hallo,
ik heb hier een Golf 4 staan uit 2000 met een lekstroom van 0.3Amp en krijg deze niet gevonden en hoop dat iemand me hier verder mee kan helpen.
We zijn al zo ver dat de weten dat hij in het interieur zit. Hier zijn we achter gekomen door de zekeringen een voor een te verwijderen. Toen de hoofdzekering van 110Amp eruit was viel de stroom weg. Na verder zoeken zijn we erachter gekomen dat er op het circuit van de raammotors mis gaat.
Zodra een van de 4 raammotors ontkoppeld word valt de stroom terug met ongeveer 0.06Amp zodra er nog een raammotor losgekoppeld word (maakt niet uit in welke combinatie dit gebeurt) valt de stroom na enkele seconden terug naar 0,01Amp. Daarnaast blijft er ook constant een CAN bericht over de CAN lijnen heen gaan. Dit valt weg zodra er 2 componenten weg zijn.
Omdat het niet uit maakt in welke combinatie je het los haalt (LinksVoor+RechtsAchter of RechtsVoor+RechtsAchter) hebben we de comfort module losgehaald. Zonder de module gaat er nog steeds een signaal over de CAN lijn. En valt de stroom 0,02Amp terug.
Heb ook de centrale vergrendeling losgekoppeld maar dit veranderd niks.
Alle metingen zijn uitgevoerd met alle deuren op slot en een tijd gewacht!
Geplaatst door Mouws (0) PRO , lid sinds 14 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
9 Reacties
Siem Bijman (165) PRO, 10 jaar geleden
Misschien niet in relatie tot je metingen, maar ik heb me eens rotgezocht naar een kleine lekstroom in een Golf 4 en toen bleek het te zitten in de verlichting van de zonneklep. Makkelijk te checken en kun je dat in ieder geval uitsluiten.
Mouws (0) PRO, 10 jaar geleden
Van alle binnenverlichting hebben we de stekkers al af gehaald (zonneklep, deuren, kofferbak, dashboardkastje, hemel). Radio is er ook uit.
Siem Bijman (165) PRO, 10 jaar geleden
Is duidelijk.
Is er de laatste tijd toevallig iets gebeurt met de auto? Bv schade reparatie of een raammotor vervangen of trekhaakstekker oid?
Mouws (0) PRO, 10 jaar geleden
Klant heeft de auto net een paar weken geleden bij een autobedrijf gekocht maar durft door intimidatie niet terug te gaan.
In die paar weken is er bij een ander bedrijf de dynamo,distributie en raammechanisme vervangen.
Lekstroom was al die tijd duidelijk aanwezig , na paar dagen accu leeg.
jan5047 (0) PRO, 10 jaar geleden
ook al voor die reparaties lekstroom aanwezig
JagerAutomotive.nl (0) PRO, 10 jaar geleden
Is er iets achteraf ingebouwd? Krijg je nog foutcodes te zien als je uitleest?
Mouws (0) PRO, 10 jaar geleden
Vanaf de aankoop was de accu al helemaal leeg dus probleem zat er al in.
Er is achteraf niets ingebouwd op radio na (deze is er nu uit),ook geen trekhaak.
Geeft alleen canbus fout aan en dit meten we ook tussen de comfortmodule en raammodules.
Vandaag meerdere draadbreuken gevonden in de achterklep bij scharnierpunt , eerst deze maar herstellen.
Is van ruitenwissermotor dus denk niet dat het er mee te maken heeft maar zullen zien.
JagerAutomotive.nl (0) PRO, 10 jaar geleden
Als een regeleenheid of module niet in rust gaat en boodschappen blijft sturen, zullen meerdere regeleenheden "wakker" blijven en krijg je een lekstroom. Misschien proefsgewijs modules loskoppelen en op die manier achter de oorzaak komen. Waar worden de foutcodes op gegeven?
Mouws (0) PRO, 10 jaar geleden
iedereen bedankt voor de reacties, maar we hebben het probleem helaas niet kunnen vinden.