close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Transporter: massa vliegwiel transporter 2.5 TDI 1998

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: ACV

500 km geleden een massavliegwiel incl. koppeling vervangen nav een defect massa vliegwiel. Na 500 km lijkt hetzelfde probleem zich weer voor te doen.

Heeft iemand hiermee ervaring? weet iemand de oorzaak?

Robert

Geplaatst door

rhuiskes (0)
badge

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

wat was de oorzaak dat je hem vervangen hebt want als je het tweemassavliegwiel vervangen hebt en de koppeling.
wat was je reden dat je hem vervangen hebt.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

15 jaar

eerst slippende koppeling daarna rammelend geluid, na diagnose bleek er speling in het massavliegwiel te zitten, dus vervangen. Nu blijkt overigens dat ws. het massavliegwiel niet defect is, maar de koppeling pakt helemaal op het einde waardoor deze enorm slipt. Wij hebben bij de vorige reparatie van het massavliegwiel de hoofd koppelingscilinder vervangen en ook de koppelingsplaat. Is de vrije slag af te stellen?

Het lijkt overigens zo te zijn dat bij hogere temperaturen de koppeling later pakt en dat ie gaat slippen... vreemd

rhuiskes 0
badge

15 jaar

heb je de drukgroep en druklager niet vervangen,en was de plaat helemaal droog

Hans4045 0
badge

15 jaar

is dit een sac koppeling
die moet je met speciaal gereedschap monteren /demonteren
anders staat ie gelijk op zn einde gesteld
en dan kan ie gaan slippen

CARS&MOTORS 0
badge

15 jaar

zit de goede drukgroep erin er zijn er die teweinig aan leg druk hebben deze zitten in een ajt motor.
deze slipte door en daar kwam een andere drukgroep voor.
stel dat je de verkeerde hebt dan heb je dit probleem ook.
de koppeling is niet afstelbaar als hij hydraulische bediend wordt.
ik neem aan dat je de boel compleet vervangen hebt.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

15 jaar

Jan,

We hebben inmiddels de koppelings cilinder (hoofd) vervangen. Alle problemen zijn namelijk ontstaan nadat deze is vervangen bij het verkoop klaar maken. De vrije slag is nu goed en hij slipt niet meer. Wat betreft de drukgroep, deze zit bij een dubbel massavliegwiel in het vliegwiel en niet apart. Het massavliegwiel was de juiste. Wel vermoed ik dat het vorige massavliegwiel naar de knoppen is gegaan door de defecte(nieuwe) hoofdkoppelingscilinder... Dank voor jullie input

rhuiskes 0
badge

15 jaar

nou jo mooi dat het voor elkaar is en je hebt gelijk bij de t4 zit de koppeling bij het vliegwiel compleet je schroeft het er zo tegen.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.