wie heeft er voor mij de inlog code's voor alle extra optie's en ook voor andere modellen en bouwjaren ( VAG tester )
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Voor de cruise control is dit 11463.Je zet hem hiermee software matig aan.Is voor elke auto uit de VW groep(seat,skoda,vw,audi) hetzelfde.
groeten
dankje wel het werkt nu maarzijn er ook inlog code's voor andere optie's
Niet dat ik weet..ik zal zelf ook niet echt een optie weten waar je nog een inlogcode voor nodig hebt.Heb je zelf nog iets wat je denkt...ja daar wil extra info. over hebben.
Zou het bij mijn Caddy SDI '99 ook zo simpel zijn? Stuurkolomschakelaar vervangen en optie in computer aanzetten? Of zal de bekabeling bijvoorbeeld nog niet aanwezig zijn?
Ik heb even bij ons gekeken (seat inca) en hier kon bij de schema's niks vinden over een cruise control bij de SDI.Denk dus dat je dit niet kan toepassen.In ieder geval ligt er geen bedrading..,die moet je dus zeker al trekken.De pinnen die op de computer worden aangesloten is ook niet makkelijk om eraan te komen.Er zijn namelijk zoveel soorten en op welke pin moet je ze aansluiten?
Ik zal het dus niet proberen of je moet tijd over hebben.
bij voorbeeld alarm activeren en bij voorbleeld timing brandstof pomp instellen bijvoorbeeld en ga zo maar door
Er zijn veel verschillende manieren om dingen te veranderen of in te stellen en dit ook per merk,type auto,bouwjaar weer anders.
Voor bijvoorbeeld de pomptimming te controleren moet je hem weer in basisafstelling zetten.Vervolgens moet met een grafiek de timming controleren.Bij een bepaalde brandstoftemperatuur hoort een inspuitmoment,hier moet je dus ook een werkplaats handboek voor hebben.
Het is daarom te moeilijk en te veel om alles op te zeggen.
waar kan ik aan een werkplaats hand boek komen???
groeten johan
Denk dat een volkswagen dealer je misschien verder kan helpen.Je hebt denk ik wel één probleem...,bij volkswagen staat volgens mij nu allemaal op een CD genaamd elsa.Ik weet wel bij ons seat kan je het bij de importeur bestellen.Volgens mij zijn ze dit ook verplicht om dit vrij te geven.
Neem anders contact op met PON in leusden,misschien kan zij je aan documentatie helpen.De werkplaatshandboeken krijg je natuurlijk niet gratis,wat het kost weet ik echter niet.
Bij de Seat Inca kun je gewoon cruise control inbouwen net als bij elk ander vag product.
21 jaar
Heb jij hem weleens ingebouwd in een seat inca?Ik heb het namelijk nog nooit gezien bij een inca en ook het schemaboek kon ik ook geen aansluitschema vinden voor de cruise control.
Je kunt de hendel voor de cruisecontrol gewoon bij Seat bestellen.
Bij het oude type zit er een kabelboompje bij (drie kabeltjes) en bij het nieuwe type (v.a. 2001)moet je nog iets doorlussen.
Dit geld natuurlijk alleen voor de sdi/tdi (caddy/Inca)
21 jaar
Een andere interessante inlogcode in 01-Engine (Motor) is 12233:
Na invoering van deze Login-code, kun je in 10-Adaption (Aanpassen) de volgende kanalen verstellen:
Channel 1: injected quantity.
Staat standaard ergens tussen de 2 en 9 mg/h.
Channel 2: Idle speed.
Staat standaard op 32768 (correspondeert met 903 rpm)
Channel 3: EGR:
Om deze zover mogelijk dicht te zetten, moet de waarde hier zo hoog mogelijk zijn. (33768)
Auto voldoet dan niet meer aan de emissie-normen.
Channel 4: Afblijven.
Channel 5: Starting Conditions:
Hoewel niet gedocumenteerd, heeft dit kanaal invloed op de hoeveelheid ingespoten brandstof bij de start.
Voor al deze kanalen geldt: Weet wat je doet en schrijf de oude waarden op. Je kunt hier dingen echt goed mee verkloten.
Dag Guido,
Heb je dat zelf geprobeerd?
Jos.
21 jaar
EGR en Idle speed heb ik geprobeerd, de rest niet, omdat dat niet noodzakelijk was. Informatie is afkomstig van de site van Ross-Tech, de maker van VAG-COM.
Hier kan je aan alle Vw info komen die je maar wil hebben schemas reperatie brochures en ga zo maar door https://erwin.volkswagen.de/index.jsp
kost allen wel wat geld
Jos,
Kun je het onderdeelnummer van de cc-schakelaar voor Seat Inca/VW Caddy (SDI '99) vertellen? Of weet je met welk type dashboard (Golf III/IV etc.) deze overeenkomt? En waar wordt het kabelboompje aangesloten? Bij de zekeringenkast, zoals bij de T4?
Ik ben gisteren bij mijn garage geweest, maar die hadden bij een Caddy nog nooit cruise control ingebouwd. Ze konden voor een Caddy of Polo 6N ook geen richtingaanwijzerhendel met cc vinden in hun VW-onderdelen-CD. De VW-dealer wist hier ook niets over.
Graag je reactie!
Dank, groeten, Thijs
voor een caddy schakelaar van transporter vanaf 96.
voor een inca schakelaar van een golf/vento vanaf 93, hierbij wel even de allarmlichtschakelaar overzetten van de oude en het stuurkolomkapje even iets bijvijlen.
er ligt geen bedrading voorbereid. draden moeten dus nog getrokken worden naar de computer.
vraag hierbij is hoeveel polig is de computerstekker. 68, 80 of 120 polig.
als je dit weet kan ik je zeggen waar je de draden op aan moet sluiten. wel de regeleenheid uiteraard laten aanpassen met de beschikbare vw/audi/seat/skoda/bentley? apperatuur.
Hee Caddy,
Bedankt voor je snelle reactie. Het gaat hier om een VW Caddy SDI van 1999, misschien dat je dan wel weet welke stekker erop zit. Waar vind ik deze stekker overigens?
Maarreh, de alarmlichtschakelaar zit bij mij naast de klokken op het dashboard - is dat bij de Inca anders?
Groeten, Thijs
niet alleen de schakelaar is ander bij de caddy en inca. er zijn nog veel meer verschillen. haal het instrumentenpaneel er maar eens uit dan zul je zien dat er nog een lampje geplaats kan worden voor de tankvoorraad. als je tankmeter het rode gebied heeft bereikt dan gaat er keurig een lampje branden met het tanksymbool. zo heeft de inca standaard geen lampje voor het koelwater. kan ook echter zo geplaatst worden.
even over de stekker deze bevindt links onder de plaat bij de ruitewissermotor. stekker zit vergrendeld met een schuifsysteem.
er zijn gewoon te veel verschillen met de stekkerbezettingen dat.
Hallo Caddy,
Ik heb de computer gevonden onder de afdekplaat. De stekker durfde ik er niet af te halen en er stond niet op hoeveel pinnen deze had. Dus heb ik maar het computernummer opgeschreven: 038 906 013 E (van Bosch).
Kun je daar wat mee, of moet ik toch de stekker(s) losmaken? Er zitten er twee op, eentje van 2/3 breedte en eentje van 1/3 breedte van de computer.
Alvast bedankt, Thijs
de afdekking van de stekkers erafhalen. daaronder staat op de stekkers de nummering aangegeven. dit is wel onzettend klein aangebracht en slecht te lezen.
maar... als je niet durft de stekker los te halen dan wordt aansluiten niet erg makkelijk. bedenk ook dat je voor het aansluiten speciale klemmetjes nodig hebt. denk goed na voordat je aan zoiets begint.
Ik wil de installatie laten doen door mijn garage (universele Bosch-dienst). Zij hebben veel ervaring met VW diesels, alleen hebben ze nog nooit CC ingebouwd in een Caddy SDI. Vandaar dat ik je erg dankbaar ben voor je hulp - anders moet ik dat de garage laten uitzoeken, met z'n gevolgen voor het prijskaartje...
Ik schroef van de week nog een keer die afdekking eraf en dan weet ik je te vertellen wat voor stekkers erop zitten.
Groeten, Thijs
Caddy,
Vandaag heb ik de afdekking van de grootste stekker los gehad. Hierin zitten 4 grote draden en een matrix van 4x12 kleine draden, totaal dus 52 (dit getal staat ook, inderdaad in miezerig kleine cijfertjes, op de stekker). Weet je nu genoeg, of moet ik ook de kleine stekker nog bekijken? Mijn schroevendraaier was te groot om dit dekseltje ook los te wippen, vandaar.
Met dank alvast, Thijs
misschien heb je hier wat aan,ik loop al de hele tijd te dubben of ik het zal doen of niet.....nog even sparen.
http://www.geocities.com/apma312001/HTML...
20 jaar
Caddy,
Ben druk geweest met andere zaken maar de CC-wens speelt weer op :-)
De kleine stekker telt 28 polen, totaal dus 80. Kun jij me nu vertellen hoe en waar de CC moet worden aangesloten? Dan kan ik met de garage in overleg over de daadwerkelijke aanleg.
Rob: die site kwam ik laatst idd ook tegen. Interessant, maar zij doen alleen 'pasklare' auto's (waar de bekabeling al ligt), zo te zien.
Groeten, Thijs
jaaaaaaaahh daar ben ik weer, na alle verplichte vreet- en familie dagen. de broekriem zit weer een paar gaten losser. maar nu even een antwoord op de vraag van thijs; bij 80 polig; de kleuren zijn van de cc-schakelaar; wit moet aan klem 15(dit is dus plus na contact). blauw aan t52a/21. rood aan t52a10. zwart moet aan t52a/19. hierbij is dus t52a de 52 polige stekker aan het motorregelapparaat. MAAR; pas op het kan zo zijn dat het systeem niet werkt. dit komt door de softwareversie van het regelapparaat. dan moet er namelijk bij de zwarte draad nog een draad aangesloten worden en wel; T52a/35. eerst proberen dan aansluiten aub.
geluk en succes ...................
Thijs, een vriend van mij heeft laatst bij dat bedrijf een cc laten inbouwen in zijn Caddy TDI uit 1998. Ze trekken daar ook kabels, m.a.w. ze doen niet alleen "pasklare" auto's.
20 jaar
thijs; als je er niet uitkomt dan kan ik je misschien wel helpen, mail je telefoonnummer door en ik bel je.
Caddy, bedankt voor alle aangeboden hulp, maar mijn hobbygehalte is nog niet zo hoog. Ik ben van 't weekend bij Marja geweest en binnen drie kwartier stond ik weer buiten met CC. Geweldig! Iedereen bedankt!
Groeten van Thijs
Het is alweer een tijdje geleden dat op dit onderwerp is gereageerd, maar heb een vraagje. Heeft iemand enig idee hoe het schema er voor een 68-polige computer eruit ziet. Motorcode AGD.
Groeten Gerben
16 jaar
@ gerben
Ik heb een schema liggen voor de 68polige.. dat ligt nu alleen in de garage, ik zet morgen de gegevens hier op de site. Ik heb trouwens van de week nog een Polo Variant voorzien van CC.. deze auto had een 80 polige stekker.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Bora of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar