Hoi allemaal,
Heb een 1.4 TDI Lupo met een overkoelingsprobleem.
De auto wordt na 20km rijden pas 70 graden. Daar blijft hij dan ook. Als ik de verwarming aan zet, dan komt daar koude lucht uit met een vleugje warm, maar als ik die constant laat blazen, dan koelt de temperatuur verder af tot onder 70.
• Ik heb het thermostaat laten vervangen. Maar het probleem doet zich nog steeds voor.
• Na een rit is de bovenste slang naar de radiator lauwwarm
• Heb de luchtstroom geblokkeerd met een karton voor de radiator. Nu haalt de motor na 25km snelweggebruik de 90 graden, daar blijft hij, hoger wordt hij niet.
• Uitlezen van de motor gaf geen errors
• Koelvloeistof is op peil
Waar kan ik het verder nog zoeken?
De garage wist mij het ook niet te vertellen...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat je opmerkt is onder deze weersomstandigheden een TDI eigenschap....
Je kunt wat aanklooien met een stuk karton, echt oplossen doe je het niet.
Gr. Paul
@Paul, ik heb inderdaad vernomen dat deze blokken zo efficiënt zijn dat er weinig warmte vrijkomt.
Dus ik hoef me geen zorgen te maken?
Wel vervelend om een ijskoud blok zo te belasten, het verbruik is ook hoger, en het comfort in de auto is ver te zoeken (i.v.m kou binnen). En beslagen ramen ivm ontbreken warme blaaslucht.
7 jaar
Net heb ik trouwens 900 meter gereden - meteen even gevoeld aan de radiator, en die werd alweer warm! En alle slangen waren ook wat lauw.
Moeten die niet juist koud zijn? Koelvloeistoftemp meter was nog niet eens naar boven gekomen, dus rond de 50 graden. Moet dan het thermostaat niet gewoon dicht staan normaal gesproken?
7 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Lupo of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar