auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf III : Golf 3 blijft water verliezen

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Hoi,

Van mijn golf 3 heb ik laatst de koppakking vervangen, maar nu blijf het koelvloeistofreservoir steeds maar onder het minimum schieten, moet hij nog ontlucht worden.

Gr Johan

Geplaatst door

JohanH (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ontluchten kan niet en gebeurt vanzelf.

zie je nergens een lekkage onder de auto ?

Het moet toch ergens uitkomen,omdat je steeds moet bijvullen..

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

moet ik hem dan ff stationair laten lopen en ff kijken of ik wat onder mijn auto ziet lekken

JohanH 0

15 jaar

ja bv..of rij de motor eens warm,zet hem neer,maak de kap open en kijk of je niks ziet lekken,of dat hij de kvs niet uit het reservoir gooit.

stefan84 0

15 jaar

De koppakking wel goed? Ontsnapt je koelwater hopelijk niet richting de uitlaat misschien? Zo ja heb je een mooie witte damp uit de uitlaat, dan moet de koppakking opnieuw. Maar misschien ook gewoon lekkage zoals stefan zegt

succes

svaleras 155

15 jaar

Waarom is de koppakking vervangen ? is de motor veels te warm geworden soms ? is dan ook de kop gevlakt en of afgeperst geworden ? kop niet gescheurt ? en is alles goed gemonteerd ? dus aantrekken in de juiste volgorde en op het juiste aanhaalmoment ?

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Ja, precies zoals Stefan het hierboven vermeld. Dat is wat ik ook bedoelde

svaleras 155

15 jaar

De koppakking is vervangen omdat de motor idd veel te warm werd en op 3 cilinders begon te lopen, hij is gevlakt en met de juiste aanhaalmomenten aangetrokken en in de goede volgorde.

Heb hem vandaag war gereden maar er was geen lekagge te zien nadat ik hem had bijgevuld en was vanavond nog normaal op pijl. Mijn motor blijft ook netjes 80 graden.

Kan het anders ook niet de thermostaat zijn

Gr Johan

JohanH 0

15 jaar

Maar hij verliest de kvs,en zal te warm worden omdat er dan te weinig in het systeem zit.

Je moet proberen te achterhalen waar de kvs uitkomt..koop anders eens een nieuwe dop voor op het expansievat,kost een euro of 6 en deze gaan wel vaker kapot..

Het is de goedkoopste oplossing om te proberen.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.