close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Polo: Motor loopt onregelmatig

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Hallo,
Ik heb een Polo, motorcode AUD (1.4-8V) waarvan de motor onregelmatig loopt ( het lijkt of hij op soms op 3 cil. loopt ).
Ik heb distributie riem net vervangen en daarbij goed opgelet of de motor goed getimed stond, (1e cil. op Bdp en beide merktekens van krukaspoulie en nokkenaspoulie tegenover de merktekens op het motorblok ).
Na het plaatsen vd. riem de motor nog 2 keer met de hand gedraaid, merktekens nog steeds OK.
Alles verder afgemonteerd, motor gestart, deze liep meteen onregelmatig, weer uitgezet, merktekens nogmaals gecontroleerd, ze staan nog steeds goed, ( ik dacht dat de riem 1 tand versprongen was maar dit was gelukkig niet het geval, de spanrol is volgens voorschrift afgesteld ) nogmaals gestart maar dit geeft verder geen verbetering van de motorloop. De bougie kappen heb ik al een voor een verwijderd maar de motor gaat dan wel duidelijk slechter lopen.
Valt hier ook iets uit te lezen aan de boordcomputer ?

- Wie weet raad?

Mvg.Gerjan

Geplaatst door

11gerjan (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Natuurlijk is deze auto uit te lezen, maar als het problem zich heeft voorgedaan na het vervangen van de distributie zou ik het toch echt in je Eigen raparatie gaan zoeken.
Ben je niet per ongeluk een stekkertje vergeten vast te zetten ergens van bijvoorbeeld luchtmassameter of mapsensor?
Ik kan vanaf hier natuurlijk niet zien wat je allemaal los hebt gehaald maar je moet gewoon even rustig alle stappen van het karwei nalopen.

De motorcode staat op de sticker bovenop de distributiekap, als je deze even hier neerzet dan kan ik even met je meekijken d.m.v. de tekeningen of je misschien iets over het hoofd hebt gezien m.b.t. de distributie.

Volgens mijn gegevens zijn er in 2002 helemaal geen 8 kleppers geleverd, maar zijn de 1.4 motoren allemaal 16 kleppers.
Dit zijn de motoren met twee distributie riemen, een lange voor over de inlaatnokkenas ,waterpomp en de krukas en een korte voor over de in en uitlaat nokkenas.
Hebben we het hier over een 8 of 16 kleppen motor?

Hallo Peter,
allereerst bedankt voor je reactie. Nee het gaat hierbij echt om een 8 klepper de motorcode is AUD, hij is ingevoerd vanuit Duitsland misschien is het daarom mogelijk een 8 Klepper.
Maar voordat we vooruit lopen op de zaken, HET PROBLEEM IS REEDS OPGELOST, ik zal hieronder even uitleggen wat het probleem was.
Ik heb vandaag de motor even uit laten lezen en wat bleek?
Tijdens het verwijderen van de bougie kabels is er eentje beschadigd geraakt, tijdens het lostrekken van de bougiedop (3e Cyl) bleef er een stuk rubber om de bougie zitten.
Deze bougiedop zorgde ervoor dat hij soms doorsloeg en na montage dus op 3 Cylinders liep.
Ik kwam hier zelf niet achter, omdat bij het doormeten van de 4 kabels ik bij alle 4 de kabels op dezelfde weerstandswaarde uitkwam(ong. 6,3 Kilo ohm).
Tijdens uitlezen gaf de laptop duidelijk aan dat er een probleem met de 3e Cylinder was.
Deze bougiekabel heb ik dus vervangen en hiermee is het probleem gelukkig opgelost.
Nogmaals bedankt voor je moeite, en hiermee is dit topic tevens afgesloten.

11gerjan 0

11 jaar

graag gedaan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.