Volkswagen Golf 1998: LMM afkoppelen om te weten of defekt is ?

Bouwjaar: 1998

De laatste weken merkte ik blijkbaar vermogenverlies ,vooral boven 2800 t/m.Na uitmeting in VAG center schijnt de luchtmassameter vervuild of defekt te zijn.Daar dit vrij duur onderdeel is ,zoek ik goedkopere oplossing dan +- 350 €.Door de chip ,voelde ik blijkbaar minder het vermogenverlies aan dan zonder chip het geval zou zijn.Ik las hier bij problemcar al dat je LMM eens kan afkoppelen en als vermogen dan OK is ,is de lmm kapot.Eigenaardig vind ik ,waarom staat die LMM dan ertussen.Ook hoorde ik al dat sommigen de LMM reinigen met "remvloeistof " maar dit maar tijdelijk zou helpen.Uw mening ?

scoobidoo

Geplaatst door scoobidoo (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

fazertje (0), 20 jaar geleden

Als je de LMM afkoppelt gaat hij in noodloop,

voor het controleren van de LMM is maar een optie , de vagcom kast er aan .

er is een coulantie regeling van 100.000 km of 3 jaar ,dan ben je nog maar de helft kwijt .

peer66 (0) PRO, 20 jaar geleden

De lmm kun je toch ook met een scoop meten mits je een beeld van een goed werkend lmm hebt.

alexander242 (0) PRO, 20 jaar geleden

met een voltmeter kan je de LMM bepalen of deze nog in orde is.Op PIN 5 van de LMM kan je voltmeter parallel aansluiten en hier mee gaan rijden.Je moet met de wagen in derde versnelling gaan vol gas rijden en kijken wat ie bij 3000 tpm aangeeft.Dit moet boeven de 4,0 Volt zijn.Een nieuwe zal rond de 4,3 volt moeten zijn.Zelf heb ik dit nog nooit gedaan,omdat wij een testkast hebben,maar dit moet wel de juiste INFO. zijn.Ik zal zeggen probeer het eens.



scoobidoo (0), 20 jaar geleden

Vandaag de LMM even eruit gehaald,gereinigd met "contact cleaner" , iets gelijkaardigs als remmenreiniger,goed drooggeblazen met perslucht ,alles opnieuw gemonteerd en getest.Volgens mijzelf weer in orde , de "val "rond de 3000 t/m is weg en gaat tot voor 't rood in toeren.Maar zekerheid kan ik alleen hebben door de vagcom eraan te hangen , en vraag is ook : hoe lang gaat deze zuinige oplossing helpen ? groetjes alvast en bedankt voor de reacties en hulp .

PUMPEDUSE (0), 20 jaar geleden

er zijn luchtmassameters op de markt van het merk pierburg voor hetbedrag van 100 euro,beter als bosch.een lmm die kapot is gewoon weggoooien heb je niks aan.tijdverspilling

janh5107 (0) PRO, 20 jaar geleden

de luchtmassameter in een diesel dient ervoor dat er niet teveel brandstof ingespoten word t.o.v de gemeten hoeveelheid lucht om "roeten" te voorkomen.Bij Ferwerda kosten ze €120 netto.Van mercedes pasten ze toch ook las ik ergens(€90)?

janh5107 (0) PRO, 20 jaar geleden

hoofdkantoor in leeuwarden, meerdere vestigingen in noordelijke provincies.

johan5637 (0) PRO, 20 jaar geleden

Wel even opletten of het wel een orginele volkswagen lmm. is en het borgnokje van de stekker op de juiste plek zit. Anders kun je er net zo goed een bij de mercedes kopen waar ze nog goedkoper zijn,zo als al eerder hier geopperd is.(Volgens mij zijn er verschillende grossiers met luchtmassameters aan het stunten die ze gewoon in de massa bij mercedes weghalen.)

hjdebruijn (0) PRO, 19 jaar geleden

de luchtmassameters zijn bij de dealer nu opgenomen in het ruilprogramma, en kosten rond de 100 euro incl btw

bandenman (0) PRO, 19 jaar geleden

wij kopen de lmm bij ellenbroek inzet setje kost ongeveer 40,00 ruilsetje 70,00

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.