close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Polo: lekke koppakking of niet? polo gt bouwjaar geloof 88

Bouwjaar: 1988, Brandstof: Benzine, Motorcode: geen idee

Hallo,
een vriend van mij heeft een oude polo gt uit 88 geloof ik....
nu heeft hij van de week de auto aan het roken gehad....
dat vertelde hij mij vandaag dus ik had er even naar gekeken.
Blijkt de radiateur lek te zijn bovenaan bij de ophang beugel.
Maar nu wil ik weten hoe ik er zeker van kan zijn of de koppakking niet ook lek is, anders gaat hij namelijk naar de sloop
Als het alleen de radiateur is dan komt er nog een andere in.
maar hoe kan ik dat testen?
hij rookt niet echt wit
hij spettert wel olie uit uit de uitlaat,als je flink gas geeft maarja het is een oude auto
maar hij rookt niet echt wit ofzo....

maar ik kan dus nu ook geen druktest doen omdat de radiateur lek is en ik eerst wil weten of de koppakking er nog wel in zit....
wie weet hoe ik dit kan testen?
volgens mijn kameraad is de temperatuur niet helemaal in het rood geweest, maar hij weet het niet zeker (dus daar kan je ook niet van op aan...)

ik hoop dat iemand mij kan helpen...

als het ff kan koop ik namelijk binnekort da bakkie van em over voor zacht prijsje en kan ik ff jaartje goedkoop rijden...

gr. rens

Geplaatst door

serpentoflight (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Rens

Dat is altijd moeilijk te beoordelen zo,maar...als de motor niet echt te warm is geworden,is de kans dan ook klein dat de koppakking kapot is gegaan..maar hoe kun je dat zo testen ? moeilijk..eigenlijk moet er toch een radiator tussen ( voor mijn part een gebruikte als je er niet veel geld in wilt steken )..koelvloeistof bijvullen met dop eraf,verwarming op warm zetten..motor op bedrijfstemp laten komen tot ventilator gaat draaien..motor ff af laten koelen en indien nodig koelvloeistof op peil brengen..en klaar is kees..indien alles werkt,dus hij warme lucht binnen blaast,de ventilator mooi aanspringt en de slangen niet hard worden van de druk ( van radiator ) moet alles goed zijn..

Als de kop of pakking kapot is,borrelt hij meestal in het reservoir,of hij bouwt druk op in het systeem waardoor hij de koelvloeistof uit het reservoir perst..of er komt olie bij de koelvloeistof of andersom en noem het maar op.

Maar maak me alleen zorgen dat je zegt : er komen spetters olie uit de uitlaat ?? verbruikt hij nu net zoveel olie als benzine of ...?? en zeker weten dat het olie is ? kan ook condens ( koelvloeistof ) zijn in combi met de roet in de uitlaat,is ook zwart en vies.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Hey Stefan bedankt voor je antwoord!
die spetters uit de uitlaat, tja het is een oud autootje dus hij zal wel wat olie verbruiken...
maar die vriend van mij rijdt er altijd rustig mee schakelen bij 2.500 toeren enzow
en ik heb em vanochtend ff flink in de toeren gejaagd om te kijken of ie begon te roken ivm de koppakking check maar toen kwam er dus een hoop zwarte spetters uit...
dus kan ook wel roet zijn...
maar daar maak ik me niet zo druk om iig....

ik zal tegen hem zeggen dat hij maar een andere radiateur van de sloop moet halen om te kijken of ie de koppaking er nog in heeft zitten...

gr. rens

Die spetters uit de uitlaat is condens met roet.........

paulmichiel 0
badge

15 jaar

goed kan een slotje op heb er een andere radiateur in gezet en hij heeft geen tekens van een lekke koppaking dus kan me kameraad weer tijdje rond crossen!

thnx!
laterz
Rens

bedankt voor de feedback!

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.