HELP! Golf IV met groot probleem, km.stand 132.000
Wie kan mij helpen met het volgende probleem:
De Golf loopt zeer slecht, zowel benzine als gas, ook geeft de boordcomputer regelmatig een oliedruk waarschuwing met STOP! Na olieverwisselen werd het Oranje.
De auto staat nu al anderhalve week bij de garage, van alles aan gedaan zoals;
--> Gasklep gereinigd, zelf gedaan, klacht blijft.
--> Bobine cyl.nr. twee vernieuwd, daarna allemaal verwisseld met bobines van andere goed lopende Golf, klacht blijft.
--> Allerlei sensoren verwisseld, ook geen resultaat.
--> Distributieriem gecontroleerd, staat goed op tijd en is verleden jaar vervangen incl. rollen.
--> Signalen uit computer gemeten die injectors aansturen, de ene keer cyl.2 en dan weer cyl. 3 geen signaal. Nu weer allemaal goed en geen foutcodes.
--> Compressie gemeten, varieërd sterk volgens monteur van cyl.2. Dan is ie weer laag, dan weer te hoog. te laag is een te verklaren iets, maar te hoog (ruim 13bar) niet?!
--> Vandaag inwendig de motor bekeken met scoop, vervuild en cyl. 2 wand zitten groeven. Vervuiling is te sterk volgens monteur voor een gas auto.
De garage komt met het advies een nieuwe motor te zoeken, voor ik dit besluit wil ik eerst kijken of er meer van dit soort gevallen bekend zijn of dat iemand dit bekand voor komt. Is dit mogelijk bij zo'n relatief jong auto met "slechts" 132.000km?
Hopelijk kan iemand mij een goed advies geven of in het slechtste geval de dignose van de monteur bevestigen, zodat ik het zeker weet voordat ik deze dure operatie aanga.
Mvgr, Dennis
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
13 bar is gewoon voor dit blok.
Ik heb wel eens gehad dat een klepzitting soms loskwam waardoor de klep dus niet meer volledig afsluit,toen ook precies de ene x goede druk en de andere x te laag.
Maar wat ook nog kan een defecte oliepomp,te lage druk en de klepstoters worden dan niet meer gevuld,met als gevolg een te lage compressie.
Is het net alsof hij op 3 cylinders loopt?
Als je alles al gehad hebt is het verstandig om eerst de kop te lichten en te kijken of er wat aan te zien is.
Ricky.
Hoi Ricky,
Klinkt aannemelijk. En ja het lijkt inderdaad alsof hij op drie cylinders loopt!
Ik neem morgen contact op met de monteur en leg dit voor, kop lichten lijkt me zeker een heel goed advies (ook na diverse verhalen gelezen te hebben met soortgelijke klachten met verkoolde/versmeerde kleppen, etc).
Hartstikke bedankt voor je snelle reactie!!
Dennis
17 jaar
Verhaal is slecht afgelopen, cylinder twee was zwaar ingelopen van cylinder no.2, ook kleppen en zittingen (van cyl.2) waren slecht. Dus maar een ander blok erin, toen kwam nog even de dynamo bij het testrijden die kapot ging en twee lampen aan de voorzijde. Na opnieuw inleren en dynamo voltage reglaar te hebben vervangen eindelijk weer goed lopen en rijden.
Samengevat: Koop geen Golf 4 met 1.6/16V motor, gas had hier niks mee te maken, ligt aan constructie motor, oliepomp waarschijnlijk niet goed gefunctioneerd. Ben voorlopig uitgekeken op VW en Golf. Ben benieuwd wanneer de bobines het begeven, mis nu de problemen al.
17 jaar
Koop dan een Golf TDI........................
17 jaar
[quote=Santa]Koop dan een Golf TDI........................[/quote]
en dan
hij mist nu de problemen al
dan gaat iezich vervelen en gaat ie hier zoeken of er nog een probleem gemaakt kan worden
goe dag santa
tijd geleden
Ja, had wat malleur met de PC, vandaar.
Hopelijk weet de auteur dan WEL wat de volgende auto gaat worden, want stel je voor dat er een lampje stuk gaat.......?
17 jaar
en wat las ik laatst ergens
op de motor
en rudolf dan is ie te oud an tworden
maar je an je slee tog nie meeneme agter de moter
[quote=dbhberg]Verhaal is slecht afgelopen, cylinder twee was zwaar ingelopen van cylinder no.2, ook kleppen en zittingen (van cyl.2) waren slecht. Dus maar een ander blok erin, toen kwam nog even de dynamo bij het testrijden die kapot ging en twee lampen aan de voorzijde. Na opnieuw inleren en dynamo voltage reglaar te hebben vervangen eindelijk weer goed lopen en rijden.
Samengevat: Koop geen Golf 4 met 1.6/16V motor, gas had hier niks mee te maken, ligt aan constructie motor, oliepomp waarschijnlijk niet goed gefunctioneerd. Ben voorlopig uitgekeken op VW en Golf. Ben benieuwd wanneer de bobines het begeven, mis nu de problemen al.[/quote]
Jammer voor je dat het zo afgelopen is,dit komt namelijk niet vaak voor met de 1.6 16v,ik heb het misschien 1 of 2x meegemaakt.De 1.4 16v die gaf wel vaker problemen met het draaiende gedeelte.
Ricky,
Dat bedoel ik: 1 zwaluw maakt nog geen zomer...........
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar