auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen 0: Lupo moeilijk in zijn achteruit te krijgen

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 MPi

Vorige week een paar keer gehad dat als je hem in zijn achteruit wil zetten dat hij tot ongeveer halverwege wil, maar dan blijft 'hangen' (dit voel je ook een beetje aan de pook, de achteruit lichten gaan dan net niet branden (handig als het donker is ;) ). Als je de koppeling dan laat opkomen, hoor je de tanden langs elkaar heen schrapen. Dit is sinds men het koppelingspedaal (bij de dealer) heeft vervangen.

Vandaag m'n vriendin langs de garage gestuurd: men kan de klacht niet vinden. Volgens de monteur(s) is er niets met de versnellingsbak aan de hand.

Ik heb de auto nu zo'n 3,5 week, en heb gemiddeld iedere week wel een keer een bezoek gebracht aan de garage ivm klachten aan / over de auto. Ik baal alleen van de service die men bij deze garage levert. Misschien dat iemand van jullie ervaring heeft met bovenstaande?

Geplaatst door

tommie-boy (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

mzet de auto eerst even in zyn 1e versnelling en dan pas in zyn achteruit. je zult zien dat je dan gewoon in zyn achteruit kunt schakelen.tandwielen in de bak kunnen dan op gelyke snelheid komen waardoor het inleggen van zyn achteruit gemakkelylker gaat.van detien auto,s hebben er zeven last vanmaar dit isgeen technish defect maar heeft met de constructie v/d bak te maken en zeker by voorwielaandryving.

mart-vervoort 0
badge

18 jaar

Ik denk dat het koppelings pedaal afgesteld moet worden.
De koppeling komt niet voldoende vrij.
Dus even terug naar de garage.

mvg,
Hans.

Hans4040 1435
badge vip badge

18 jaar

[quote=Hans4040]Ik denk dat het koppelings pedaal afgesteld moet worden.
De koppeling komt niet voldoende vrij.
Dus even terug naar de garage.

mvg,
Hans.[/quote]
Daar liep ik ook al aan te denken, maar volgens de garage valt er aan deze koppeling niets te stellen. Of heb je tips zodat ik hen kan overtuigen?

tommie-boy 0

18 jaar

Tom , de koppeling zelf zal niet te stellen zijn , maar het pedaal volgens mij wel.
Elk koppelings pedaal heeft een vrije slag en die van jou zal te groot zijn,waardoor je de koppeling niet geheel in kunt trappen.
Ik weet echter niet zo snel hoe dat bij jou auto moet, maar op dit forum zit ook een VW specialist en als hij dit leest reageerd hij wel .
(ja toch, Paul?)

mvg,
Hans.

Hans4040 1435
badge vip badge

18 jaar

Hmm... Het zou prettig zijn als het zo simpel is.. Dat zou me een hoop tijd besparen qua uitzoekwerk en discussies bij de garage vermoed ik, de auto valt daar nog onder de garantie.

gr.

Tom

tommie-boy 0

18 jaar

Heb net zelf nog even op internet gezocht. Er zijn een aantal meldingen dat de computer van de versnellingsbak opnieuw in basis gezet zou moeten worden als er iets veranderd aan koppeling / versnellingsbak.

Nu weet ik niet of dat voor een automatische of hangeschakelde bak geldt.

tommie-boy 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen 0 of stel zelf een nieuwe vraag.