Volkswagen Golf IV: motor hapert

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 20vt

motor hapert meestal boven de honderd. zwarte rookpluimen ook boven de honderd. wie weet wat dit kan zijn mvg johan

floris3072

Geplaatst door floris3072 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

28 Reacties

johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden

eerst laten uitlezen

floris3072 (0), 15 jaar geleden

heb ik gedaan geeft geen storings aan

floris3072 (0), 15 jaar geleden

de auto knalt soms ook in de uitaat kan dit een bobine zijn?of moet de motor dan altijd raar lopen ik heb gehoord dat deze vaak kapot zijn bij 1.8 20vt

johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden

kan ook de lmm zijn controleer de hoogtecorrectie in de meetwaarden deze moet -10%-+10% zijn

floris3072 (0), 15 jaar geleden

kun je mij uitleggen wat dat is imm

johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden

luchtmassameter

floris3072 (0), 15 jaar geleden

luchtmassameter is goed maar als de motor het alleen boven de honderd doet zal het dan mogelijk zijn dat het een bobine is . omdat hij rookt boven de honderd en knalt in de uitlaat.

ricky (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=floris3072]luchtmassameter is goed.[/quote]
Hoe weet je dat deze goed is,hoe heb je deze getest? (zijn vaak wel stuk terwijl de test goed blijkt te zijn!)

floris3072 (0), 15 jaar geleden

heb meerdere geprobeerd en de kwaal blijft die er nu op zit is getest

Henkk (0), 15 jaar geleden

Auto rijdent uitlezen op storingen??

johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden

heb je een originele luchtmassameter gemonteerd?

floris3072 (0), 15 jaar geleden

de computer geeft aan luchtmassameter sigaal te hoog. ik heb orginele luchtmassameter gemonteerd. wat zal dit kunnen zijn ik heb het luchtfilter wel midden in de motorruimte zitten . misschien zuigt het filter te warme lucht of te weinig???

floris3072 (0), 15 jaar geleden

luchtmassameter sigaal te hoog. luchtmassameter is goed luchtfilter goed wat blijft er dan over wat deze storing kan veroorzaken

johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden

lmm defekt

floris3072 (0), 15 jaar geleden

we hebben drie nieuwe luchtmassameters geprobeerd orgineel vw dat zou toch raar zijn dat ze alle drie kapot zijn

johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden

heb je al een 4gas meting gedaan?

johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden

evt originele luchtfilter monteren

floris3072 (0), 15 jaar geleden

vier gas meting zal ik morgen even doen origineel luchtfilter zit erop kan deze storing ook iets temaken hebben met de mapcensor of iets met de injextoren

ricky (0) PRO, 15 jaar geleden

Alle vacuumslangen zijn heel?

floris3072 (0), 15 jaar geleden

allemaal nieuw.

floris3072 (0), 15 jaar geleden

ik ben wel wat wijzer geworden het is een lek als ik nu rij hoor ik gesis in de auto turbodruk valt soms ook weg. soms ook helemaal dan moet ik de auto opnieuw starten dan is het er weer geen lekke interkoeler en geen lekke slangen

audia4 (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=floris3072]ik ben wel wat wijzer geworden het is een lek als ik nu rij hoor ik gesis in de auto turbodruk valt soms ook weg. soms ook helemaal dan moet ik de auto opnieuw starten dan is het er weer geen lekke interkoeler en geen lekke slangen[/quote]
Wastegate van de turbo die vast blijft zitten??

floris3072 (0), 15 jaar geleden

heb ik ook naar gekeken lijkt mij wel goed

audia4 (0) PRO, 15 jaar geleden

pakkingen tussen spruitstukken en kop; zowel inlaat als uitlaatzijdig controleren op lekkage.

floris3072 (0), 15 jaar geleden

heb ik ook gecontroleerd was ook goed het is dan net als of de dumpvalve open blijft staan zoon geluid.ik heb wel eens wat gehoord over een egr klep of n 75 magneetklep weet iemand daar wat over

ricky (0) PRO, 15 jaar geleden

Zeker weten dat alle vacuumslangen heel zijn? Want er zitten er een paar die je niet goed kunt zien.
4 gas meting al gedaan?

floris3072 (0), 15 jaar geleden

ik heb de 4 gas meting niet gedaan wand de dag dat dat zou . liet de motor zoveel lucht ontsnappen en de turbodruk zo zakte bij contenu zelfde snelheid dat we dachten dit moet wel een slang zijn. maar alles eraf gehaald en er is niks mis mee het leek mij ook geen goed idee om verder mee te rijden ja wat blijft er dan over. gecontroleerd slangen interkoeler.dumpvalve.pakkings wasegate lijkt mij niet.we kunnen er zo niks aan vinden wat niet goed is .ik weet niet of die makkelijk zijn te controleren

floris3072 (0), 15 jaar geleden

het lijkt er op dat de magneetklep de oorzaak is weet iemand hoe je zoon ding zelf kunt testen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.