Heb onlangs golf 4 TDI 110PK gekocht, van de eerste eigenaar uiteraard, met 80.000 echte km (volledige historiek bij VW klopt) op de teller.
Nu vond ik dat de wagen niet de kracht heeft van een 110PK. Los van dat draait de motor perfect, met de turbo is er volgens mij ook niets, maakt geen abnormale geluiden of wat dan ook..
Ik heb even opgezocht op het internet naar info over LMM.
Motortype is AHF, voor deze motor heb je een aantal soorten LMM, namelijk de volgende:
-06A 906 461 VAG-Nummer
-F00C 2G2 056 Bosch-Nummer
-A 611 094 00 48 DC-Nummer
Ik ben hiermee bij Brezan geweest en ze boden me een LMM aan van het merk MEYLEE (ofzoiets), deze worden voor mercedes ook gebruikt (A 611 094 00 48) een goedkopere in ieder geval, 85.
Na deze geplaatst te hebben, trekt de wagen opvallend véél harder. Dit bewijst echter dat mijn oude LMM het niet meer doet zoals het hoort. Enkel heb ik een probleem met die nieuwe LMM wanneer ik de wagen start als die koud is. Het lijkt of de motor vind zijn juiste toerental niet als je rustig vertrekt, de wagen hapert dan precies (niet schokkend), als ik mijn gaspedaal wat dieper induw trekt die gewoon zonder enig probleem. Wanneer de motor warm staat is er echter geen probleem, maar als je heel goed luistert hoor je dat die niet 100% draait zoals het hoort als je rustig gas geeft.
Ben teruggegaan naar de winkel, we vermoedden dat het aan die LMM lag dus heeft hij mij dezelfde opnieuw gegeven. Het probleem blijft zich voor doen. Wanneer ik mijn oude LMM er terug op zet (één van Bosch) dan rijd die weer helemaal normaal, behalve trekt die dan niet goed door.
Ik heb nu één van Bosch besteld, die prijs lag een klein beetje hoger, maar niet enorm veel..
Heeft iemand enig idee van wat het anders kan zijn?
Is dit een gekend probleem dat je niet zomaar welke LMM moet kopen?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Grtz
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Klik maar eens op:
http://www.geocities.com/tech4tdi/ klik op using MB CDI MAF.
Als de uitlaatgas regulatieklep open staat, geeft een MB CDI LMM bij stationair draaien een ander signaal als een VW LMM.
En inderdaad: een LMM moet van het juiste type zijn. Een LMM van een 2.0L benzine VW is b.v. anders dan een TDI LMM.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar