close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Polo: lekstroom

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 55 KW

Beste forumleden;

Sinds ik mijn vw polo gekocht heb (2e hands) zijn er al problemen met een lege accu.
Ik heb er al drie versleten bij kwikfit en 1 bij de anwb.

Het is door mijn garage een volkswagen garage en de anwb accuwacht gecheckt, allemaal zonder resultaat geen lekstroom!!
Dynamo laad, v snaar goed, kofferbak verlichting oke, met en zonder alarm aan gecheckt.
Soms de auto 2 weken niet gereden en hij deed het gewoon, maar soms na 2 dagen accu leeg. Dus heel veranderlijk.
Zo ook met de radio en zonder de radio.

Wat ik verder heb gedaan is alle zekeringen een voor een los gehaald, en bij de zekering instrumentenpaneel, binnenverlichting-
-(nummer 27 bij de polo)n kreeg ik de reactie dat de km stand en de tijdklok terugviel naar nul. De meter ging van 0,007 naar 0,004 Amp.

Alles was verder oké wat de zekeringen betrof.

{(In mijn optiek dacht ik dat de amperemeter 0,007A aanwees, en volgens mijn broer was dat 0,07A (dit ter info en even terzijde)} check ik bij de volgende check (morgen)

Ik ga morgen met mijn broer de verlichting en deurvergrendeling (cv) checken, en kijk wat de meter aanwijst.

En volgens de beschrijving moet de kofferbak deur gelijk sluiten tijdens de vergrendeling, maar dat doet hij niet; Die moet ik met de autosleutel afsluiten.

Ook heb ik heb geluisterd of ik wat hoorde bij de kofferbakdeur tijdens het vergrendelen maar het was stil, geen geluid van een vergrendeling of het ratelen van het slot! Alleen de voorportieren zoals het hoort.

Nu is mijn verzoek of er verder nog suggesties zijn van degene die een soort gelijke ervaring heeft gehad met zo'n probleem, en of ik nog iets over het hoofd heb gezien of dat eventueel iets anders kan zijn waar je niet direct aan zou gedacht hebben!

BvD John

Geplaatst door

JLPO19 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

John er kan na gebruik een relais blijven plakken, bv achterruit-verwarming. Koppel deze los bij het raam ,of maak er een verklikkerlichtje aan. groeten

Punt 50
badge

14 jaar

Hallo Punt,

Dat is een goede hint, dat neem ik mee voor maandag waneer ik het ga checkken.

Tnx!! John

JLPO19 0

14 jaar

9 van de 10x liggen dit soort problemen aan achteraf ingebouwde spullen,zoals radio/alarm/carkit enz.
Heb je originele centrale vergrendeling? Zoja dan dat achterklepslot eerst controleren want die hoort het gewoon samen te doen met de deuren.
Ook een vocht probleem in een stekker kan dit veroorzaken.
Misschien achterklepslot soms niet lekker waardoor kofferbakverlichting aan blijft staan.
Lekstroom mag maximaal 0.07A zijn,maar deze auto hoort gewoon richting de 0.01A te gaan in rust.

ricky 10
badge

14 jaar

De lekspanning die je nu meet is bijna niks, of niet veel, en daarvan zou je accu niet meteen zo snel leeg mogen raken, zeker niet als de accu ook nog zo goed als nieuw is..

Ik denk dat er op het moment van meten niks aan de hand was geweest, maar dat heb je meestal als je iets wilt controleren, dan werkt alles zoals het hoort.

Als het probleem zich nu constant voordeed dan was het wellicht een stuk eenvoudiger..

Het zou goed in een aftermarket radio kunnen zitten die naderhand erin is gezet,

Wat is de laadspanning van de dynamo ?

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Hai Ricky en stefan84,

Tnx! voor jullie snelle reactie en ook de goede bruikbare tips!
Dat wordt een pittige klus maandag, als het weer meezit in ieder geval.

gr. John

JLPO19 0

14 jaar

wij hebben het probleem ook gehad met een polo daar bleef lampje in kofferbak soms branden
mvg tjeert maris

racing663 0
badge

14 jaar

Hallo tjeert,

Dank je, ik heb dat al 2 maal gecontroleerd en was oké.
Wat ik nog wel ga doen is alles nalopen van de achter-en voorverlichting of dat er niks loszit en kijken voor oxidatie.

gr.John

JLPO19 0

14 jaar

Ik heb gisteren weer eens goed alles nagelopen met mijn broer, en met de gegevens en tips die ik van jullie heb gekregen!

Met achterruit verwarming heb ik gewacht met ontkoppelen want de draden leken gesoldeerd op de contacten, en wil de volgende keer de stekker ontkoppelen in de achterklep. Dit heb ik wel alvast met de kofferbaklicht gedaan om te zien hoe dit resulteert, om dan de volgende test met achterruitverwarming ook zo te behandelen! Tips van racing663 en punt gecombineerd.

En wat de maximale lekstroom betreft klopt het, 0.07Amp met vergrendelde deuren, zonder vergrendeling wordt het 0.05A. Maar als ik de zekering van het – instrumentenpaneel/binnenverlichting eruit haal dan krijg ik een uitslag van 0.01A wat eigenlijk de normale uitslag zou zijn volgens ricky, is dit oké?
Dus een verschil van 0.04A? En bij de andere zekeringen was het goed gegaan, geen reacties.

En bij de lekspannig van de dynamo was het ook een groot verschil. Volgens de tip van stefan84 zou het maar 0.4 volt max: mogen zijn. bij mij was dat 0.8 volt. Dit zijn de gegevens:

Dit met 2 minuten tussentijds verschil van het testen

1e test - start 14,31 volt 2e test – start 14.27 volt
Bij 3000 rpm 14.35 volt 3000 rpm 14.31 volt
Met grootlicht 14.27 volt grootlicht 14.23 volt

Vraag: Wat verder te doen bij de situatie van de dynamo?
En die van het instrumentenpaneel/binnenverlichting?

Zijn er nog meer suggestiesof/ mogelijkheden dit te onderzoeken!

Mvg. John

JLPO19 0

14 jaar

De waardes die je laat zien zijn gewoon goed.
Even nog vraagje:toen op het moment dat hij niks deed,deed toen alleen de startmotor het niet of deed helemaal niks het?

ricky 10
badge

14 jaar

Hallo ricky,

Op het moment dat ik start doet de startmotor het gewoon goed, en bij de tweede startpoging is de accu al op en dan hoor je het ratelen van de kilomerteller en de klok staat op nul. En soms is het bij de eerste keer van een poging tot starten al klik en ratelen van de km-teller want dan is de accu al helemaal leeg.

Maar volgens jou is het normaal dat het instrumentenpaneel/binnenverlichting 0.04A nodig heeft? Dat leek mij zo hoog!

gr. John

JLPO19 0

14 jaar

Het is voor deze auto wel hoger dan normaal,maar daarvan zou de accu niet binnen 2 dagen van leeg moeten raken.

ricky 10
badge

14 jaar

Dat is het hem juist het kan een week duren en soms 2 a 4 dagen voordat de accu leeg is. En twee keer heeft de accu langer dan 2 weken stil gestaan en dat hij toch startte! En dan vergrendeld (alarm aan) ook nog. Dat is dus het onbegrijpelijke van het probleem.
Goed om te weten dat het instrumentenpaneel/binnenverlichting 0.04A kan hebben! Wat ik nog ondekt heb is dat mijn sigaretten aansteker het niet doet. Vraag, heeft iemand nog een idee of tip?

John

JLPO19 0

14 jaar

Hallo tipgevers, intussen heb ik mijn auto drie keer 4 á 5 dagen stil laten staan zonder start problemen (geen lege accu, gelukkig maar).
Waar het aan gelegen heeft deze 1,5 jaar weet ik nog steeds niet!
Ik ga het nog checken met mijn achterruitverwarming door het los te koppelen als ik weer een lege accu heb, en kijken wat dat voor resultaat gaat worden! Maar hoop dat dit niet meer hoeft in de toekomst.

Allemaal bedankt voor jullie adviezen goed tips!

M.v.g John

JLPO19 0

14 jaar

Hi, 7 jaar later maar wat was de oplossing? Mijn auto vertoont namelijk zelfde problemen, ik ben in bezit van een Volkswagen polo uit 2002.

Sinds een paar weken heeft mijn auto blijkbaar een electrisch lek. Na 2-3 dagen is mijn accu leeg en krijg ik dan ook mijn auto niet gestart. Wanneer de accu is opgeladen start hij niet altijd. Een tikkie tegen mijn zekeringkast doet het dan (even)verhelpen. Maar dan is het cirkeltje weer rond: na 2-3 dagen is mijn accu weer leeg..

Aanvullende info: Als ik het genoemde tikkie geef op mijn zekeringkast, werkt het bekende piepje weer, wanneer ik contactsleutel uit contact haal en mijn voor en achterlicht aan laat.

Ook sinds het lek heb ik een blijvend brandende tellerklok. De tijd en aantal gereden kilometers zou uit moeten gaan als ik sleutel uit contact hal maar blijft gewoon branden.

Stoeptegel 0

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.