Hoi,
Van mijn golf 3 heb ik laatst de koppakking vervangen, maar nu blijf het koelvloeistofreservoir steeds maar onder het minimum schieten, moet hij nog ontlucht worden.
Gr Johan
Geplaatst door JohanH (0) , lid sinds 15 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
8 Reacties
stefan84 (0), 14 jaar geleden
ontluchten kan niet en gebeurt vanzelf.
zie je nergens een lekkage onder de auto ?
Het moet toch ergens uitkomen,omdat je steeds moet bijvullen..
Gr Stefan
JohanH (0), 14 jaar geleden
moet ik hem dan ff stationair laten lopen en ff kijken of ik wat onder mijn auto ziet lekken
stefan84 (0), 14 jaar geleden
ja bv..of rij de motor eens warm,zet hem neer,maak de kap open en kijk of je niks ziet lekken,of dat hij de kvs niet uit het reservoir gooit.
svaleras (100), 14 jaar geleden
De koppakking wel goed? Ontsnapt je koelwater hopelijk niet richting de uitlaat misschien? Zo ja heb je een mooie witte damp uit de uitlaat, dan moet de koppakking opnieuw. Maar misschien ook gewoon lekkage zoals stefan zegt
succes
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Waarom is de koppakking vervangen ? is de motor veels te warm geworden soms ? is dan ook de kop gevlakt en of afgeperst geworden ? kop niet gescheurt ? en is alles goed gemonteerd ? dus aantrekken in de juiste volgorde en op het juiste aanhaalmoment ?
Gr Stefan
svaleras (100), 14 jaar geleden
Ja, precies zoals Stefan het hierboven vermeld. Dat is wat ik ook bedoelde
JohanH (0), 14 jaar geleden
De koppakking is vervangen omdat de motor idd veel te warm werd en op 3 cilinders begon te lopen, hij is gevlakt en met de juiste aanhaalmomenten aangetrokken en in de goede volgorde.
Heb hem vandaag war gereden maar er was geen lekagge te zien nadat ik hem had bijgevuld en was vanavond nog normaal op pijl. Mijn motor blijft ook netjes 80 graden.
Kan het anders ook niet de thermostaat zijn
Gr Johan
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Maar hij verliest de kvs,en zal te warm worden omdat er dan te weinig in het systeem zit.
Je moet proberen te achterhalen waar de kvs uitkomt..koop anders eens een nieuwe dop voor op het expansievat,kost een euro of 6 en deze gaan wel vaker kapot..
Het is de goedkoopste oplossing om te proberen.
Gr Stefan