Overige waardes heb ik niet. Sonde na de kat is vv omdat de garagehouder aangaf dat het waarschijnlijk 1 vd 2 sondes zou zijn en is hij met de goedkoopste en makkelijkste te vv begonnen.
Is het advies om de sonde voor de kat te vv ? En hoe groot is de kans dat het euvel dan opgelost is of kan het nog veel meer zijn?
Kent iemand een/DE VW beetle specialist/hobby die de kunde/tijd heeft om dit te repareren
Groet Ronald
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb mijn VW beetle (136.000km) laten uitlezen bij VW dealer en mijn huidige monteur heeft reeds de lambda sonde achter de KAT vervangen, echter problem blijft. Wat nu?
Er gaat geen lampje branden echter auto komt zo niet door de keuring ivm verhoogde uitstoot en brandstof verbruik is erg hoog.
Ik hoop dat iemand een goed advies kan geven, auto is eigenlijk nog te goed om weg te doen, echter wil ook weer niet verzanden in kosten op kosten. Is het de sonde voor de KAT, is het de KAT of motor of gewoon slechte contacten of anders ...........
Foutcodes storingsgeheugen: P0411 sec. luchtsysteem doorstroom gebrekkig, P1128 cilinderrij 1 mengseladaptie system te arm, P1570 motorregelapp geblokkeerd, P0131 cilinderrij 1 - sonde 1 spanning te lag
Wat te doen ?
Kan me niet voorstellen dat ik de eerste ben, hoop dat ik een goed advies krijg (wat via het reguliere circuit/dealer uitblijft > kan dit/kan dat.....)
Dank Ronald
Zijn de temperatuursensoren ook uitgelezen , oa watertemp.
Volgens mij niet, staat niet op mijn geprinte versie. Er staat nog wel P0116 voeler 1 koelvloeistoftemp onaanemelijk signal op, maar weet niet ofdat dit relevant is.
P0411, P1128 zijn static en overige sporadic als melding.
8 jaar
Is wel degelijk relevant , als de sensor een verkeerde waarde aangeeft en de ecu krijgt het signaal van een koude motor , terwijl hij warm is , zal er veel teveel brandstof ingespoten worden , met deze klacht mogelijk tot gevolg.
Gezien het verhoogde verbruik lijkt mij dit een probleem met de 1e lambdasonde.
Die geeft namelijk een te laag signaal en verorzaakt zowel P1128 als P0131.
Het hoeft niet direct de sonde zelf te zijn, een lek in het uitlaatspruitstuk kan dit ook veroorzaken.
Mogelijk staat dat lekje in verband met code P0411, het secundaire lucht systeem.
Waarom de lamvda sonde NA de kat is vervangen is mij op dit moment een raadsel.
Weet je de waardes van de 4-gas test? Dus CO, CO2, HC, O2 en lambda getal zowel bij stationair als verhoogd toerental.
Volgens mij ben je bij de verkeerde garage, als die je auto niet eens kan uitlezen. Als je dan ook nog op de gok onderdelen gaat vervangen die geen foutcode geven en het overeenkomstige onderdeel met wel een foutcode laat zitten, ben je verkeerd bezig. Het feit dat die monteur niet weet welke lambdasonde sonde 1 genoemd wordt en welke sonde 2 pleit ook niet in zijn voordeel.
Ik heb je verteld wat het KAN zijn. Zonder meetgegevens (uitlezen, 4-gas meting, etc.) kan ik hier van daan niet zien wat er precies aan de hand is. Ik kan je dus ook niet vertellen of vervangen van de lambda sonde het probleem oplost.
Heeft de dealer al eens naar dit probleem gekeken, anders dan alleen maar de foutcodes uitlezen?
Kuj je een foto van de geprinte versie met foutcodes die je hebt ergens uploaden?
Zou ook sonde 1 vervangen (nadat de bedrading e.d. is gecontroleerd) en dan alles wissen en dan stuk gaan rijden, lekker veel toeren maken en dan weer uitlaatgastest doen en uitlezen, dan verder kijken want mogelijk toch ook nog andere problemen.
Kent iemand een specialist met meetapparatuur die de benodigde werkzaamheden (vv sonde 1) voor een schappelijk bedrag zou kunnen uitvoeren?
Zou het zonde vinden om de Beetle hiervoor af te schrijven en hij verbruikt momenteel zoveel als een V6 motor.
Ben zelf woonachtig in Eindhoven......
Hoor graag wie me kan helpen.
Groet Ronald
8 jaar
Is het probleem opgelost ronald?
Ik heb namelijk hetzelfde euvel gehad. Bij mij was lambda sonde 2 van 2 defect. Toen ik deze echter had vervangen was het verholpen en kon die door de apk heen. De uitstoot was toen hoger als 260!!! Dat is heel erg veel. Hij stonk een beetje en het brandstof verbruik was ook erg hoog. Na de vervanging was alles weer perfect, liep de motor een stukje mooier en zuiniger. Kostte mij toen zo'n 200 euro totaal
7 jaar
Ja bij mij ook opelost door sonde 2 te vv
5 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen New Beetle of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar