Volkswagen Golf: Motor blijft lopen terwijl de sleutels eruit zijn!!!!!!!!!

Bouwjaar: 1995

Golf type 3
1.6 mono AEA 1995
km 182000
TEXALARM

Heb een probleem waarschijnlijk met de contactslot.
Ik krijg de motor niet meer uit terwijl de sleutels eruit zijn.
En als ik de motor laat afslaan blijven de instrumenten actief op het dashboard en de alarm blijft ook ingeschakeld staan, reageert niet meer op de afstands bediening.
Na eninge zoek werk ben ik er achter gekomen als ik de stekker van de sirene eraf haal dan werkt alles weer zoals het hoort.
Heb alles na gemeten en kabels gecontroleerd en de fabriekant op gebeld en de gegevens vergeleken en alles klopte.
De fabriekant zij ook dat ik wel eens naar het contactslot mag kijken.

Als het aan de contactslot ligt wat kost dan een nieuwe.
En is z'n contactslot makkelijk te verwijderen.

Herkend iemand dit probleem enof opgelost dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt

Groetjes Nils

Nils8197

Geplaatst door Nils8197 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

audia4 (0) PRO, 19 jaar geleden

contactslotschakelaars bij dit type gaan wel vaker, kosten niet veel, maar is een aardig klusje om te vervangen (stuur, evt. airbag, ruitenwisser en knipperhandel er af, een of andere ring van de naaf trekken, dan het hele contactslot met huis en al er af (sleutel er in anders houd het stuurslot hem vast), en dan kun je het witte schakelgedeelte monteren. Zit met een lullig sterschroefje vast.

s6

dutch123 (65), 19 jaar geleden

Als alles normaal werkt als je de stekker van de sirene eraf hebt/houdt, lijkt het erop dat het alarm het contact overbrugt.
Het hoeft dan niet in het contact te zitten.

Nils8197 (0), 19 jaar geleden

Heb de stekkers van het contactslot allemaal eruit gehaald en de stekker in de sirene en het instrumentenpaneel blijft branden en als ik de stekker weer eraf haal dan is ie uit.
Conclusie: het probleem vindt zich in het alarmsysteem of de UNIT of de SIRENE is kapot.
De unit wordt wel warm als je een tijdje het probleem laat zitten.

Weet iemand waar je veel onderdelen van TEXALARM kan krijgen.

Onderdeelnr:TPDP91098
Sirene is ATX 16

Alarm type: AV21B55

dutch123 (65), 18 jaar geleden

Wat wordt er warm in de unit? Het lijkt me heel goed mogelijk dat b.v. een diode stuk is gegaan. Zo'n dingetje kost bijna niets en een handige knutselaar soldeert daar zo even een nieuwe in.

Nils8197 (0), 18 jaar geleden

Had contact opgenomen met de fabriekant en alles uitgelegd.
Uiteindelijke conclusie bleek na wat meetwerk de sirene toch kapot te zijn.
Ik moest de volgen metingen doen(4 draden naar de sirene):

Blauwedraad : 12v bij afgaan van de sirene.
Zwartedraad : Massa.
Oranjedraad : 12v bij ingeschakelde contact.
Rodedraad : 12v constant.

Alles was goed.
Dus er moet een nieuwe sirene op maar een nieuwe kost 149,- en het alarmsysteem kost 250,-.
Dus ik ga wel zoeken naar een 2ehandse sirene anders kan ik net zo goed een nieuwe alarm kopen.

Verder bedankt voor jullie moeite

dutch123 (65), 18 jaar geleden

Alles is niet goed volgens mij.
Ik denk dat je een sluiting tussen de rode en oranje draad hebt.
(niet toevallig eens de accu opgeladen via de sigaretten aanstekerplug?)
Als de sirene toch stuk is, kun je hem ook voorzichtig uit elkaar halen en kijken of er iets te fixen is.

Nils8197 (0), 18 jaar geleden

ik heb door een herkend bedrijf laten na kijken of ik zelf geen fouten had gemaakt.
Ze kwamen tot de zelfde conclusie dat de sirene kapot was.
Ze hadden de sirene verwisseld dat in een andere auto zat effe op mijn alarm systeem aangesloten en alles deed weer zoals het hoorde.
Ik zal kijken of ik iets in de sirene kan vinden maar vaak zijn die gegoten en kan je er slecht bij.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.