close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III : Monojet injector is niet continu

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8i ABS

Help wanted,

Bij een constante onbelast toerental van 2500 toeren geeft de injector een hele mooie sproeistraal, echter als de motor dan ook gewoon op bedrijfs temperatuur is geeft de injector een uitval , stopt gewoon met sproeien , de motor zakt 500 toeren en herpakt zich weer.

Injector doorgemeten op middelste polen en geeft 1.6 OHM aan ( zou dus goed moeten zijn ??)

Tijdens het testen een multimeter op middelste polen gezet en valt weerstand gewoon weg ( sproeien stopt en herpakt zich weer )

VW dealer gaf aan kabelbreuk gezien de kebelboom niet helemaal fris meer er uit zag , deze is ondertussen geheel nagelopen en doorgemeten en opnieuw netjes verpakt , geen enkele fout kunnen ondekken , alle polen conectors op de motor komen aan op ECU.
Echter lijkt het mij ook sterk omdat het probleem er niet is als de motor nog niet op temp uur is....

Voltmeting gedaan op 4 polen van injector, van links naar rechts , pool 1 gaf 2.3 volt
pool 2 gaf 14.6 volt
pool 3 gaf 14.6 volt
pool 4 gaf 0 volt ( is bruin dus massa )

Voor dat ik tig euro´s neer ga tellen voor onderdelen en uit frustratie er gewoon een andere motor in ga bouwen, zou ik dit toch gewoon willen oplossen.

Weet iemand waar ik dit moet gaan zoeken ??

Mijn dank is groot voor de medewerking !!

Geplaatst door

Lloyd (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De vraag blijft natuurlijk waarom ie stopt met sproeien. Ligt het aan de aansturing/bedrading/ecu of bijvoorbeeld aan de toerentalsignaal. Dat zal ik dus uitzoeken. Dat doe je het beste met een 2-kanaalscoop. Een voltmeter is een leuk ding, maar erg traag voor dit soort probleem gevallen. Die 2,3V is de inlaatluchtemp. sensor. Dit klopt wel in ieder geval.

Moet wel zeggen dat je voor particulier wel goed meet.

alexander242 0
badge

15 jaar

Thanks , het is niet het eerste autotje waar ik mee knutsel ;-)

Het is wel de eerste die ik niet zelf blijkt te kunnen oplossen........

Wat mij verder nog opgevallen is , dat er duidelijk een plus op de injector zelf staat, kan deze er ook nog verkeerd om inzitten ?

Koste van injector zou iets van 300 en een klets wezen , en gezien ik die 1.6 OHM meet sta ik er niet direct op te springen om die te vervangen ,
Lambda meet ik ook netjes een pendel tot 0.9 volt

Mijn mening is dan ook de ECU, is deze door de VW normaal te controleren op functie ?

Bekabeling lijkt in orde ( alles komt aan op ECU )
Aansturing lijkt me constand gezien ik die waarders op alle 4 de polen gelijk blijft ook tijdens uitvallen.
toerental signaal lijkt me ook in orde ( toerenteller blijft functioneren )

Weerstand echter op middelste polen sproeier schommelt , en zakt naar 0 tijdens uitvallen ...( geen multimeter van gamma :-) )

2 kanaals scoop , hmm hoe krijg ik die bij me baas mee naar buiten ...

Thanks voor de tijd !!

Lloyd 0

15 jaar

Injector 300 euro lijkt me sterk. Je kan die gewoon los vervangen.

alexander242 0
badge

15 jaar

Heb je de aansluitingen op de ECU ook al eens gecontroleerd ?

[url=http://img38.imageshack.us/i/30214538.pn...][img]http://img38.imageshack.us/img38/3981/30...[/img][/url]

[url=http://img38.imageshack.us/i/31700785.pn...][img]http://img38.imageshack.us/img38/7035/31...[/img][/url]

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Onder de mom meten = weten aan de slag gegaan en tot het volgende gekomen:

De Voedings spanning voldoet volgens technische gegevens

De massa is dan weer een ander verhaal,

Dit zonder contact geeft een weerstand van 0.4 OHM op alle punten. ( dit word ook gemeten als ik polen van mijn Vellman multimeter tegen elkaar houd dus stel ik mijn voor dat dit gelijk is aan nul)

Eenmaal contact aangeschakeld krijg ik de waardes van Punt 1 : 6.3 OHM / punt 12 : 7.3 OHM / punt 15 : 6.3 OHM / punt 20 : 5.3 OHM!

Opvallend dus weerstand in massa draden,

Gezond verstand zegt mij trek een massa kabeltje van Accu naar Motor en meet opnieuw, dit veranderd niks aan gemeten waardes!

Opvallend dus ook dat de sproeier wel goed werkt op 2500 of 3000 toeren met koude motor, dus lijkt het mij dan wijzen op een tempsensor probleem naar ECU toe......

Mijn vraag kan ik simpelweg de temperatuursensors op waardes van weerstand meten ( zoals bijvoorbeeld die 2.3 volt op injector van inlaat lucht sensor ? ) ???
Indien ja welke sensors moet ik dan meten ???

Wederom thanks voor de duidelijke uitleg , met zeker mooie screen prints !! toch duidelijk jaloers op die software !!

En ja die injector kost hier bij dealer over de 300 , toen al gestopt met luisteren aan de telefoon....... dus vandaar mijn zoektocht en zeker grote twijfel of het wel de injector zelf is , ook met meetwaarde van 1.6 OHM volgens voorschriften ........

Lloyd 0

15 jaar

[quote=Lloyd]De massa is dan weer een ander verhaal,

Dit zonder contact geeft een weerstand van 0.4 OHM op alle punten. ( dit word ook gemeten als ik polen van mijn Vellman multimeter tegen elkaar houd dus stel ik mijn voor dat dit gelijk is aan nul) Eenmaal contact aangeschakeld krijg ik de waardes van Punt 1 : 6.3 OHM / punt 12 : 7.3 OHM / punt 15 : 6.3 OHM / punt 20 : 5.3 OHM! Opvallend dus weerstand in massa draden[/quote]
Hoi Lloyd, die 0.4 ohm bij uitgeschakeld contact is wel normaal. Probleem is dat je met dit soort metertjes niet nauwkeurig lage weerstandswaarden kan bepalen. Bij ingeschakeld contact kan je per definitie geen betrouwbare weerstandsmetingen doen.

Wat al eerder gezegd werd: probeer te meten met een scoop, en kijk of het stuursignaal van de injector aanwezig is op het ogenblik dat de injector uitvalt. Wel stuursignaal, geen injectie -> probleem in injector of benzinetoevoer. Geen stuursignaal -> kabelbreuk, rotte connector, defecte ECU...

Mischien loopt de injector fysiek vast als deze warmt wordt? Probeer op de sloop een andere injector te vinden, zal vast niet zo duur zijn.

[quote]Wederom thanks voor de duidelijke uitleg , met zeker mooie screen prints !! toch duidelijk jaloers op die software !![/quote]
Idd mooie software, welke is dat? Waarschijnlijk niet verkrijgbaar/betaalbaar voor de hobbyist?

Wederom thanks voor die super hulp !

En tot het volgende gekomen , Temperatuursensors geven juiste waarde / weerstand door ! zien er ook allemaal redelijk nieuw uit.

Dus conclusie, ECU of Injector .... morgen maar eens rond gaan bellen voor evt tweedehands.

Een geluk dat dit niet mijn dagelijks vervoersmiddel is !!

De auto nu reeds enkele weken in mijn bezit en er ook al duidelijk achter gekomen dat de vorige eigenaar er aan bezig is geweest.

Mijn vraag voor ik opzoek ga naar een ECU , momenteel zit er een in met BOSCH nummer : 0261 203 184 185 Kan dit kloppen voor dit type motor??
De mogelijkheid bestaat dat vorige eigenaar er een andere ECU in heeft gepropt zonder naar die nummers te hebben gekeken ? ??

Grtz Lloyd

PS. Met welk programma / software komt al die informatie? ik had ooit een TIS van Ford maar zag er lang zo mooi en duidelijk niet uit.....

Lloyd 0

15 jaar

Probleem opgelost !!!

Na de goede raad van de Volkswagen op hebben gevolgt en heel de kabelboom incl alle sensors te hebben doorgemeten, met grote dank aan alle die hier aan hebben meegewerkt kon het niet anders zijn dan ECU of Injector...

Begonnen met het ¨goedkoopste¨ onderdeel tweedehands te vervangen , en dat was de Injector...... kon ik mijn geluk niet op dat bleek dat mijn probleem opgelost was !!

Dus nogmaals vele dank voor de geweldige medewerking !!!

Groeten Lloyd

Lloyd 0

15 jaar

Nou Lloyd..

Soms zit het mee,soms zit het tegen,je bent nu wel een stuk wijzer geworden.

Bedankt voor de feedback!

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.