hey
heb een probleempje weet niet of het erg is
maar als ik ong een uur aan het rijden ben koelt volgens mij mijn motor af meestal staat de pijltje bij 90graden
en nu na het lang rijden gaat ie langzaam achteruit
wat moet ik hiermee doen
ciso
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
is niks mis mee.
probeer maar eens even zonder kachel te rijden
door de kachel heb je extra koeling
dit veroorzaakt het dalen vd temp
mischien een slecht werkende thermostaat??
17 jaar
Lijkt mij ook. Met of zonder kachel moet de temperatuur constant blijven. Alleen op een hete dag in de file kan de temperatuur wat oplopen totdat de ventilator aan slaat.
17 jaar
zo zou ik me geen zorgen maken als hij iets zakt,op warme dagen en vooral in de file loopt hij uiteraard omhoog totdat de ventilator aan gaat,met dit weer hoeft dat niet altijd en als hij een beetje zakt is geen probleem en vrijwel normaal..alleen als hij naar het blauwe gedeelte gaat ( koud ) zou je hoogstens de thermostaat eens kunnen controleren/vervangen.
Stefan
17 jaar
Ik heb het zelfde probleem alleen dan met mijn golf 4
als ik rij komt de temp niet boven de 70 graden terwijl dat voor heen ALTIJD 90 was
[quote=mart-vervoort]is niks mis mee.[/quote]
Nee dat zij mijn garage (volkswagen Purmerend) ook.
Nu heb ik een bijkomend probleem witte SLUDGE in de vul dop van mijn olie. (korte afstanden probleem)
maar ik rij geen korte afstanden alleen door die temperatuurs probleem is het er wel mee te vergelijken.
Dat heb ik sinds hij niet meer op temperatuur komt.
Ik heb het idee dat mijn motor word continu gekoeld en komt dus niet op bedrijfs temperatuur.
Ook mijn kachel duurt lang voordat hij warm is.
Heb nu al 2 keer de olie kunnen vervangen.
Heb nu ook 0w30 er in zitten, omdat deze olie dun is en dus makkelijker versprijd word hij ook "iets" warmer een graat of 80 maar hij haalt nog steeds de bedrijfs temperatuur.
Mijn vraag meteen. Gaat je koel water altijd door je radiator heen of zit er ergens een klep die dat moet regelen.
zo ja dan is die sensor die hem moet aansturen stuk of die klep is stuk.
17 jaar
als zonder kachel de temp wel oploopt weet je dat de thermostaat niet goed functioneerd
deze hoeft niet perse stuk te zijn
als er een in zit die met 80 graden opent kan de temp met kachel iets dalen
de oplossing iis dan een iets warmere thermostaat bijv 85 graden te monteren
[quote=Sylvester_25]Ik heb het zelfde probleem alleen dan met mijn golf 4
als ik rij komt de temp niet boven de 70 graden terwijl dat voor heen ALTIJD 90 was
Mijn vraag meteen. Gaat je koel water altijd door je radiator heen of zit er ergens een klep die dat moet regelen.
zo ja dan is die sensor die hem moet aansturen stuk of die klep is stuk.[/quote]
je thermostaat moet dit regelen. waneer de motor koud is blijft de thermostaat gesloten als de motor op temeratuur is gaat de thermostaat open en dan pas stroomt de koelvloeistof door de radiateur om af te koelen. bij een slecht werkende thermostaat blijft deze gedeeltelijk of helemaal open staan waardoor je koelvloeistof continu door de radiateur stroomt en dus te vroeg of te veel afkoeld.
vrgr: hoessein
17 jaar
[quote=hoes][quote=Sylvester_25]Ik heb het zelfde probleem alleen dan met mijn golf 4
als ik rij komt de temp niet boven de 70 graden terwijl dat voor heen ALTIJD 90 was
Mijn vraag meteen. Gaat je koel water altijd door je radiator heen of zit er ergens een klep die dat moet regelen.
zo ja dan is die sensor die hem moet aansturen stuk of die klep is stuk.[/quote]
je thermostaat moet dit regelen. waneer de motor koud is blijft de thermostaat gesloten als de motor op temeratuur is gaat de thermostaat open en dan pas stroomt de koelvloeistof door de radiateur om af te koelen. bij een slecht werkende thermostaat blijft deze gedeeltelijk of helemaal open staan waardoor je koelvloeistof continu door de radiateur stroomt en dus te vroeg of te veel afkoeld.
vrgr: hoessein[/quote]
Kijk daar hebben we wat aan. Thanks man.
Ik hoop dat de orgieele poster er ook wat aan heeft.
17 jaar
thermostaat is geen open dicht klep
deze opent naar gelang de temp stijgt
dus bij afkoeling zal hij weer een deel dicht gaan en de doorstroming beperken
daarom zal een hogere temp thermostaat een geleidelijker temp teweeg brengen waardoor de temp van het koelsysteem met gebruik vd kachel
minder snel zal dalen omdat de thermostaat iets eerder de doorstroming zal beperken door de radiateur
dit zorgt dat de rijwind koeling minder wordt en de kachel deze koeling overneemt met dus minder temp verval
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar