Het probleem is dat de auto moeizaam start.
Start op 3 cilinders, en dit gaat dan ook gepaard met een hoop rook.
Motor code is AGR
Ik dacht dat het aan de gloeibougies lag, die heb ik doorgemeten en er was er 1 kapot. Die heb ik dus alle 4 vervangen voor nieuwe.
Nu start hij iets beter, alleen geweldig is het nog niet.
Het starten gaat nog steeds lastig, de motor komt bokkend en stotend tot leven. Ook vult de inrit zich hier dan met een hoop rook.
Als hij dan eenmaal loopt dan loopt ie ook meteen goed, geen merkbaar vermogens verlies of wat dan ook. Ook tijdens het rijden rookt de auto verder niet.
Het startprobleem heeft hij alleen na een nacht stilstaan, als ik door de dag wil starten is er geen enkel probleem en loopt de motor als een zonnetje.
Ik heb het volgende gecontroleerd/vervangen:
-accu is goed
-brandstoffilter vervangen
-luchtfilter is schoon, zit er nu 10.000 km in
-gloeibougies zijn alle 4 vervangen (deze heb ik nog doorgemeten en zijn alle 4 100% in orde).
Ik denk zelf dat er een injector lekt, waardoor deze leegloopt en er dus diesel op de zuiger ligt, wat dan ook de rookontwikkeling verklaart bij koude start.
Zou dit kunnen?
Kan ik dit op de een of andere manier testen?
En kan ik die injectors zelf eruit krijgen of heb ik daar speciaal gereedschap voor nodig?
En in het geval dat het de injectors zijn, kunnen die worden gereinigd/gereviseerd? En wat zou zoiets ongeveer kosten?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Brand het gloeilampje wel als je contact aan zet? Zo ja,Dan meestal is het een kwestie van de gloeibougie's te vervangen en dan opgelost.
Maar laat hem eerst eens uitlezen op eventuele storingen.
Motorcode staat op de plastieke distributie afdekkingskap of in het boekje 1e pagina of op de witte sticker in de kofferbak bij reservewiel.Is waarschijnlijk een AGR of een soortgelijk 3 letterig nummer.
Hee bedankt voor de snelle reactie.
Ja het gloeilampje gaat gewoon branden en gaat vrij vlot ook weer uit. Heb ook al geprobeerd paar keer contact aan en uit te doen voor het starten zodat ik wat vaker voorgloei maar ook dat wil niet helpen. (dat hielp bij mn vorige dieseltje namelijk wel omdat die gloeibougies slecht waren toen).
Hij is afgelopen vrijdag uitgelezen geweest en daar kwam geen enkele foutmelding naar boven.
15 jaar
[quote=Frank79]Hee bedankt voor de snelle reactie.
Ja het gloeilampje gaat gewoon branden en gaat vrij vlot ook weer uit. Heb ook al geprobeerd paar keer contact aan en uit te doen voor het starten zodat ik wat vaker voorgloei maar ook dat wil niet helpen. (dat hielp bij mn vorige dieseltje namelijk wel omdat die gloeibougies slecht waren toen).
Hij is afgelopen vrijdag uitgelezen geweest en daar kwam geen enkele foutmelding naar boven.[/quote]
Laat ze eens de gloeibougie's testen,met een ampere tang is dat makkelijk,doe deze aan het begin van de kabel van de gloeibougie's en dan contact aan met koude motor of de temperatuursensor losgekoppeld,moet minimaal 40 ampere zijn wat hij trekt.
Dus de tang zeg maar net boven het uiteinde van de gloeibougie's? Dus waar de draad aan de bougie's zit?
15 jaar
[quote=Frank79]Dus de tang zeg maar net boven het uiteinde van de gloeibougie's? Dus waar de draad aan de bougie's zit?[/quote]
Ja,maar dan meten voor de 4 bougie's,dus de tang zodanig zetten zodat je ze allemaal tegelijk meet,dus voor de auto staan en dan aan de rechterkant de tang monteren.
Dus de tang op de leiding zetten zodat je alle 4 de gloeipitten tegelijk meet in serie.
Dan ga ik dat morgen eens meten, heb het geluk dat ik vrij ben.
Kan het eventueel nog iets anders zijn wat het slechte starten veroorzaakt?
15 jaar
[quote=Frank79]Dan ga ik dat morgen eens meten, heb het geluk dat ik vrij ben.
Kan het eventueel nog iets anders zijn wat het slechte starten veroorzaakt?[/quote]
Zou ook nog aan de temperatuursensor kunnen liggen,of de regelkast van het voorgloeisysteem,die zit volgens mij onder de linker langsbalk in motorruimte,zeg maar onder de accu.
Maar beste is om eerst het storingsgeheugen uit te lezen en de stroom te meten.
Heb mn probleem aangepast, het lag bij de 1e posting aan de gloeibougies maar daar is het slecht starten niet mee verholpen.
Storingsgeheugen laat overigens geen fouten zien.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar