close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III : lucht in aanvoerleiding diesel

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1896

lucht in aanvoerleiding bij gas geven tussen het filter en de pomp
na een nacht stil te hebben gestaan leiding gevuld met lucht dit geeft start problemen
na ontluchten via de retourleiding tijdens het starten loopt de motor goed
ook tijdens het rijden geen problemen
geen zichtbare diesel lekkage
leidingen gecontroleerd op poreusheid klemmen nagetrokken , ook bij de tankuitgang
tips en trucks waar de lucht vandaan zou kunnen komen zijn van harte welkom
mvg rene

Geplaatst door

senicy (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Door de hoogte van de vloeistofkolom is er een licht vacuum!! Er komt dus geen brandstof naar buiten maar lucht komt binnen.
Filter afdichtingen /O ringen kunnen een oorzak zijn. Probeer het deel brandstof -aanvoer vanaf de tank onder druk te zetten om het zichtbaar te maken.

Succes.

Punt 50
badge

11 jaar

djw punt
dus dan is er volgens mij maar een ding te doen
aanvoer leiding bij tank los maken en onder druk zetten
mvg rene

senicy 0

11 jaar

alle bedoelingen waren goed probleem niet opgelost
leidingen van tank naar filter zijn dicht
blijft er volgens mij 1 ding over de dieselpomp zelf trekt valse lucht
pompt dit weer terug naar het filter en zuigt dit weer aan naar de pomp dan blijf je dus lucht houden
weet iemand of deze bewering juist of onjuist zou kunnen zijn ?????
mvg rene

senicy 0

11 jaar

Daarna van filter naar pomp eventueel de aansluiting op de pomp! Twee uitgegloeide koperen ringen gebruiken.
Het is ook nog een mogelijkheid om een pompbal in de aanvoer te plaatsen .
Hier in zit een terugslagklep . Twee vliegen in een klap ,makkelijk filter wisselen en geen terug zakken van de brandstof.
Doe er je voordeel mee.

Groeten.

Punt 50
badge

11 jaar

oke
we komen er wel denk ik ,alvast bedankt
ga hier morgen even aan werken
het 1 weg ventiel moet dan volgens mij tussen de tank en het filter.
en dan zo dicht mogelijk bij het filter
mvg rene

senicy 0

11 jaar

oplossing sorry op dit moment niets
ruber slangen bij tank en filter vervangen , filter vervangen, koper ringen op pomp vervangen
rubber slangen pomp en retourlieding vervangen
ik weet het ff niet meer blijf lucht houden
mvg rene

senicy 0

11 jaar

Een belletje is niet erg . Warme vloeistof geeft ook gas vrij. De pomp ontlucht zichzelf door de afvoerleiding.
Is dit ventiel niet verstopt . Als je dit onderdeel er af schroeft moet de pomp vol zijn.

Succes.

Punt 50
badge

11 jaar

Je hebt het filter vervangen, maar ook het witte kunstof ding samen met zijn o-ring wat op het filter zit gemonteerd (onder de haarspeld borgveer)

dingen scheuren enkele keer vaker....

audia4 0
badge

11 jaar

hoi punt en audia4
nee het ventiel (dat witte ding)is niet vervangen
omdat jullie hier beide op aansturen heb ik eentje besteld
o ring was al vernieuwd (geleverd bij de filter)
zit er bij het ventiel nog een o ring ?????
mvrg rene

senicy 0

11 jaar

Jij zegt de aanvoer onder druk te hebben gezet ! Ik zou bij de tank beginnen . Als er niets lekt !? Zou ik niet weten waarom de brandstof terug zakt .
Meerdere hebben in die aanvoer een terugslagventiel of pompbal met klep geplaatst met goed resultaat.

Groeten.

Punt 50
badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.