Volkswagen Caddy: laaddruk verschil

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1,9 tdi

hoi,
ik heb een probleem met een caddy. Hij mist vermogen.In het begin was het probleem weg als je opnieuw de auto startte,maar volgens mij is het nu constant.
Een vriend van mij werkt bij VW, en heeft hem uitgelezen.Hij geeft een laaddrukverschil aan,en dat zou gelijk moeten zijn.
Hij kan echter niet verder gaan ermee,want dat vinden ze bij VW niet zo leuk.

Nu is mijn vraag; wie weet wat dat inhoudt,en wat te doen.
Kan het de lmm zijn,of toch de turbo.

Mijn hoop is op u .....

ui ter Aard

Geplaatst door ui ter Aard (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Caddy? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

Petje57 (0) PRO, 17 jaar geleden

Vermoedelijk de lmm. Is vlot te vervangen om te zien wat dan het resultaat is.

Gr.

ui ter Aard (0), 17 jaar geleden

Maar dat dingetje kost dik 100 euries, en mag niet terug......
Is een duur gokje echt het enige.Degene die hem uitlas geloofde niet meer zo in lmm,
maar meer info dan beschreven had hij ook niet.
We hebben hem uitgelezen bij plankgas, in zijn drie, 3000rpm.

Petje57 (0) PRO, 17 jaar geleden

Kan kloppen, die waarden kunnen ze tijdens het rijden uitlezen. Moet in de buurt van 2000 -2100 komen, als ik het goed herrinner.
Ik bedoelde het ook niet als gok maar als test: bij 'n garage willen ze zoiets nog wel eens even uitwisselen om te zien of het resultaat heeft. 'n Andere mogelijkheid is ook nog 'n katalysator die dicht is gaan zitten of 'n achterdemper waarvan de isolatie voor de uitgang is gekropen en de doorlaat blokkeert.
Turbo geloof ik niet zo in. Wel eventueel in de aansturing daarvan door de vacuumregelklep. Maar zoiets kan uitgetest worden met testapparatuur.
Jammer dat die vent er niet verder mee mag. Scheelt de dealer ook omzet..........

Gr.

ui ter Aard (0), 17 jaar geleden

petje,
ik ben blij dat jij niet in de turbo geloofd.
Maar als een kat dicht zit,of uitlaat verstopt, dan zou de klacht niet verdwijnen met opnieuw starten,.......denk ik,.........(?)
Om me heen hoor ik dingen als wase-gate, turboklep,ed..
Wat denk je daarvan ?

gr. ui

Petje57 (0) PRO, 17 jaar geleden

Laadverschil heeft met de doorstroming van de lucht in de motor te maken dus het ligt dan aan de aard van de verstopping......
De wast-gate wordt aangestuurd door de vacuum 3-weg klep, die dus getest kan worden. Deze gaat open bij 'n te grote overdruk. Ook is het zaak dat de vacuumslangen allemaal goed dicht zijn.
Knippert het voorgloeilampje dan ook nog tijdens de storing?

Gr.

ui ter Aard (0), 17 jaar geleden

je bent een snelle pet,petje....
Nee, er brandt geen lampje of wat.Normaliter komt er bij zo n 2500 toeren een hoop kracht bij,maar dat blijft dus nu uit.
Kan hij bij een lekke vacuum ook in noodloop gaan,of is het dan continu?
En kan ik dat controleren dmv startether ?
en verder,..testen van die wast gate gaat alleen met die klote computer of niet...?

Petje57 (0) PRO, 17 jaar geleden

Als de control unit merkt dat er iets fout zit, beperkt deze het vermogen van de motor uit voorzorg. (noodloop) Ether heeft geen zin en die 3-weg klep kan wel op 'n andere manier met losse draadjes, maar dat gaat ook niet werken, dus.........zoek 'n goeie garage of 'n bereidwillige dealer.........helaas.

Gr.

ui ter Aard (0), 17 jaar geleden

ok,petje
ik ga dat maar doen,denk ik.Eigenlijk moeten timmermannen ook niet sleutelen aan autoos.
Bedankt voor je tijd.....
Gr. ui

ricky (0) PRO, 17 jaar geleden

Bij de storing laaddruk verschil is het 8 van de 10 keer de turbo (variabele gedeelte) die stuk is.
het variabele gedeelte regelt dan niet meer door vervuiling en de druk wordt te hoog,gaat dan in noodloop,na het contact uitzetten is hij weer van noodloop af en loopt de motor weer even goed.

Ricky,

ui ter Aard (0), 17 jaar geleden

Nou,lmm vervangen ,maar zonder resultaat.
Nieuwe vraag ; is het variabele gedeelte te vervangen ? En is er iemand die een prijsindicatie durft te geven ?
Het gaat om de caddy van mijn oom ,en das zon goedgelovige....Heb soms het idee dat ie flink geschoren wordt bij zijn dealer.....

gr. ui

fedde (0), 17 jaar geleden

is je oom een rustige rijder?
zo ja, neem die auto een keer mee en laat hem (bij warme motor) alle hoeken van de toerenteller zien
grote kans dat het probleem dan verholpen is

jos_br.5980 (0) PRO, 17 jaar geleden

Dat van die lmm vindt ik wel weer een goeie, dit heeft tenminste echt niets met laadrukregelverschillen te maken. Waarom is er geen actuator test gedaan? Kun je tenminste zien of de regelklep nog functioneerd en iemand die er een beetje van weet kan ook voelen of de vtg van de turbo vast zit of niet. Hier zul je het toch echt moeten zoeken.

Jos.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.