Volkswagen Lupo: lupo loopt stationair op 3 cilinders

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 16V

Hallo,

Ik heb een Volkswagen Lupo en hierbij heb ik de smoorklephuis gereinigd.
Nu wil het geval dat de motor op 3 cilinders loopt.
Ik ben bij de dealer geweest om hem te laten uitlezen en hierbij staan geen storingen in.
De smoorklep hebben ze ook opnieuw ingelezen.
Verder heb ik de bobine gewisseld en dit maakt geen verschil.
Als ik een voor een de bougie kabels los neem dan merk ik geen verschil wat betreft het uitvallen van de cilinder er is dan wel een vonk aanwezig.
De bougie kabels heb ik ook al vervangen.
Als ik de injectors los neem merk ik ook geen verschil met de ontstekingsuitval.

Heeft er iemand nog advies?

Mvg,
Willem-Hendrik

willem-hendrik

Geplaatst door willem-hendrik (0) PRO , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Lupo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Jan227 (5) PRO, 12 jaar geleden

Hallo, bestond het probleem al voor reinigen van het gasklephuis ? Normaal gesproken zou er volgens mij een foutcode mbt cilinderoverslag in de ECU moeten staan.

Compressie meten, aansturing verstuivers en vonkbeeld onsteking controleren zal waarschijnlijk een hoop duidelijkheid verschaffen.

Groet Jan227

jhl (0) PRO, 12 jaar geleden

NOrmaal gezien zijn er ALTIJD foutcodes aanwezig bij slecht draaien.
Geen collega in de buurt met een Vag-Com?

audia4 (0) PRO, 12 jaar geleden

compressie meten, de 1.4 blokken zijn berucht om kantelende zuigers.

A Wouters (0) PRO, 12 jaar geleden

als de compressie goed is zou ik de distributietimig controleren

ricky (0) PRO, 12 jaar geleden

En met name of de riem niet te slap staat, het plastieke loopvlak van de spanrollen wil nog wel eens loslaten....

ricky (0) PRO, 12 jaar geleden

Ook vervuiling kan dit veroorzaken, de kleppen dichten dan niet meer 100% af maar dat zie je meestal wel met de compressie of lektest.

Maar ik had laatst precies zelfde klacht en daar lag het aan teveel speling op de nokkenaslagers, ik haalde beide tandriemen los en kon de nokkenas (tandwiel) omhoog en omlaag bewegen maar deze had ook oliedruk te laag. Na vervangen van nokkenashuis en nokkenassen waren beide problemen over.

willem-hendrik (0) PRO, 12 jaar geleden

Hoi

Bedankt voor de suggesties.
Ik heb de nokkenassen laten controleren en hierbij is een probleem aan het licht gekomen.
Nieuwe nokkenas erin en de auto rijdt weer als een zonnetje.

Bedankt
Willem-Hendrik

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Lupo of stel zelf een nieuwe vraag.