Volkswagen Polo: motor loopt niet

Bouwjaar: 1994

beste mensen
zit met het volgende probleem:
klant heeft klacht dat auto niet start
na veel zoeken kom ik er uit dat hij niet vonkt en geen benzine inspuit + de nokkenas draait niet mee.
de distributieriem miste een stuk of 14 tanden waardoor de krukaspoelie vrij ronddraaide zonder de nokkenas aan te drijven.
heb een nieuwe riem er op gelegd. en daarna compressie gemeten.
de derde cilinder geen druk.
maar ondertussen heb ik nog steeds geen vonk en inspuiting.
heb het volgende al geprobeerd : bobine, contactslot, en een andere hall voeler. verder heb ik alle bedrading nagelopen en doorgemeten.
zekeringen zijn goed en er zijn geen storingen in motorregelapparaat en startblokkering.
iemand nog een idee waar het aan kan liggen ? en hoe ik het beste de hallgever kan testen op werking ?
gaat om een polo van eind 94 1.6 met motorcode AEA monomotronic

alvast bedankt. mvg johan

tdi driver

Geplaatst door tdi driver (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

Siem Bijman (145) PRO, 18 jaar geleden

Werkt het remlicht wel? Misschien is deze zekering stuk.Dan krijg je ook geen vonk.Raar maar echt waar!

tdi driver (0) PRO, 18 jaar geleden

zal daar eens naar kijken
maar is deze gelinkt naar de ecu in deze bouwjaren ??

Siem Bijman (145) PRO, 18 jaar geleden

Weet inderdaad niet of dat in 1994 het geval was, maar in 97'en '98 in ieder geval wel.

Hans4037 (0) PRO, 18 jaar geleden

De zekering van remlichten is ook de voeding voor de startonderbreker,maar dat zit op deze polo nog niet,volgens mij kwam dat in 96.

Hans

tdi driver (0) PRO, 18 jaar geleden

er zit een startonderbreker op
polo is van eind 94 en ik denk dat het al modeljaar 95
vanaf dat jaar is er startonderbreking

audia4 (0) PRO, 18 jaar geleden

De beruchte kontactslotschakelaar gaat ook nog al eens bij dit type, meten is weten in dit geval.

tdi driver (0) PRO, 18 jaar geleden

al vervangen gehad, geen resultaat

SWONNIE (0) PRO, 18 jaar geleden

verdeelkap eraf halen, motor in 4e/5e versnelling, auto vooruit duwen en zien of de rotor wel draait, mijns inziens is de meenemer van de verdeler afgebroken, nokkenas draait met nwe riem wel maar de ontsteking niet, dus geen vonk geen benzine.
losse meenemer is te koop, let op juiste montage.
vr.gr.

Jurgen6043 (0) PRO, 18 jaar geleden

Wegrijblokkering en regelapparaat??

tdi driver (0) PRO, 18 jaar geleden

heb met nieuwe riem de verdeler er al af gehad en zo gedaan als je zegt maar verdeler draait wel mee.
wegrijblokkering is uit te lezen en geeft geen storing.
meestal als het de wegrijblokkering is slaat hij wel aan en valt na een seconde weer uit.

Alexander243 (0) PRO, 18 jaar geleden

Ken deze motorcode niet maar zal eerst beginnen met controleren van de HALL-gever(ook al heb je die verv).Is het beste met een scoop te meten.Een ledje werkt ook (geen proeflamp gebruiken want dan is ie zeker defect)

Met een voltmeter kan je zien of de hallgever schakelt als je hem in ze versnelling zet.Moet van 5 V of 12V naar 0V gaan en weer naar 5/12V gaan als de gever weer verder verdraait is.

suc6

arjankempeneers (0) PRO, 18 jaar geleden

Kijk eens in een schema waar er spanning op moet komen. Hoor je de benzinepomp wel draaien tijdens contact aanzetten? Anders systeemrelais onder de paravan misschien?

tdi driver (0) PRO, 18 jaar geleden

alle spanningen zijn aanwezig en de massa`s zijn ook goed.
benzine pomp werkt en heb ook druk

nijkamp (0) PRO, 18 jaar geleden

bobine defect?

hier zit een moduul bij in

tdi driver (0) PRO, 18 jaar geleden

nee
heb klep vervangen + distributieriem, alles netjes op tijd gezet
en hij liep weer als een zonnetje.
bedankt voor jullie adviezen !!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.