Het koppelingspedaal van de auto kwam niet helemaal terug nadat deze is ingetrapt (niet altijd trouwens). Hij schakelt verder wel gewoon en komt dus ver genoeg vrij , maar af en toe bleef de pedaal op de vloer zitten.
Het leek niet ernstig, maar de auto staat nu bij de garage. Daar hebben ze de werkcilinder vervangen maar nu is het probleem alleen maar erger geworden. De nieuwe werkcilinder gaat direct weer kapot namelijk en nu kan er niet meer met de auto gereden worden.
De garage denkt dat het nu dus de koppeling is en dat deze moet worden vervangen. Kan dit kloppen? Of kan het ook aan de commandocilinder liggen?
Ik hoor graag of mensen hier ervaring mee hebben.
Geplaatst door sjansma , lid sinds 2 maanden geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
6 Reacties
Beunhaas PRO, 2 maanden geleden
Naar mijn mening kan de master cilinder ook gewoon defect zijn, kan je met pompen wel ontkoppelen?
bert klein PRO, 2 maanden geleden
Als pedaal onvoldoende terug komt
Meestal lucht in het sijsteem, door verouderde vervuilde vloeistof remvloeistof slijt de bovenste hoofdkoppelings pomp en zuigt deze lucht aan,
Advies om de beide koppeling cijlinders te vervangen
Punt PRO, 2 maanden geleden
Als je geen vloeistof kwijt raakt is de commando-cilinder de schuldige. Ook de test van lange tijd het pedaal ingedrukt houden ,in de versnelling met draaiende motor. Als de wagen na verloop van tijd gaat rijden weet je genoeg . Werkcilinder is niet defect ,de oorzaak is niet verholpen. Succes.
Punt PRO, 2 maanden geleden
Als ik de hoeveelheid KW van de motor zie heb je waarschijnlijk de bak met drukstift ! Zit er aan de kopkant waar de 5 en of 6e versnelling zit een groen rond deksel met VW er in gedrukt ? Daar kan van alles mee loos zijn . Het gevolg is dat de hefboom buiten de bak te ver naar beneden gaat en daar is de zuiger van de cilinder niet op berekend .gevolg lekkage. Laat er een persoon aan werken die er bekend mee is. Anders heb je dubbel werk en frustraties. Succes. .
kaleido 1 PRO, 2 maanden geleden
De vork die de stift moet indrukken kan ook gescheurd zijn
bert klein PRO, 2 maanden geleden
In de eerste rubriek te lezen koppelingspedaal komt ( soms ) niet helemaal terug,dan denk ik toch het hydraulisch systeem wat wel vaker voorkomt ,sommige type,s zijn echter vrij moeilijk te ontluchten ,als het met de pulserende remontluchter,niet lukt gebruiken we vacuumremonluchter waar het wel mee lukt.
wel dienen de rubber afdichting voor de wartel mede vervangen te worden die niet mede geleverd wordt bij de koppeling pomp