close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Bora 1.9 TDI 110pk: LMM losgekoppeld, nadelige of schadelijke gevolgen???

Bouwjaar: 1999

Dag heren,
Zoals de meesten hier, denk ik dat ik een probleem heb met mijn LMM. Hij trekt tot 2500-3000 tpm gemiddeld op en vanaf dan gaat het héél langzaam vooruit. Het is zelfs zo dat bij een lichte helling de snelheid terugloopt. Dit is mijn eerste TDI en vond dit toch een beetje raar voor een TDI. Na veel speurwerk op het internet, ben ik hier terecht gekomen. Hier ook een beetje rondgeneusd en heb hier wel de nodige uitleg gevonden. Er werd zelfs gezegd dat indien de LMM losgekoppeld werd, deze een standaard waarde aangeeft. En inderdaad, hij trekt beter van zodra ik hem loskoppel. Nu is mijn vraag: is dit schadelijk voor mijn TDI-tje? Van zodra ik kan, ga ik wel even een test laten uitvoeren, maar zou ik intussentijd zo kunnen verderrijden? Wat kan ik zo nogal laten nakijken zodat zijn prestaties verbeteren? Zou het veel uitmaken als ik mijn luchtfilter laat vervangen?

vriendelijke groet,

Tony (B)

Geplaatst door

dupl-u-5126-5dd1471c4c9e5+Ground Zero (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

je motor gaat in ' noodloop' , hij neemt inderdaad een vaste waarde aan die hij constant gebruikt. dit is een waarschuwing voor de chauffeur dat er wat loos is. in dit geval ben jij dat.
een goed verstaander heeft maar een half woord nodig.
als je met een diesel meer pk'tjes wil kan je op motorsturing gebied twee dingen doen:

1. chip in de ecu laten solderen
2. psi box installeren ( om en bij de 20 pk meer )

dit tweede kan je zelf doen mits wat kennis van eleectriciteit en kan ook snel weer gedemonteerd worden indien je een ongeluk zou hebben en de verzekering de zaak opvraagt of indien je de wagen verkoopt.

witten 0

21 jaar

Bedankt, maar het is niet zo dat ik hem meer pk-tjes wil geven. Ik wil hem laten rijden als een standaard tdi met 110 pk. Ik heb me al bevraagd op de prijs voor een Bosch LMM en dat zou rond de €274 komen excl. BTW. Dit zal eventjes moeten wachten, maar mijn vraag is of ik even kan blijven rondrijden met de LMM losgekoppeld of niet? Zo ja, kan dit dan kwaad voor de EGR klep?
Met het vervangen van de luchtfilter bedoel ik niet een sportfilter of zo, maar wel het filtermedium verversen.

mvg,

Tony (B)

.

LuckyK3 0

21 jaar

ik had vorige week mijn occasion tdi gekregen,net een grote beurt gehad,waren ze mijn lucht massa meter vergeten aan te sluiten.ik had precies maar dan ook precies dezelfde verschijnselen.ik durf dan ook met stelligheid te zeggen dat deze kapot is.ik ging de brienenoord brug op met 100kmh,en deze liep terug naar 90kmh!!!nu hij aangesloten is rijdt hij als een waanzinnige,zal wel een paar boete`s kosten.
mvg rob.

rob9973 0

21 jaar

Kadri,
zijn dit nieuwe onderdelen of zijn dit onderdelen uit occasies of ongevallen? Omdat ik zie dat er blijkbaar dingen bijstaan die reeds verkocht zijn. Heb je op de onderdelen ook garantie?

mvg,

Tony (B)

LMM gaat wel vaker kapot (is slijtage onderhevig) heb rechtstreeks bij bosch een lmm gekocht was toen €200 kwijt nieuw in doos met een jaar garantie. Ik heb hem zelf in eindhoven bij de firma aep gekocht maar als het goed is kan elke bosch leverancier hem voor ongeveer die prijs leveren.

suc6

michiel

michiel7813 0

21 jaar

Bedankt Michiel.
Probleem is opgelost, ben naar een garage geweest, hem aan de computer laten hangen en idd, was de llm.
Deze vervangen ( kostte €140 excl. btw ) en meteen luchtfilter vervangen.

Alvast bedankt iedereen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Bora of stel zelf een nieuwe vraag.