto gereden worden.
De garage denkt dat het nu dus de koppeling is en dat deze moet worden vervangen. Kan dit kloppen? Of kan het ook aan de commandocilinder liggen?
Ik hoor graag of mensen hier ervaring mee hebben.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Naar mijn mening kan de master cilinder ook gewoon defect zijn, kan je met pompen wel ontkoppelen?
Nee, ik kan niet pompen. Ik moet met mijn voet de pedaal omhoog brengen en dan kon ik weer ontkoppelen.
1 jaar
Bedankt voor de snelle reactie!
1 jaar
Als pedaal onvoldoende terug komt
Meestal lucht in het sijsteem, door verouderde vervuilde vloeistof remvloeistof slijt de bovenste hoofdkoppelings pomp en zuigt deze lucht aan,
Advies om de beide koppeling cijlinders te vervangen
Dank! Soms blijft het pedaal helemaal op de grond zitten, maakt dit nog verschil in de diagnose?
1 jaar
Bedankt voor de reactie! Beide cilinders zijn al vervangen blijkbaar, de werkcilinder gaat dan gelijk lek als het pedaal wordt ingedrukt naar vervanging. Wat kan het anders zijn?
1 jaar
Als je geen vloeistof kwijt raakt is de commando-cilinder de schuldige. Ook de test van lange tijd het pedaal ingedrukt houden ,in de versnelling met draaiende motor. Als de wagen na verloop van tijd gaat rijden weet je genoeg . Werkcilinder is niet defect ,de oorzaak is niet verholpen. Succes.
Bedankt voor de reactie! Beide cilinders zijn al vervangen blijkbaar, de werkcilinder gaat dan gelijk lek als het pedaal wordt ingedrukt naar vervanging. Wat kan het anders zijn?
1 jaar
Als ik de hoeveelheid KW van de motor zie heb je waarschijnlijk de bak met drukstift ! Zit er aan de kopkant waar de 5 en of 6e versnelling zit een groen rond deksel met VW er in gedrukt ? Daar kan van alles mee loos zijn . Het gevolg is dat de hefboom buiten de bak te ver naar beneden gaat en daar is de zuiger van de cilinder niet op berekend .gevolg lekkage. Laat er een persoon aan werken die er bekend mee is. Anders heb je dubbel werk en frustraties. Succes. .
Dank, zo kom ik verder. Dit klinkt wel bekend in de oren als ik de monteur hoor praten over het probleem (heeft er zelf dus geen ervaring mee). Dus stel het blijkt een groen rond deksel met VW erin te zitten. Dan ligt het aan de drukshift en daar kan an van alles loos zijn? Begrijp ik het goed? :)
1 jaar
De vork die de stift moet indrukken kan ook gescheurd zijn
In de eerste rubriek te lezen koppelingspedaal komt ( soms ) niet helemaal terug,dan denk ik toch het hydraulisch systeem wat wel vaker voorkomt ,sommige type,s zijn echter vrij moeilijk te ontluchten ,als het met de pulserende remontluchter,niet lukt gebruiken we vacuumremonluchter waar het wel mee lukt.
wel dienen de rubber afdichting voor de wartel mede vervangen te worden die niet mede geleverd wordt bij de koppeling pomp
* We wachten nog steeds op respons . Toch wel benieuw wat er allemaal niet goed was. Prettige feestdagen gewenst.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
1 jaar