Hallo,
Gisteren kreeg ik een waarschuwing van de boordcomputer, koelvloeistof te warm.
Gebeurde op de snelweg temp. liep naar 130 graden.
Mobiliteitsservice van VW dacht dat het een probleem was met de thermostaat, onderste slang was koud.
Hij heeft een paar klappen op het thermohuis gegeven maar na enkele kilometers liep de temp direct als een speer op. Daarop is hij naar de garage gesleept.
Diagnose lek in koppakking. Reparatie 800.
Vraag de auto is 7 jaar oud en heeft 108.000 km gedraaid. Is dit een uitzondering en zo ja kan ik nog aanspraak maken op enige vorm van coulance?
Of is hier sprake van pech dit is techniek en kan gebeuren.
Ik lees graag de reacties.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
domme pech, en ja je gaat betalen. coulance na 7 jaar op dit soort delen kun je vergeten.
Volgens mij heb je trouwens een 20 klepper hoor, dat was in 1999 al gemeengoed op de 1.8 blokken.
Laat de dealer ook even kijken naar de waterpomp, misschien de waaier van de as gelopen. De koppakkingen gaan namelijk meestal door een oorzaak stuk (oververhitting), en zijn zelf niet de oorzaak van het ontstaan van het probleem.
Alleen die 800, die zit me niet lekker, het is alleen terrecht als hij de distributieriem met alle span/keer rollen ook vervangt. Deze motor is met deze leeftijd en km/stand zeker aan een nieuw riempje toe!!!!
Audi4
Die distributieriem is een ander verhaal. Ik vroeg dus wat het vervangen van de distributieriem kost (incl waterpomp) als de hele handel toch uit elkaar ligt. Dat is nog eens 500 extra. Is 200 minder dan normaal.
Alles bij elkaar dus 1300. Enne ja het is een 20V.
Dit soort dingen laat ik toch het liefst aan een VW dealer over en ja dan betaal ik blijkbaar de hoofdprijs. Maar kan moeilijk rondrijden met de auto.
17 jaar
Dat is helemaal belachelijk, de boel ligt toch los, dus alleen maar de onderdelen betalen en een paar minuten arbeidsloon om de spanners te vervangen.
Werken alle officiele VW dealers met zulk soort prijzen? Anders ga ik morgen even rondbellen?
17 jaar
Hele katje, riem, koppakking en spanrollentroep, nog wat bouten en moeren kost origineel vw ruim geschat 500.
5 uur werk er bij (het kan sneller, maarja ze moeten ook bakkie doen en toolboxmeetings op jouw kosten genieten) en je rijd weer in de rondte. Daarom, 800 kan, maar dan moet de hele handel vervangen zijn.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar