close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III : motor loopt goed, maar stationait schomment het toerental

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 55kw

Na het lezen van een enorm aantal topic's, maak ik toch maar een nieuwe aan omdat mijn probleem weer net even anders is...

Ongeveer een week geleden heb ik een golf 3 gekocht met 210.000 km. Toen ik hem bekeek liep hij stationair prima op 900 toeren, de auto startte goed en alles leek prima, tot vandaag. Ik merkte eerst dat het toerental erg ver terug zakte als ik het gas los liet.(300) Vervolgens toen ik op de bestemming kwam en daarna weer weg wou rijden, starte de auto niet, maar zodra ik een klein beetje gas bij gaf, starte hij direct om met een schommelend toerental te blijven draaien. Als ik wat gas bij geef en ik rij weg is er nix aan de hand, geen rare schokken enzo.

De motor blijft staionair gewoon draaien, tussen de 400 en 800 toeren, en soms ook redelijk stabiel op 900 en als ik dan lampen aan uit, remmen intrap of iets deregelijks maakt het allemaal nix uit. Dus ik denk, geen vacuum probleem en ook geen electronica. Verder heb ik ook niet het idee dat het in de onsteking zit, want de motor draait verder goed als ik wat gas bij geef.

Wie kan mij helpen??

Geplaatst door

mk87 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is dit zo'n 6N Polo motor?
Dan ontsteking controleren,en met name het lagertje van de rotoras die wil nog wel eens speling vertonen.
Vacuumlek zou ook heel goed kunnen,dus toch maar even alle slangen controleren,en met name die van de rembekrachtiger.

ricky 10
badge

16 jaar

Het is idd een 6N Polo motor.

Als het de slang van de rembekrachtiger zou zijn, zou de motor toch nog beroerder gaan lopen als ik de remmen in zou trappen?

mk87 0

16 jaar

[quote=mk87]Het is idd een 6N Polo motor.

Als het de slang van de rembekrachtiger zou zijn, zou de motor toch nog beroerder gaan lopen als ik de remmen in zou trappen?[/quote]
Nee hoor.

ricky 10
badge

16 jaar

Ik heb even gekeken en je had gelijk ricky, de slang naar de rembekrachtiger, daar zit een zwart plastic ding tussen, met 2 pennetjes ofzo eraan, en daar zat al wat tape om, daar lekte die lucht. Als ik dat even goed vast pakte liep de motor weer normaal. Hoe heet dat dingetje eigelijk en waar dient het voor?

mk87 0

16 jaar

[quote=mk87]Ik heb even gekeken en je had gelijk ricky, de slang naar de rembekrachtiger, daar zit een zwart plastic ding tussen, met 2 pennetjes ofzo eraan, en daar zat al wat tape om, daar lekte die lucht. Als ik dat even goed vast pakte liep de motor weer normaal. Hoe heet dat dingetje eigelijk en waar dient het voor?[/quote]
Wat je moet gaan halen is een complete rembekrachtigerslang,daar zit dat terugslagklepje ook in.
Die slang zorgt ervoor dat je remmen bekrachtigd worden,maar als deze lek is gaat de motor valse lucht aanzuigen,met als gevolg slecht lopende motor.

ricky 10
badge

16 jaar

Wat is dan precies het doel van dat klepje...

mk87 0

16 jaar

[quote=mk87]Wat is dan precies het doel van dat klepje...[/quote]
Klepje zorgt ervoor dat er geen motordampen in de rembekrachtiger kunnen komen,dit zou de rembekrachtiger van binnen kunnen aantasten.
Klepje is 1 richting,kan wel aan gezogen worden maar er kan niet door geblazen worden.

ricky 10
badge

16 jaar

Ik hoor nog al vaak de oplossing om de gasklep ook te reinigen. Als de gasklep smerig is, gaat je motor dan van het ene op het andere moment beroerd lopen, of kan je dat geleidelijk aan merken?

Mijn rembekrachtiger slang is eerst even gemaakt met tape, en er is een nieuwe slang plus klep in de bestelling. De motor loopt nog steeds niet zo als het hoort. De vorige eigenaar van mijn auto, had er vorig jaar nog een nieuwe bobine opgezet, het asje waar ricky het over heeft zit die daarin?

(Ik weet ongeveer hoe het in elkaar zit allemaal en leer tegenwoordig elke dag bij)Bedankt!

mk87 0

16 jaar

[quote=mk87]Ik hoor nog al vaak de oplossing om de gasklep ook te reinigen. Als de gasklep smerig is, gaat je motor dan van het ene op het andere moment beroerd lopen, of kan je dat geleidelijk aan merken?

Mijn rembekrachtiger slang is eerst even gemaakt met tape, en er is een nieuwe slang plus klep in de bestelling. De motor loopt nog steeds niet zo als het hoort. De vorige eigenaar van mijn auto, had er vorig jaar nog een nieuwe bobine opgezet, het asje waar ricky het over heeft zit die daarin?

(Ik weet ongeveer hoe het in elkaar zit allemaal en leer tegenwoordig elke dag bij)Bedankt![/quote]
Gasklep kan ook goede veroorzaker zijn,deze reinigen en weer met de testkast in basis zetten.
Het asje/lager zit in de stroomverdeler,daar waar de bougiekabels vandaan komen.

ricky 10
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.