Volkswagen Golf: moeilijk schakelen 2.0-16v

Bouwjaar: 1995

Mijn auto heeft een vreemde kwaal; als je de [HYDRAULISCHE ]koppeling helemaal intrapt maakt de koppeling/versnellingsbak het geluid van de stuurbekrachtigingspomp als je de auto helemaal onderuit stuurt, en wil de auto licht vooruit lopen.Hij is met helemaal ingetrapte koppeling ook niet zonder grof geweld te schakelen terwijl als ik de koppeling een klein stukje intrap hij zich heel soepel/makkelijk laat schakelen [in alle versnellingen]. De ACHERUIT is sowieso niet te schakelen, dien ik de auto voor uit te zetten, schakelen in de achteruit, en de auto weer te starten.Vreemd is dat het lijkt alsof hij steeds anders te schakelen is, een X soepeler, een keer stroever en soms met een andere pedaaldruk. Van een conventionele koppeling [met kabel] weet ik het wel maar deze hydraulische koppeling is nieuw voor mij en ik heb dan ook geen idee wat er mis mee is.REACTIES GEVRAAGD

Toledo GT

Geplaatst door Toledo GT (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

snowman11000 (0), 18 jaar geleden

Het schakelen in achteruit bij een Golf 2/3 is altijd al een probleen geweest zelfs bij de Golf 4 doet dit probleem nog steeds de ronde het ligt aan de VW versnellingsbak constructie is al jaren zo!Het bijgeluid met ingetrapte koppeling kan wellicht het druklager zijn.

mart-vervoort (0) PRO, 18 jaar geleden

koppeling komt niet goed vry.

Toledo GT (0), 18 jaar geleden

Bedankt Snowman en Martin Vervoort voor jullie reactie.Blij dat ik nog ff een reserve auto tot mijn beschikking had want het probleem met schakelen was toch nog niet zo heel simpel maar inmiddels wel opgelost.Wat was er aan de hand? De veer [ring] die de drukgroep op zijn plaats houdt is gebroken en in stukken deels in de koppeling terecht gekomen waardoor ontkoppelen bijna niet meer mogelijk was, hij heeft ook nog een diafragmaveer van zijn plek gekregen die daar ook weer overal tussen zat wat al naar gelang waar de afgebroken delen zich bevonden het verschil en al dan niet ont-koppelen veroorzaakte. Jammer, want die platen en groep waren nog niet zo oud maar door vorige eigenaar blijkbaar verkeerd gemonteerd of laten monteren.Is ook geen pretje dat in en uitbouwen van een bak met hydraulische koppelingsmodule....als je het kan betalen kan je het beter laten doen....zeer vervelend werkje ivm. kantelen van motor en bak omdat je de bak er anders sowieso niet afkrijgt ....als je de assen tenminste los kunt krijgen...bij mij is er een 12 tons pers tussen gezet...het ging nog steeds niet makkelijk....ik hoop dat jullie hier iets aan hebben

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.