Een collega van mij heeft koelwaterverlies bij zijn Passat station. Koelwater wordt er via het expansievat uitgeblazen. Wanneer er een bepaalde hoeveelheid uit is, lijkt er niet meer uit te komen. Onder het dashboard hoor je het dan borrelen wanneer bochten genomen worden.
Er lijkt géén koelvloeistof via de motor uit te komen. De olie is zuiver.
Bij zware belasting (160 km/hr of trekken caravan) blaast er meer koelwater uit.
Deze situatie is al een paar maanden hetzelfde. Moet er echt gedacht worden aan lekke koppakking, lekke kop of iets anders?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
anton zit er wel stroming in want het zo ook een losse schoep van de waterpomp kunnen zijn die bij een bepaalde temperatuur niet meer draaid.
groetjes jan.
jep, ik denk dat in ieder geval de koppakking lek is.
Ik ga in eerste instantie net als Jan voor de waterpomp.
Vaak is dan ook de kachel moeilijk warm te krijgen omdat de schoep maar half meedraaid.
Dat borrelen is lucht in het systeem door het waterverlies.
ik denk dat als de waterpomp niet genoeg pompdruk levert dat dan de motor temperatuur ook veel hoger moet zijn!
maar druk opbouw in koelsysteem is heel vaak het gevolg van een lekkende koppakking.
groet
bart
ik ben het met breugel eens koppakking
Nou nog even weten of de temp. echt hoog oploopt,want daar heeft Anton het niet over....
De temperatuur blijft constant, onder de 90ºC, ook na 2 uur rijden.
17 jaar
Dus definitief koppakking?
17 jaar
als je goed kijkt is de plek op koppakking wazig. kopvlakken is niet nodig
anton ik zo toch eerst een koppakking test laten uitvoeren want dat spul werkt ook op mdiesels en dan weet je het zeker anders ben je voor niks bezig.
groetjes jan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar