Probleem dat voertuig lang doorgestart moet worden voordat motor aanslaat, wanneer deze een nacht lang heeft stilgestaan.
Bij binnenkomst had voertuig oa. permanente storing op de nokkenassensor, en na vervangen was er gelukkig al verschil merkbaar.
Echter na een nacht stil te hebben gestaan duurt het starten nog altijd +/- 20 sec voordat deze aanslaat.
Brandstofrelais icm tank-pomp werkt bij het activeren van contact!
Heb inmiddels ook een terugslagklep geplaatst in de motorruimte net voor het brandstoffilter, maar dit heeft helaas geen effect gehad.
Als de motor eenmaal heeft gedraaid en op bedrijfstemp. is, en ik zet hem van contact, en probeer hem +/- 10 sec later weer te starten, duurt het +/- 3 sec. voordat deze weer aanslaat (dus nog iets te lang naar mijn idee), dus mijn conclusie is dat hij zijn brandstofdruk erg snel verliest op een bepaald punt.
Geen foutcodes opgeslagen in motorsysteem.
Oliepeil is netjes in orde, en is ook zeker niet dun.
Geen uitwendige lekkages te vinden.
Geen overmatige rookvorming uit de uitlaat.
Is de tandempomp wellicht op zijn eind??
Of wellicht een lekkage op de retour van 1 van de PLD's??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Laat de druk eens meten.
dit is een pomp verstuiver en met de klacht die jij hebt is het gevolg van het weg lekken van de brandstof via de cilinder kop en verstuiver gat.
het beste is een nieuwe kop want door de beweging van de verstuivers komen er scherpe ribbels in de schacht.
als je niet een nieuwe kop wil kun je proberen om de verstuivers te demonteren en met heel fijn schuurpapier en olie de scherpe ribbels iet s gladder te maken en dan nieuwe ringen op de verstuivers te doen en ze dan weer te monteren wel moet je de tuimelaars van de pokp verstuiver weer afstellen.
dus dat zijn de mogelijkheden die je hebt.
groetjes jan.
Dag Jan,
Bedankt voor je antwoord, maar mijn ervaring met uitgeslagen verstuivergaten is juist dat het voertuig slecht wil aanslaan bij warme motor, omdat alles dan uitzet.
Bij warme motor is er bij deze auto niets aan de hand, en ook oliepeil stijgt niet zoals dat ik al schreef.
De brandstofdruk loopt gewoon terug wanneer de auto langere tijd stil staat, en je dus (na 1 nacht stilstand) soms wel 20sec. moet doorstarten voordat hij weer aanslaat.
Waar ik trouwens nog wel aan dacht, zou het zo kunnen zijn dat hij brandstofdruk weg lekt op de retour van 1 van de PLD's? Komt dat toevallig vaker voor? En is dat makkelijk te controleren met bijv. VCDS ?
klopt helemaal als de motor warm is heb je geen probleem alleen bij het warm weg zetten en een nacht laten staan treed dit op en je kunt dit niet zien zover ik weet op de testkast wij hebben dat in die tijd veel mee gemaakt groetjes jan.
In dat geval zou de brandstof weg moeten lekken naar de cilinderkop, wat ervoor zorgt dat olie dunner word en peil stijgt, maar dat is (nogmaals) niet aan de orde bij deze auto.
Ik kan de beste man wel een kop-revisie aanbieden, maar ben er persoonlijk niet van overtuigd dat het probleem hiermee verholpen zal gaan zijn.
Mijn ervaring is juist dat uitgeslagen PLD's ervoor zorgen dat een auto gewoon goed start als deze koud is, maar juist moeite heeft met aanslaan als hij eenmaal op temperatuur is.
Ik verwacht niet dat er een gemakkelijke manier bestaat om lekkage op de retour-aansluitingen van de PLD's te controleren, of wel? Of is de beste manier om ze te laten testen bij een specialist?
nou de verstuivers zijn gewoon goed alleen de buiten kant laat maar zeggen daar lekt de brandstof weg
ik zo zo als beschreven er dan voor gaan om de verstuivers te demonteren en nieuwe ringen op te zetten en de scherpe randen voorzichtig te schuren ik heb er toen der tijd veel zo gedaan maar je moet het wel in over leg doen natuurlijk maar het zit daar toch echt in.
groetjes jan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.
1 jaar