close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Lt 35: motor slaat moeilijk aan

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: apa tdi

hallo

een lt slaat zeer slecht aan gloeisysteem is in orde.
heeft 240.00km gelopen is er iets bekend dat de verstuivers slecht worden??
alvast bedankt

Geplaatst door

joma124 (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo John,

Is dit zo'n motor met aan de achterkant een distributieriem voor de inspuitpomp? Controleer dan de pomptiming eerst. Dit kun je doen in je meetwaardeblok. Of anders met een meetklokje. Dit is vaak een nauwkeurig werkje. Vaak is het riempje aan de achterkant wel vervangen, maar is de pomptiming niet gecontroleerd en of bijgesteld. Na enige tijd later start hij dan slecht. Verstuivers komt bij mijn weten maar zeer weinig voor.

Sucses Passatje.

Passatje 0
badge

14 jaar

ik zal het eens gaan controleren bedankt voor je tip
de riem is in juli vervangen dus het kan goed het euvel zijn

joma124 0
badge

14 jaar

Hallo, indien het inspuitmoment niet correct is, controleer dan eerst de toestand van de tandriem tussen nokkenas en krukas, met name de spanning afgelezen op de markeringen van de spanner. Controleer ook of de waterpomp veel speling heeft, haaks op het pompwiel bekeken, dit alles heeft namelijk invloed op het verlopen van het inspuitmoment. Indien daar geen afwijkingen zijn, de pompriem op slijtage controleren en de pomp dynamisch afstellen. Groet Jan227

Jan227 30
badge

14 jaar

Start toerental is ook belangrijk.startmotor net te langzaam draaid gaat het ook moeilijk

SciroccoGT 0
badge

14 jaar

als je er zeker van bent dat je gloeibougies goed zijn en aangestuurd worden?
dan motor in bdp zetten aan de achterkant van de de motor het tandwiel van de nokkenas losnemen nen met de liniaal controleren of de nokkenas goed staat.
vervolgens het tandwiel met de pompriem weer monteren.
dan in het midden van de brandstofpomp een meetklokje erin schroeven en de pomp zo eerst goed op tijd zetten (n niets van meetwaarde blokken aantrekken) vervolgens zou de motor dan goed aan moeten springen . mocht de motor warm slecht aan slaan dan is je starttoerental te laag..en als laatse ter controle kun je de inspuiting dan met de computer controleren(waarbij onze ervaring is de motor iets te vroeg te hebben staan)

btw verstuivers gaan best lang mee maar deze heb je in relatieve korte tijd gecontroleerd. en de kleur van de uitlaatgassen kunnen je ook al veel vertellen... gr

jokertje 80
badge

14 jaar

hallo

we hebben de auto weggebracht ivm tijdgebrek
nu blijkt de distributi van de pomp er naast te staan, dit goed gezet maar start nog slecht
nu blijkt ook de brandstofpomp inwendig iets te hebben zijn ze nu aan het repareren .
bedankt voor jullie reacties
john

joma124 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen LT of stel zelf een nieuwe vraag.