auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

volkswagen LT 1998: LT 28 1998 gloeit niet.

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorinhoud (cc): 2500, Vermogen (kw): 55

Hallo, startprobleem met een VW lt 2500 sdi uit 1998. Gloeilampje gaat na een paar seconden uit. Nu dus bij 0 gr. Relais hoor ik 4 sec daarna uitslaan. Te kort om normaal aan te slaan. Na 60 sec starten start de auto uiteindelijk wel.
Als ik de stekker van de 4 polige temp sensor loshaal gloeit hij wel en start hij normaal. Gloeibougies meten oke. Amperage naar gloeibougies lijkt ook oke. Begint bij 40 amp en zakt naar 25 amp.
De 4 polige temp sensor is vernieuwd. en het gloeirelais is vervangen ( door een gebruikte) hetzelde resultaat als de orginele dus dat lijkt het ook niet te zijn?
Volgende week wordt hij uitgelezen maar ik moet wel kunnen rijden tot die tijd.
ik ben benieuwd of er zaken zijn die ik nu nog kan proberen of meten.
Iemand suggesties?

Geplaatst door

ookjos (60)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Nou, hij is uitgelezen. Een melding: 00550. Dat is schijnbaar: regeling inspuitbegin.
Zou dat de oorzaak kunnen zijn? En wat zou ik dan kunnen doen?

ookjos 60

1 maand

Aan de amp. te zien zijn er 2 gloeibougies defect . Meet de waardes afzonderlijk en vergelijk met een nieuwe exemplaar De gloeitijd wordt bepaald door de weerstand . Succes met demontage ..

Punt 70
badge

1 maand

Klopt, koud moet je wel aan zo'n 80Amp komen eigenlijk.

harry4203 3335
badge vip badge

1 maand

Ik ben er nog niet uit. De gloeispiralen zitten zo vast dat ik ze er niet uit durf te draaien. Bang dat ze afbreken. Maar ik heb ze wel een voor een getest en ze trekken allemaal zo’n 17 ampere. De gloeitijd is bij 2 graden boven 0 onveer 6 seconden voordat het gloeirelais afvalt. Het gloeilampje brand maar 1 seconde.
Ik zag wel luchtbellen in de doorzichtige brandstofleiding dus dacht het daar te vinden. Dus een aantal slangetjes vervangen en het filter en de luchtbellen waren weg. Iedereen blij maar daags erna s morgens weer moeilijk starten. Volgende week weer verder. Zit nu toch ook meer richting lucht die eerst weggepompt moet worden te denken. Misschien wel twee storingen tegelijk?
Moet ik nog iets met de code 00550?
En is het normaal dat het gloeilampje maar 1 seconde brand bij 2 graden?

ookjos 60

3 weken

De Gloeiweerstand Loopt af van 20 naar 10 Ampere . Als je zeker weet dat ze alle vier een waarde geven die aannemelijk is zoeken we verder . Gloeitijd hangt ook af van de temp. van de motor . Lees dat uit of dat overeen komt . Verder hoe oud zijn de verstuivers , niet alleen in jaren maar ook in km. Laat ze anders testen op verstuif beeld. Succes.

Punt 70
badge

2 weken

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen LT of stel zelf een nieuwe vraag.