close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf I: motor bekabeling

Bouwjaar: 1980, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: JH, Motorinhoud (cc): 1800

Goedenavond alle,

Na al een geruime tijd bezig te zijn (schema's zoeken e.d.) kom ik niet helaas niet verder en heb ik besloten om me aan te sluiten.

In grote lijnen het volgende aan de hand:

1. Golf cabrio Mk1 gekocht om samen met mijn zoon op te knappen, bj 1980 (GLS op kenteken maar naar zeggen met een 1.8 GTI motor)
2. Golf zelf naar huis gereden met geen problemen
3. Bij demonteren een enorme bende qua elektrische bedrading
4. als genummerd en gelabeld.
5. Kabelboom die schijnbaar zelf in elkaar gefrot schijnt te zijn ontmanteld om het geheel opnieuw te voorzien van isolatie (krimpkousen)
6. Meer als de helft van de ECU bekabeling is niet gebruikt en is afgeknipt en alleen twee sensoren zijn er op aangesloten (1 een sensor op het spruitstuk en vacuümventiel o.i.d. bij de spinnen kop.
7. rest van de sensoren loopt via losse bedrading naar twee relais bij zekeringskast ? max throttel schakelaar en sensor daar in de buurt zijn niet aangesloten geweest.

Status nu,

Alle bekabeling terug aangebracht en alles werkende behalve de Motor !! dammm

vraag 1: kan een JH motor werken zonder ecu ? en alleen een paar sensoren aangesloten op twee relais? (koude start ? o.id.)

zo nee heeft er iemand dan een schema hoe dit dan wel aangesloten dient te zitten?

wellicht nog te weinig informatie maar ik hoop dat ik in contact kan komen met iemand die me verder kan helpen

gr. Fedor

Geplaatst door

FedorMK1cabrio (0)

al 7 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het is een K-jetronic inspuiting.
Toets dit in op google en kijk bij afbeeldingen.
Je ziet dan meteen een goed overzicht van wat er minimaal aanwezig hoort te zijn.
Wat niet gebruikt word zou ik zeker meteen verwijderen uit de auto, je moet het zo simpel mogelijk maken voor jezelf.
Op zich zijn het geen ingewikkelde systemen en vw audi heeft het uitgebreid toegepast.

C.Jonker 0
badge

7 jaar

Motorcode JH is inderdaad een 1.8 (vanaf 1984...) er zit dus een motor in die niet origineel in deze auto hoort.
Misschien iets om rekening mee te houden.

Hans4040 1230
badge vip badge

7 jaar

Beste heer Jonker, alvast super bedankt voor u reactie, maar kan weinig bruikbaars vinden, kunnen we wellicht telefonisch contact hebben over dit probleem ?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.