Hallo allemaal,
ik heb het volgende, als het snachts buiten vriest en me auto staat stil en ik kom de volgende de ochtend bij me auto aan en ik druk me alarm knopje in om de deuren te openen en me alarm uit te schakelen dan gaan mijn deuren niet open, soms wel naar 2 a 3 keer drukken maar meestel moet ik dan met de sleutel openen, vervolgens wil ik starten en dat gaat zeer moeizaam omdat de accu bijna leeg is. ik heb toen mijn accu vervangen en het probleem was voorbij totdat het ineens weer ging vrieze nu heb ik weer het zelfde probleem. als ik een stukje heb gereden doet alles het gewoon weer. als je motor draait meet ik 14 volt en als hij uit staat ongeveer 12,4 / 12,8 als ik de stroom meet door middel van mijn min pool van de accu en de klem geeft hij aan 0,20 A als alle deuren dicht zijn.
vreemd iemand enig iedee??
met vriendelijke groet,
Jelle
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoe lang is dat geleden dat je deze accu vervangen heb voor een nieuwe neem ik aan?
Das'belangrijk om te weten als een accu achteruit gaat heeft dat meestal met ouderdom te maken, en als het vriest valt sowieso 10% van het vermogen weg een zwakke accu geeft dan vaak de pijp aan maarten bij de eerste beste nachtvorst,vooral in de wintermaanden te veel stroomgebruikers aan, te korte stukje rijden ect de accu kan dat dan niet bijbenen,,,,gewoon een neiuwe inzetten doet wonderen.
2 weken geleden heb ik hem vervangen en nu ist weer.
?????
jelle
18 jaar
Oej.. dan is er iets anders aan de hand waardoor er wellicht bv lekstroom wegloopt zodat je accu langzaam leegloopt ,,is maar een hint hoor !! mischien een radio of versterker aangesloten na deze klacht of aan andere stroombronnen iets veranderd.
18 jaar
jelle
je zal te maken hebben met een lekspanning..je kan dit makkelijk controleren door de multiemeter tussen + pool van de accu te zetten..en dan één voor één de zekeringen eruit te halen,valt het amperage weg dan weet je waar het probleem zich precies bevind.!
18 jaar
tijdelijk s'nachts de - pool demonteren tot je wat gevonden hebt.
Heren allemaal bedankt voor het reageren zal van de week mijn wekker eens zetten : - )))
ik laat t nog wel horen.
Jelle
18 jaar
en laat even wat weten jelle ;)
18 jaar
mensen die op mijn antwoord wachten... ik heb snachts een keer gemeten alles uit alarm lichten enz. 0,20 mA met alarm geactiveerd 0,50 mA alleen met inschakelen gaat ook meteen mijn deuren dicht even 6 A maar das nog geen seconde.... vreemd maar ja de laatste tijd vriest het niet echt.. dus wijnig problemen. zeer vreemd dat het alleen is waneer het vriest. even de weers voorspellingen afwachten om te meten.
ik laat dus nog wel iets weten.
Groeten Jelle
18 jaar
now.. van de week hier weer gevroren en ja hoor het was weer zo ver... maar van de week viel ook mijn auto tijdens het rijden in eens uit alles uit totaal geen spanning meer na zoeken bleek onder mijn motorkap een hoofdschakelaar te zitten... deze door verbonden en alles werkte weer dus ik de volgende dag da ding er uit gehaalt en gewoon de kabel meteen op de accu aangesloten. en tot mijn grote verbazing had het die nacht gevroren en mijn accu niet leeg?!! toeval ofniet? geen iedee vanavond vriest het weer dus ik hoop dat hij het morgen vroeg weer doet.
dus de hoofdschakelaar was bij hopelijk het probleem (hoge weerstand misschien??)
Groeten Jelle
18 jaar
Hallo Jelle in je eerste bericht had je het over 0,2 amp,en in je laatste meeting over 0,20ma.
1000ma is 1 amp.
Ik ga er maar even vanuit dat je het bij de eerste meting bij het rechte eind had dus 0,2 ampere.
Dat is het probleem 0,2 ampere is te veel ,een lampje is 150ma ofwel 0,15 a, een alarm gebruikt ongeveer 30ma, dus bijmekaar is dit 180ma dus bijna 0,2 amp ,lamje in kofferbak? of wat anders natuurlijk.
Inderdaad zoals Stevan al schreef een lek spanning zoeken d.m.v een multi meter en dan zekkeringen etc loshalen.Zelf werk ik liever met een h4 lamp tussen de - accu en min klem brand de lamp zwak heb je een lek en als je het lek vind gaat hij uit en dat kun je makkelijk zien van een afstanje.
succes Leo
Leo, bedankt voor je reactie het moet inderdaad 0,2 A (200 mA) maar is dat te veel? voor ' digi. klok + alarm? ' als alles is afgesloten alarm er op en ik ga meten is hij eerst 0,5 A zakt daarna naar de 0,2 A. mij lijkt dat hij een 'nieuwe 56A accu' niet in een (koud)nachtje leegtrekt...
Met vriendelijke groet,
Jelle Karèl
18 jaar
hoi jelle ,normaal gesproken krijg je vanaf 300ma problemen, maar ik denk dat juist in een koude nacht waarmee het vermogen van de accu ongeveer met 25% afneemt jou net de das om doet,ik zou zeggen toch even zoeken of je deze verbruiker kan vinden want het is zeker geen normale lekage.
gr leo
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar