Heb een VW Passat van het bouwjaar 2006 met 1.9TDi motor 105 PK. WVWZZZ3CZ7P018705
Accu loopt leeg, dit kan na 1 dag zijn, maar soms na 2 dagen of in het andere geval soms na 4 dagen etc. Is niet vooelbaar.
Auto is al bij in duitsland bij de een VWdealer geweest en daar hebben ze het volgende onderzocht welke ik zal noemen met code en omschrijving.
27220100 Drehstromgenerator gepruft
68161900 Ablagekasten aus und eingebaut
68221900 Blende F schalttafel aus und eingebaut
91301950 Autoradio aus und eingebaut
99999999 stromverbraucher gepruft
Auto heeft er dagen gestaan maar hebben niks kunnen vinden.
wie kan mij helpen om dit op te lossen en ziet dit als een uitdaging!!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De accu zelf is niet de boosdoener ?
Wat meet je aan lekstroom ?
Amperemeter tussen de minpool en de kabel , 1 voor 1 de zekeringen eruit trekken en kijken wat er gebeurt, of valt dit onder 99999999.
Dan zouden ze gezien hebben of er reactie is.
Er zit geen aftermarket spul in bv soundsystem , cd wisselaar , dvd gebeuren ?
Er zit al een nioeuwe accu in, dit is de niet boosdoener.
Lekstroom is niet te meten, na enioge tijd loopt er geen stroom meer, maar dan zal na enige tijd er wel spontaan stroom gfaan lopen.
Daarom is het ook zo'n rot-probleem.
Alle achteraf ingebouwde apparatuur (telefoon etc.) en de trekhaak zijn al eens afgekoppeld, maar dat helpt ook niet!!
IK heb van alles zelf al geprobeerd, maar ik heb geen oplossing!
11 jaar
Ik herinner mij 2 gelijkaardige problemen die we de laatste tijd hadden op Hyundai en Suzuki:
- het eerste was de diodebrug die de accu leegtrok, maar ook op onvoorspelbare momenten. Alternator laten herstellen en probleem bleef weg.
- het tweede was het relais van de gloeiboegies dat spontaan na enige tijd vanzelf aanstuurde. Relais vervangen en ook opgelost.
Verder herinner ik mij nog in de tijd van de Golf 1 (toen de dieren nog konden spreken) dat door minieme waterinsijpeling via de voorruit het relais van de gloebougies vol water liep (dat relais stond in de zekeringskast op zijn kop, vandaar dat ze konden vollopen) en ook zo de gloeiboegies deed gloeien.
Mijn touran had dit probleem ook, bleek bij mij (na 7 jaar) te komen door de alarminstallatie. Deze bevat een accu die waarschijnlijk slecht was en zo de accu leeg trok. Zekering alarminstallatie verwijderd en probleem was opgelost.
11 jaar
Wel, bij mij eerst een krukassensor van onder vervangen en... enkele dage de batterij weer bijna leeg
Terug naar de VW garage en daar zoeken : nu is de bekabeling tussen accu en alternator de oorzaak!
In totaal 14u werk aangerekend en bijna 1000€ betaald! Normaal of niet????
PV
3 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar