Volkswagen Polo 1300 NZ: Lambda sonde stuk of niet.

Bouwjaar: 1990

Tijdje geleden heb ik hier ook een vraag gesteld over mijn polo! ZIt nog steeds met het probleem dat als de motor warm wordt hij slechter gaat lopen! Heb al wat dingen veranderd en ik kom al aardig in de buurt. Rookt niet meer, starten lopen, stinkt niet meer.

Nu een vraagje over de lambda sonde. Als ik de stekker los trek van de sonde wat moet er dan gebeuren??? Bij mij gebeurt er nix!

Gaat om een polo met 1300 NZ multipoint injectie!

Jorp Waterkott

Geplaatst door Jorp Waterkott (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

hanssain (0), 19 jaar geleden

Ik heb niet direkt een antwoord, maar met eenzelfde polo NZ heb ik soortgelijke problemen (gehad?). Na een lange zoektocht kwamen we erachter dat de luchthoeveelheidsmeter (achter het luchtfilter) vervuild was. De klep zelf (een soort draaideur) liep niet soepel en ook de schuifweerstand erboven vertoonde sporen van slijtage en een soort slijpsel. Dit zal gerust invloed hebben gehad op de waarden die woorden doorgegeven aan de digijet unit. Nadat zowel de klep als de schuifweerstand waren schoongemaakt en het geheel teruggeplaatst, heb ik tot op heden (laten we het afkloppen) geen last meer gehad van gehik en slechter lopen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.