Volkswagen Golf 4 1.9 Tdi PD: Motor loopt voor het gevoel op 3 cilinders

Bouwjaar: 2002

Motor loopt voor het gevoel op 3 cilinders, volgens de dealer is verstuiver 3 stuk maar volgens lasaulec is alles perfect.
Kan het ook aan de krukas-poelie liggen ? wij zijn nu de DR aan het vervangen maar alles staat op tijd.

Sido10864

Geplaatst door Sido10864 (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

lightsomedog (0) PRO, 19 jaar geleden

sido:
als de dealer aan geeft dat verstuiver 3 stuk is of met uitlezen van de testkast aan geeft dat er een probleem is met de verstuiver van de derde cil waarom dan een diagnose laten stellen door een groothandel in automaterialen?
heeft de dealer de auto aan de testkast gehad?
wat was het resultaat van deze diagnose?
kan ook zijn dat er een probleem is met de bedrading?
krukas problemen zijn mij niet echt bekend met een pd
succes max.

jos-br (0) PRO, 19 jaar geleden

Waarschijnlijk heeft de dealer een te groot verschil gemeten in de ingespoten brandstofhoeveelheid en moet de verstuiver eruit. Wat ze dan bij Lasaulec heben gemeten is wel vreemd.

Jos.

audia4 (0) PRO, 19 jaar geleden

Ik denk dat lausalec alleen de openingsdruk kan meten van deze verstuivers.

Een debietmeter voor dit type verstuivers is een kostbare hobby die niet elke vestiging van dit bedrijf zal hebben.
Beter is om de verstuivers te testen bij een bosch-service dealer (zoek op www.bosch.nl) en vooraf aan te geven of zij willen kijken of de verstuivers voldoende opbrengst hebben.

johan5637 (0) PRO, 19 jaar geleden

Ik zou de koppeling of het 2-massavliegwiel maar eens controleren, heb namelijk eenzelfde probleem gehad met een dergelijke auto (leswagen)die ook op 3 cilinders leek te lopen, vooral bij stevig optrekken waarbij het massavliegwiel aan gort was. Na deze vervangen te hebben was het probleem over.Deze gaan trouwens wel vaker kapot.
Johan

jos-br (0) PRO, 19 jaar geleden

Met de Vag-com kun je de verstuivers apart meten. Wanneer het verschil bijv. in een verstuivr te groot is zal deze toch echt vervangen moeten worden.

Jos.

Sido10864 (0) PRO, 19 jaar geleden

Wij hebben het 2 maasa vliegwiel vervangen en nu zijn de problemen opgelost. (het voelt heel slap als je de beide delen ten opzichte van elkaar draait).

R.arkes (0) PRO, 19 jaar geleden

Is er nog op een andere manier te controleren of het 2 masa vliegwiel stuk is bijv in de koppeling?

nijkamp (0) PRO, 19 jaar geleden

meestal kabelbreuk in kabelboom onder kleppendeksel (aansturing verstuiver)
dit is bij een pompverstuiver het meest voorkomende euvel.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.