close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Polo: Polo uit '97 valt uit tijdens 't rijden

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met m'n auto..

Tijdens 't rijden valt de auto zomaar ineens uit.. Zowel op de snelweg als op andere wegen..

Eerst stotterde de auto heel erg en begon de toerenteller heen en weer te slaan.. Wanneer ik de koppeling intrapte en 't gaspedaal vol in trapte en op die manier in combinatie met de koppeling speelde begon de auto weer wat beter de lopen..

Maar nu kan ik nog geen 50 rijden of de auto valt uit..

Wie kan mij hiermee helpen?

Ik heb de Hallgever al eens vervangen(deze 2e hands op de sloop gehaald omdat ik niet zeker wist of dit eerder 't probleem was..)

Hoe groot is de kans dat 't hier weer aan ligt?

Brandstoffilter heb ik pas vervangen.. Omdat ik dacht dat de motor onvoldoende benzine kreeg..

Hoe groot is de kans dat dit aan de Hallgever ligt?

Zou ik ook een nieuwe bobine, bougiekabels en bougies moeten halen?

Ik hoop hierop zo spoedig mogelijk een antwoord te krijgen..



Alvast heel erg bedankt!

Met vriendelijke groet

Geplaatst door

HRJ.Mandigers (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De stekker op het ontstekinghuis neem je los.Met het middelste pootje maak je massa met het contact aan . Wanneer je de bobinekabel uit de verdeler ook op massa legt dan ,als het goed gaat een langdurige vonk. Wanneer dit achterwege blijft is de module/bobine de oorzaak. Bij wel een spetter van een vonk de hallgever naar de *^&%$. Succes

Punt 50
badge

14 jaar

Zou hem als eerste laten uitlezen.
Mocht je de storing hebben over onderbreking van de verstuivers,dan brandstofpomprelais vervangen.
Bij geen storing mogelijk probleem in de bobine of idd de hall-gever en contactslot kan ook problemen geven.

ricky 10
badge

14 jaar

[quote=ricky]Zou hem als eerste laten uitlezen.
Mocht je de storing hebben over onderbreking van de verstuivers,dan brandstofpomprelais vervangen.
Bij geen storing mogelijk probleem in de bobine of idd de hall-gever en contactslot kan ook problemen geven.[/quote]
Ja oke.. Ik heb hem laatst uit laten lezen en toen gaf die alleen een fout aan met 't gasklephuis.. dat de gaskleplichter kapot was..


Toen een nieuw gasklephuis laten monteren en overnieuw uit laten lezen..


Maar toen stonden er geen fouten in..


Gr

HRJ.Mandigers 0

14 jaar

Ik ga voor de hallgever, duidelijk tekenen die hierop wijzen, ook in combinatie met de toerenteller die gaat slaan..

Je kan nog eens proberen om de motor te starten en dan water vernevelen over de bougiekabels en bobine, als hij nu afslaat weet je hoelaat het is, anders :

Als hij tijdens het rijden afslaat en niet meer gelijk start, kijk dan eens of de bougies nog vonken, en of het een mooie dik blauwe vonk is..

Een ontsteking van de sloop is natuurlijk ook niet nieuw meer, kapot hoeft hij niet te zijn, maar je weet het nooit met dat spul.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

[quote=stefan84]Ik ga voor de hallgever, duidelijk tekenen die hierop wijzen, ook in combinatie met de toerenteller die gaat slaan..

Je kan nog eens proberen om de motor te starten en dan water vernevelen over de bougiekabels en bobine, als hij nu afslaat weet je hoelaat het is, anders :

Als hij tijdens het rijden afslaat en niet meer gelijk start, kijk dan eens of de bougies nog vonken, en of het een mooie dik blauwe vonk is..

Een ontsteking van de sloop is natuurlijk ook niet nieuw meer, kapot hoeft hij niet te zijn, maar je weet het nooit met dat spul.

Gr Stefan[/quote]
Stefan, je hebt gelijk over de hallgever van de sloop..


Ik kocht deze omdat een nieuwe iets te duur was om de gok te wagen.. Maar toen de hallgever de vorige keer kapot was had k helemaal geen vonk.. ja wel een vonk.. maar geen mooie blauwe..

De motor start wel weer meteen nadat de motor uitvalt tijdens 't rijden..



Ik word er helemaal naar van haha


Alvast bedankt kerel

HRJ.Mandigers 0

14 jaar

Het is raadzaam om tevens het contactblokje van het start/stuurtslot te controleren. In sommige VW-typen zijn (zwarte) blokjes met contactmankementen gemonteerd. Hierdoor ontstaan genoemde klachten waarbij zelfs het herstarten vaak niet meer mogelijk is. Vervangen door een WIT exemplaar zou de oplossing bieden.

vw-veteraan 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.