Sinds kort heb ik een Golf 4 2.0 Highline uit 1999 met 146.000km op de klok. Auto reed op zich goed, bij stationaire loop voelde je de auto hokken en stoten. Dit is inmiddels opgelost door middel van een nieuwe bobine, nieuwe bougies en de luchtmassameter is vervangen. Eveneens is de gasklephuis gereinigd. En alles is vervolgens opnieuw ingeleerd.
Het euvel wat zich nog voordient is dat bij opnieuw gasgeven (tijdens een rit) de auto een korte schok afgeeft en vervolgens wel op het gas gaat.
Toen men bij de garage het een en ander had vervangen gaf men ook aan om de lambdasensor te vervangen, aangezien de auto nu voor 99,9% goed loopt, maar dit heb ik even laten zitten voor wat het was.
Na een week rijden valt het schokken me erg op, is het toch de lamdasensor die vervangen moet worden? En is dit zelf te doen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik weet niet of dit je lambda sonde veroorzaakt maarjazeker kun je die zelf vervangen,stekker los ,eruit draaien en nieuwe erin.
Overigens is het benzineverbruik erg hoog. Een volle tank (euro95) gaat maar +/- 460 km mee. Auto is na de aanpassingen recent volgetankt, eens kijken hoe lang hij het nu volhoudt.
13 jaar
Waar zit de lamdasensor bij een Golf IV 2.0?
Welk onderdeelnummer betreft het? Iemand een idee?
13 jaar
Ronny controleer eerst de stekker aan de lambdasonde . onder de bijrijders plaats. Zwart dekseltje.(meestal )
Inmiddels een aantal maanden verder. De lambdasonde is vervangen, maar de auto schokt nog steeds. Wat zou er nog meer mis kunnen zijn?
13 jaar
Meet eerst of de sonde het wel doet. Een onderbreking bij gas geven kan wijzen op een zwakke ontsteking . Groeten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar