auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen GOLF: Trillend geluid bij lage toerental Golf 5 1.9 TDI

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: BRU, Motorinhoud (cc): 1900, Vermogen (kw): 66

Beste,
dit forum is niet bedoeld om garages en / of dealers te beoordelen.
Daar zijn genoeg andere websites voor.

Succes.

Geplaatst door

Norbert1992 (0)

al 6 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Beste lezers,

Mijn Golf 5 1.9 TDI met 90 pk kampt met een probleem. De auto heeft 265.000 km gelopen.

Probleem:
Bij een lage toerental maakt mijn auto een soort trillend geluid als ik gasgeef. Het lijkt wel alsof iets los zit onder mijn motorkap. Ik heb geen geluidsisolatie onder mijn motorkap, maar het heeft hier niets mee te maken aangezien het geluid ook voorkomt met mijn motorkap open. Deze heb ik wel al besteld om het geluid wat te dempen. Verder is de auto motorisch prima in orde. Ook de koppeling is perfect.

Vraag:
Heeft iemand een idee wat er zou kunnen zijn? En wat adviseren jullie mij om te doen?

Hoe het er nu naar uit ziet is dat ik naar een Volkswagen dealer ga om een diagnose te laten stellen. De dealer gaf aan dat dit max. € 128,00 zou kosten incl. BTW, aangezien een diagnose max. een uur mag duren.

Waar ik bang voor ben is dat hier geen zuivere diagnose uit komt en alsnog het geld moet betalen.

Vraag:
Wat is jullie ervaring met Volkswagen dealers? Zijn zij in staat om het onderste steentje naar boven te halen bij dergelijke problemen?

Norbert1992 0

6 jaar

@Hans404

Mijn excuses. Bij deze beperk ik mijn vraag tot de mankement van mijn auto.

Norbert1992 0

6 jaar

Ik denk aan een defecte vrijloop koppeling van de dynamo poeie,je ziet dan ook de spanrol behoorlijk heen en weer trillen Deze is los vervangbaar.

jaker 0
badge

6 jaar

@Jaker

Waarom denk je dat?

Norbert1992 0

6 jaar

Is een veel voorkomend probleem,bij laag toerental is er relatief veer toerental variatie in de krukas,(door het tweemassa vliegwiel is de massa van het vliegwiel ahw los gekoppeld van de krukas).
De dynamo heeft ook een behoorlijke roterende massa die niet mee wil met de snelheids veranderingen van de krukas.
Vandaar de vrijloop koppeling,als deze vastzit wordt de kracht die dan ontstaat via de multiriem overgebracht op de spanrol die daardoor in trilling raakt.
Het kan natuurlijk ook iets heel anders zijn,maar dit is een mogelijkheid.

jaker 0
badge

6 jaar

@Jaker bedankt voor het meedenken. Ik ben een leek wat betreft auto’s, maar de garageeigenaar vertelde iets over een stuurwiel en koppeling. Hij gaf aan dat het probleem verholpen kan worden met een nieuwe koppelingsset. Hoe denk jij hierover? Want t kost wel wat.

Norbert1992 0

6 jaar

ja, dat is van hier vandaan moeilijk te zeggen ,eerst lokaliseren waar het geluid vandaan komt.
Eventueel de multiriem verwijderen om geluiden van de aangedreven aggregaten uit te sluiten
Het tweemassa vliegwiel kan idd geluiden maken,maar is zoals je al schrijft een dure aangelegenheid om te vervangen

jaker 0
badge

6 jaar

Het geluid is nog steeds aanwezig, maar ik heb er geen last meer van.

Norbert1992 0

6 jaar

Norbert;

Ik heb kort geleden het zelfde gehad , de garage begon al meteen met nwe snaar poulywie eb snaarspanner ... hahaha

Ik stond bij de benzinepomp en starte toen er iemand zei H'e meneertje je vrijloop van je [ouly is defect , doe je kap eens open ... hij kijken luisteren en ..JA hoor je pouly van je dynamo staat vast .. moet je laten maken ! In de garage (eigen garage) werd het bevestigd en vernieuw € 70 en zonder geluid en gebonk liep hij weer als een zonnetje !

succes

Alexks 0

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.