Volkswagen New Beetle: motor koelings probleem

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Bij mijn Beetle knipperde al een paar weken het lampje van de motortemperatuur rood. Maar aangezien ik wel vaker en storing in de verklikkerlampjes had, en ook niks aan de motor merkte ben ik gewoon door blijven rijden. Na ongeveer 2 weken is er een(alu) verdeelstuk van de koelslangen gebarsten! Dit is een onderdeel die rechts tegen de motor (als ik onder de motorkap kijk) is gemonteerd waar meerdere dikke en dunne slangen samen komen. Tevens zit daar bovenop twee stekkers van sensoren(?)
Nu zal het niet zo'n grote ingreep zijn om dat verdeelstuk te vervangen, maar wie kan mij vertellen wat de oorzaak daarvan is?
Het verklikkerlampje van de temperatuur ging na ongeveer 5 km knipperen. Ook al reed ik op de snelweg en had dus voldoende rijwindkoeling.
Het viel mij wel op dat bij stadsverkeer de twee koelvinmotoren niet aansloegen.

AlexHanssen

Geplaatst door AlexHanssen (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen New Beetle? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

voldoende rijwind wil nog niet zeggen voldoende koeling......

b.v. een waterpomp waar het kunstof schoepenrad van af ligt is een veel gehoorde kwaal, of een thermostaat die vast zit kan ook nog. Dan gaat ie toch echt aan de kook, heeft het lampje dus gelijk, en jij maar rijden en rijden....... Als je een motor dood wilt maken is dit zeker een methode. Hierdoor zal het waterverdeelstuk waarschijnlijk gescheurd zijn.

De ventilatoren gaan dan niet draaien, klopt als een bus, het water in de radiateur wordt niet warm en daar reageren de koelventilatoren op.

Hoop voor je dat de schade aan de motor meevalt, maar vrees het ergste.

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=audia4]voldoende rijwind wil nog niet zeggen voldoende koeling......

b.v. een waterpomp waar het kunstof schoepenrad van af ligt is een veel gehoorde kwaal, of een thermostaat die vast zit kan ook nog. Dan gaat ie toch echt aan de kook, heeft het lampje dus gelijk, en jij maar rijden en rijden....... Als je een motor dood wilt maken is dit zeker een methode. Hierdoor zal het waterverdeelstuk waarschijnlijk gescheurd zijn.

De ventilatoren gaan dan niet draaien, klopt als een bus, het water in de radiateur wordt niet warm en daar reageren de koelventilatoren op.

Hoop voor je dat de schade aan de motor meevalt, maar vrees het ergste.[/quote]
Denk ook waterpomp defect,en ja stom om door te rijden dan vraag je er gewoon om.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen New Beetle of stel zelf een nieuwe vraag.