Hallo allen!!,
Mijn vraag gaat over een volkswagen golf 5 GTI 2005 motorcode AXX.
Het probleem is als je wat sneller rijd dus gaspedaal diep intrapt (kantelt motor) dan zie je het koppelings pedaal naar boven komen en naar beneden zakken en daar blijft hij ook staan (halfweg van de slag).
We hebben de volgende onderdelen al vervangen
*Koppelingset
*Massavliegwiel
*Koppelingscilinder
*Koppelingspedaal cilinder
*Drukaccumulator (remolieslang van pedaalcilinder naar cilinder in de bak)
Als je rustig met de auto rijdt is het probleem niet.
Iemand al meegemaakt ik hoor het graag
MVG Davey
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat ik nu even snel dan ga denken is axiale speling van de krukas. Krukas duwt dan door de speling via de drukgroep het druklager opzij waardoor het pedaal omhoog komt, krukas schuift weer terug en dan heb je ff vrije slag.
P.S. het kantelen van de motor maakt in dit geval niets uit aangezien het een hydraulisch systeem betreft.
@Ricky!
Ik moet u gelijk geven daar moet je het zeker in gaan zoeken watu zegt!
Ik ga dit maandag even uitpluizen! En dan hoort u ervan!!!
Bedankt voor het bericht!!!
Hallo het probleem zit in de lagers axiale speling helaas
Mvg davey
Thanks voor je feedback! Succes met de reparatie.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar