Hallo;
Ik ben net terug van oostenrijk en heb 2 problemen gehad met mijn sharan;
Tijdens zware inspannigen voor de motor één keer zelfs bij topsnelheid en de andere keren bij beklimmingen van bergpassen viel de motor plots in veiligheid,ik heb dan geen vermogen meer en moet de motor uitzetten en herstarten dan is het probleem voorbij en is hij weer in orde.
Hij heeft het tijdens de vakantie meerdere malen gedaan en eens terug thuis deed hij het niet meer.
Ik ben er zeker van dat het niet de luchtmassa meter is.
Toevallig was er iemand in oostenrijk die hetzelfde voor heeft gehad bij die man had men een klein slangetje moeten vervangen en zijn probleem was verholpen, weet iemand welk slangetje het zou kunnen zijn.
In de werklpaats vertelde ze mij dat de schoepen van de turbo kunnen komen vast zitten door roetvorming,en dit geeft de foutmelding, bij volle belasting?
Wie weet raad??
Het tweede probleem was dat ik vanuit een parking wil vertrekken en dat toen ik mijn stuur draaide er een schreeuwend of vreemd geluid te horen was,ik vertrek en na een stuk rijden vile plots even de servo uit!!!
Het was een vochtige dag mischien heeft het hiermee te maken,de werkplaats dacht aan de vrijlooppolie van de alternator,zou dit kunnen dat daarom mijn servo uit valt?
Alvast bedankt voor de tips die zouden komen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hallo,weet je al welk slangetje het is ,want ik heb het zelfde probleem?
[quote=hrc-marc]Hallo;
Ik ben net terug van oostenrijk en heb 2 problemen gehad met mijn sharan;
Tijdens zware inspannigen voor de motor één keer zelfs bij topsnelheid en de andere keren bij beklimmingen van bergpassen viel de motor plots in veiligheid,ik heb dan geen vermogen meer en moet de motor uitzetten en herstarten dan is het probleem voorbij en is hij weer in orde.
Hij heeft het tijdens de vakantie meerdere malen gedaan en eens terug thuis deed hij het niet meer.
Ik ben er zeker van dat het niet de luchtmassa meter is.
Toevallig was er iemand in oostenrijk die hetzelfde voor heeft gehad bij die man had men een klein slangetje moeten vervangen en zijn probleem was verholpen, weet iemand welk slangetje het zou kunnen zijn.
In de werklpaats vertelde ze mij dat de schoepen van de turbo kunnen komen vast zitten door roetvorming,en dit geeft de foutmelding, bij volle belasting?
Wie weet raad??
Het tweede probleem was dat ik vanuit een parking wil vertrekken en dat toen ik mijn stuur draaide er een schreeuwend of vreemd geluid te horen was,ik vertrek en na een stuk rijden vile plots even de servo uit!!!
Het was een vochtige dag mischien heeft het hiermee te maken,de werkplaats dacht aan de vrijlooppolie van de alternator,zou dit kunnen dat daarom mijn servo uit valt?
Alvast bedankt voor de tips die zouden komen.[/quote]
Nee nog niet,als jij het voor mij vind hoor ik het ook graag van jou.
Ik heb ooit wel de dikke slang moeten vervangen die wat rechts boven langs de motor loopt als je voor de wagen staat,controlleer deze op kleine scheurtje's maar bij mij is het die nu niet.
17 jaar
ik heb namelijk de zelfde problemen gehad en heb vandaag het dunne slangetje dat naar de turbo gaat vervangen en in het gaatje van de turbo wd40 olie gespoten om de klep goed gangbaar te maken en hij loopt nu perfect.
17 jaar
Bedankt alvast;
Moet ik het slangetje onderaan de motor aan de achterkant zoeken?
En spuit jij gewoon de wd40 in het gaatje waar het slangetje in past?
Mvg Marc
17 jaar
Enige goede oplossing uit de auto tijdens het rijden uitlezen, dan zie je of de turbodruk te laag is(hoogstwaarschijnlijk N75, vaccuumslang van n75 naar turbo of LMM defect, of te hoog is (schoepen van turbo vast).
[quote=tdi110pk]ik heb namelijk de zelfde problemen gehad en heb vandaag het dunne slangetje dat naar de turbo gaat vervangen en in het gaatje van de turbo wd40 olie gespoten om de klep goed gangbaar te maken en hij loopt nu perfect.[/quote]
Als die schoepen echt goed vastzitten door veel laag toeren en korte stukjes te rijden krijg je deze normaal niet los op deze manier, je zult dan turbo moeten uitbouwen en uit elkaar halen.
Ik heb de auto laten uitlezen en krijg deze foutmelding,de massa meter zal het niet zijn denk ik want dan zou hij het steeds moeten doen en dat is niet het geval.
foutcode: 00575
nl Vuldrukbegrenzing regelverschil
17 jaar
Kijk hier maar eens:
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-00...
Bedankt voor steeds de toffe antwoorden;
Vanaf morgen ga ik eens onder de auto.
Ik denk aan een slangetje mischien wel aan de turbo;
Ook de magneetklep betrouw ik niet meer.
De luchtmassa meter reinig ik vaak zelf met remreiniger wat prima werkt,een tip van een duits forum.
Groetje's Marc
17 jaar
ja het slangetje gaat links achter de motor naar onder na de turbo,daar heb ik een nieuwe op gezet en in het gaatje waar het slangetje op komt wd40 ingespoten om de klep goed gangbaar te maken en nu geen problemen meer gehad
gr,pascal
17 jaar
Lijkt me sterkt dat je hiermee de vastzittende schoepen los krijgt want dit is maar een membraan, de schoepen draaien om een asje dat in de turbobehuizing zit waar de uitlaatgassen langs gaan.
Ik heb je wat info met tekeningen gestuurd over de variabele turbo en reinigen hiervan.
Hallo
Zou je mij de tekeningen ook willen sturen aub?
Ik ga morgen toch kijken naar het slangetje ik denk ook dat dat de boosdoener is.
Is het niet een delikaat gedoe de turbo reinigen?
Mvg Marc
17 jaar
Bij deze.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Sharan of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar