Volkswagen Lt 46: Motor houd in rond de 1500 toeren

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2500

Hallo, heb hier een Lt46 2500 diesel waar de motor zich van in houdt rond de 1500 toeren en dan ook een enorme rookwolk en dieselgeur verspreidt.
Ik heb de pomp al gedemonteerd en laten controleren en die was ok.
Ben daarna bij VW geweest om ze te laten afstellen.
Heb de gloeiers alle 4 vervangen.
Heb de verstuivers laten testen en die waren ok.

Zou misschien iemand weten waar dit probleem aan ligt? Greetz

roadking79

Geplaatst door roadking79 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen LT? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

staat de motor wel precies op tijd??

Jan227 (5) PRO, 13 jaar geleden

Hallo, is de rookwolk zwart of blauw ? Intercoolers willen nog wel eens scheuren op de felsnaad meestal in de buurt van de luchtfilterbak. Kijk of er veel motorolie resten zitten bij de luchtfilterbak, de boel afpersen is natuurlijk het beste. Groet Jan227

roadking79 (0), 13 jaar geleden

De afstelling van de pomp is gebeurt bij VW zelf dus ik veronderstel dat de afstelling juist zou moeten zijn.

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

en de rest van de distributie is ook gecontroleerd?

roadking79 (0), 13 jaar geleden

de pomp wordt aangedreven door het vliegwiel.

Jan227 (5) PRO, 13 jaar geleden

Hallo, indien de brandstofpomp aangedreven wordt tpv het vliegwiel (distr tandwiel huis), dan is het geen 2.5 tdi, maar een 2.8 tdi (MWM - VW motor). Omdat je het hebt over brandstofpomp afstelling, is het waarschijnlijk de uitvoering met verdelerpomp (met gaskabel) en geen common rail ? Controleer/vervang ten eerste het brandstoffilter, als je 'm vervangt vervang dan ook de o-ringetjes van het klepje in de retourslang op 't filter welke los bijgeleverd worden bij het filter !. Controleer de turbodruk (met drukmeter) en de compressie , cilinderwanden (losse cilinderbus) willen nog wel eens vreten en de zuigers scheuren wel eens in de verbrandingskamer die in de zuiger zit. Rookt de motor zwart of blauw ?? Tevens dienen bij deze motoren elke 45000 km de kleppen gesteld te worden, controleer dit eveneens, zelfdiagnose zit er niet op bij deze motoren. Groet Jan227

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen LT of stel zelf een nieuwe vraag.