Volkswagen Passat: loopt op 3 cilinders,uitlaat roodgloeiend na 5 min.

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8turbo

beste.....

heb nu een tijdje een passat in mijn bezit,het gaat om een 1.8turbo ingevoerd uit america.
was gister in duitsland en bij het achteruit in parkeren merkte ik dat de auto schokte,heb er verder geen aandacht aan geschonken en ben weggeaan.
nadat ik weer terug bij de auto kwam en instapte startte ik de motor en merkte dat die nog steeds schokte,ook ging het motormanegement lampje in het oranje branden.
ben er thuis inmiddels achter gekomen dat mijn 4e zuiger het niet meer doet,heb ook gecheckt of het niet aan de bobine lag door de stekkers van de 3e en 4e bougies om te wisselen(me laten vertellen door een vriend van me,ook monteur).
terwijl ik dit aan het doen was,na ongeveer 5 minuten stationair,merkte ik dat de uitlaat,het stuk bij ik meen de lampdasonde roodgloeiend was,maar dan ook echt roodgloeiend.
heb dus direct de auto uitgezet en die monteur gebeld maar wist het zo ook niet,dus daarom mijn vraag aan jullie,wat zou dit kunnen zijn.
had al een ander probleem bij jullie gezien waarin een kabelboom is vervangen en daardoor de cilinder het in ieder geval weer doet,maar ik heb er die rode uitlaat nog bij,dus misschien toch een ander probleem.
ik heb verder geen verstand van autos dus ik weet het echt niet.
hoop dat iemand iets weet.


mvg.rik.

rikh

Geplaatst door rikh (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

ducati 12 (0), 13 jaar geleden

Een 1.8T heeft toch 4 aparte bobines. Dan moet je de bobine van cilinder wisselen ipv de stekkers.
Als je de stekkers wisselt dan ontsteekt de benzine niet in de verbrandingsslag, benzine komt dan in de cat en verbrandt daar door de hitte wat een rood gloeiend uitlaat veroorzaakt.

rikh (0), 13 jaar geleden

ja klopt,
je hebt helemaal gelijk,motor heeft aparte bobines,nu deze te hebben verwisseld ben ik er dus achter gekomen dat de bobine stuk is.
hartstikke bedankt voor je reactie en dus goeie oplossing.

mvg rik.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.